jetkiidd Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Fps'en min er ikke lik som før da jeg hadde xp, da hadde jeg konstant stabil whatsoever 100fps og da hadde jeg også en dårligere pc. Har ny pc nå med vista og cs'en min er helt rar. Spillet hakker, fps'en switcher fra 95-100 hele tiden og når jeg tar ned consolen så dropper jeg til 70fps. Har skrudd av v-sync. Bruker command som -freq 120 og fps_max 101 pc speccs: nvidia geforce 9500GS 4,00GB ram 32-bit operativsystem 5,4 - datamaskin ytelse amd phenom 9500 quad-core cpu Har spilt cs i mange år, men først nå jeg opplever noe slikt. Takker for alle svar. edit: ja, har søkt om samme emne. fant ingen som passa til min beskrivelse. Endret 6. februar 2009 av jetkiidd
Sewero Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Du har Vista, der er problemet, Vista (IMO) kan ikke spilles på.
Thor. Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Dette er en av flere grunner til at forskjellige personer verden rundt ikke vil bruke Vista, du kommer ofte over kompatibilitetsproblemer.
jetkiidd Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Skrevet 6. februar 2009 Okay, så ingen av dere bruker vista eller har vært borti noe lignende problem?
Thor. Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Jo, har hatt samme problemet med 1.6. Med Vista. Endret 6. februar 2009 av Thor.
Sewero Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg hadde Vista før jeg også, CS 1.6 klikket der i løpet av ti minutter ing. så reformaterte til XP.
jetkiidd Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Skrevet 6. februar 2009 Jo, har hatt samme problemet med 1.6. Med Vista. Ja, og åssen har du fiksa det da? Hvis du har fiksa det da.
Thor. Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Fikk ikke fikset det, Vista er ræva på kompatibilitet.
Harribo Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Vel, jeg spiller cs som det griner etter uten verken hakking eller andre problemer, men det har vel en del med at jeg har kraftigere maskin enn deg. Vista krever en del mer enn XP og derfor kan det være at du har problemer med dårlig fps i CS 1.6. Har du prøvd flere drivere? det kan ha mye å si for din ytelse. I dag er det ingen problemer med å kjøre CS 1.6 på Windows Vista, og det var det heller ikke for et år siden. Thor: Det at Vista nå til dags har mange kompatibilitetsproblemer er bare tull. Jeg har selv brukt Vista 64bit i rundt et års tid nå, og har ikke opplevd mer problemer enn når jeg brukte XP. Vista 32bit er enda bedre støttet. Vista er dog en del mer krevende, og det merkes spesielt på dårlig hardware. Konklusjon: Oppdater din skjermkort driver, det kan gjøre underverker.
Thor. Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Konklusjon: Oppdater din skjermkort driver, det kan gjøre underverker. Dette er en bærbar HP maskin, hp's drivere er de nyeste, og laptopvideo2go driverne gir samme problem. Jeg vil si at Vista er oldtids, vent på Seven og håp at slike problemer er utbedret.
Harribo Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Jeg siktet mot trådstarter når jeg sa han burde oppdatere sin skjermkort-driver. Bærbare pc'er er gjerne ikke så kraftig som stasjonære og da er det ikke så rart med problem i vista siden det er så mye prosesser i bakgrunnen som "stjeler" ytelse. Jeg hadde selv hatt XP om det støttet DX10 og kommende DX11, men dessverre er det ikke saken. Det kan også være at trådstarter sitt skjermkort rett og slett er for svakt for Vista.
jetkiidd Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Skrevet 6. februar 2009 Åssen updater jeg skjermkortet a? Har sånn Elkjøp pc, så veit ikke om det går på det samme på update greine. do'h
Harribo Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 (endret) Et 9500GS er et 9500GS samme hvordan du vrir og vender på det, så det skal fungere med drivere som ligger ute på nettet. Her er linken til driveren du kan laste ned. Du bør også laste ned Driver sweeper for å fjerne all unøvendige filer som henger igjen. Framgangsmåte: Gå til kontroll panel > Legg til/fjern programmer > og finner din skjermkort-driver. Deretter uinstallerer du den og restarter maskinen. Da vil det gjerne se litt rart ut og med lav oppløsning i desktopen. Så innstallerer du Driver Sweeper og kjører det i safemode og restarter. Nå kan du innstallere den nye driveren og restarte etterpå. Når du har gjort dette så har du mest sannsynlig en del nyere skjermkort-driver enn din nåværende, og muligens bedre ytelse i flere spill. Om du ikke får noe forbedret ytelse så kan det ha med at ditt skjermkort ikke er kraftig nok til å kjøre cs i 100FPS konstant i Windows Vista. Driver sweeper finner du her. Endret 6. februar 2009 av Harribo
Thor. Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Et 9500GS er et 9500GS samme hvordan du vrir og vender på det, så det skal fungere med drivere som ligger ute på nettet. Er ikke altid sånn. Jeg får bare lagt inn hp og laptopvideo2go drivere på min laptop. Ljipt å være så avhengig av at produsentene legger ut den nye versjonen.
Harribo Skrevet 6. februar 2009 Skrevet 6. februar 2009 Det blir noe annet i-og-med at det er en bærbar pc, dette er jo tydeligvis en stasjonær pc og der skal det ikke ha noe og si. Et 9500GS på bærbar pc og et 9500GS på stasjonær pc kan være 2 vidt forskjellige skjermkort med forskjellige frekvenser og shadere. Det kan også være forskjell i minnemengde. Det skal uansett gå helt fint, denne driveren støtter 9500GS (nei, ikke bærbar, det har vi video2go for).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå