Gå til innhold

er ikke CPUen min tilstrekkelig? (yter 99% under spilling)


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å spille mye Unreal tournament 3 online for tiden og opplever en del lag. noe av dette er nok serveren jeg er på men jeg tror noe også er pcen min. Task manegeren (på ytelse) forteller meg at jeg bruker 99% minne når jeg spiller, da må jo det bety at jeg trenger en kraftigere CPU siden den ikke har mer å tilby av kraft? eller kjører alle CPU på fullt når man driver med krevende operasjoner?

 

Kan det være jeg eventuelt må oppdatere skjermkortet eller minnet istedet?

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6400+, 3214 MHz

Skjermkort: Nvidia POV GeForce 8800 GTS (640Mb)

Minne: alt jeg vet er at jeg har 3 brikker på 1 gb hver

 

hva må jeg oppgradere?

 

 

ps: når jeg tenker meg om så går spillingen uten problemer i 1 player men når jeg spiller online så får jeg litt problemer. hvis jeg har internett sider osv. kjørende i bakgrunnen så er det mere lag enn vanlig så jeg pleier å restarte så ingenting kjører før jeg spiller, det er en av grunnene til at jeg tror pcen er for dårlig. men hvis det er internett/serveren jeg er på som er problemet, hvorfor står cpuen på 99% hele tiden?

 

takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke torrents eller nedlastingsprogrammer som limewire, men har lastet ned programmer(fra downloads.com som skal være sikker), .rar filer (som såklart kan inneholde virus, spørs hva folk legger i det..). ellers så er det bare bilder osv. som vanligt man lagrer på maskinen.

 

Jeg har Ccleaner som jeg kjører på hver oppstart og jeg har Spybot som jeg scanner jevnlig. jeg formaterte maskinen for èn dag siden så jeg er veldig rikker på at det ikke er noe sånt på pcen min

Lenke til kommentar
i spillet så hakker det og muser henger seg kun når jeg skyter å skjermen fylles med skarpe farger og sånn fra skuddene.. som om det blir for mye å gjøre for cpuen eller for mye å vise for skjermkortet?

 

Oppdater skjermkortdriveren.

Sjekk at hovedkortdriverne er oppdaterte.

Sjekk om det finnes problemer med stabilitet (orthos prime 8 timer).

Eventuelt last ned occt http://www.xtremesystems.org/forums/showth...404&page=10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...