Gå til innhold

[Løst]Hjelp til digitalisering av logo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er på jakt etter å få digitalisert en logo som ikke forefinnes i digitalt format noen plass.

Jeg har skannet et visittkort, og hadde tenkt å bruke dette som mal for å tegne en ny, ren (og identisk) logo. Etter mye streving, tenkte jeg kanskje jeg kunne få noen tips - alternativt om noen her vil prøve seg? Jeg har lagt ved logoen :p

Jeg har Photoshop CS4, men jeg er foreløpig ikke kjent med så mange funksjoner. Den digitale logoen vil bli brukt på en hjemmeside, samt i sammenheng med markedsføring.

Er det en fordel å lage logoen i vektorgrafikk? Kan dette gjøres i Photoshop, eller må man bruke Illustrator?

Edit: bilde fjernet

Endret av dv2005
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis logoen skal brukes i markedføring som i trykte saker så er den en stor fordel å ha det i vektorgrafikk. Da tror jeg du må over på Illustrator, men er ikke helt sikker på om det finnes vektor støtte i Photoshop...

Skrevet
Hvis logoen skal brukes i markedføring som i trykte saker så er den en stor fordel å ha det i vektorgrafikk. Da tror jeg du må over på Illustrator, men er ikke helt sikker på om det finnes vektor støtte i Photoshop...

du kan lage en vektor tegning i Illustrator for så å overføre til PS for å redigere den videre der med hensyn til effekter osv. :) Jeg ville nok brukt Illustrator til denne oppgaven. Da kan du skalere den uendelig uten tap av kvalitet, i tilfelle du kanskje en gang har behov for å gjøre den større eller mindre, eller bruke den til andre formål :)

Skrevet

Du kan også prøve live-trace i Illustrator den gjør om bildet til vektorbaserte former. Bruk google for å finne en tutorial for hvordan det gjøres.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger.

Live Trace fanget opp en del ujevnheter jeg ikke ønsket å ha med, men jeg fikk det bra til med pen-verktøyet. Brukte dog noen timer, er jo totalt nybegynner i Illustrator... :)

Skrevet

Det er riktig at du har bedre kontroll med Pen Tool, men hvis du har et bilde som ikke er for grumsete så kan Live Trace være et bra utgangspunkt. Det trenger jo litt bearbeiding, men kan spare tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...