Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Korleis gå fram når eg veit kven som har bulka skiltet mitt?

thamule

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Uansett om bilen hadde vore vanskeleg å flytte så kan ein ikkje berre bulke i vei. Då får ein heller ta kontakt med vedkommande som eig bilen som gjer det vanskelig for vedkommande å komme seg ut og be om å få flytta bilen. Er ikkje vanskelegaste sak i verda...

Tror de fleste synes det er helt greit å bruke tiden sin på å få tak i en luring som har parkert for nærme. Gjerne ta for seg husstandene i gata, ringe på og vente til folk kommer ut. Kanskje sjekke opp skiltnummeret med politiet, finne eierens navn, kontakte opplysningen (1881 hvis noen skulle være i tvil) for et telefonnummer og så ringe opp vedkommende. Dette må vi kunne forlange fra hver en billist. Minst.

I steden for å bulke ja.

Hvordan hadde du tenkt til å få det inn i skiltholderen du skal ha uten å bore ut naglene? Og hvordan kan du få bevist at det var personen som stod foran deg som gjorde dette, med mindre han innrømmer det eller du får fatt i et vitne?

Jeg syns denne saken er temmeig latterlig. Du parkerer slik at du forventer at bilen foran ikke kommer ut, for så å kreve han for et nytt skilt som du hevder han har bulka? Du kunne heller brukt tid og energi på å rette ut skiltet ditt eller kjøpe et nytt, siden du selv hevder at det ikke koster noen formue. Du har vel nå kanskje lært at det lønner seg å samarbeide i trafikken også, og hvilke konsekvenser som kan oppstå dersom man ikke gjør det.

Voldtsomt så folk bryr seg med at vil ha skiltet mitt erstatta her då. For det første er det ingen tvil om at det var han som sto framfor meg. Han kjem til å stå der i morgon og fordi han arbeider på eitt hus der. Det var sjefen hans som sa.

Nr 2: Ja eg skal bore ut skiltet mitt og sette det på skiltholder når den andre støtsfangaren min er klar til det, men det er den ikkje endå, og derfor er det drit å bore det ut no for å rette det. Kan jo ikkje kjøre rundt med eit heilt deformert skilt, det ser jo ikkje ut.

Nr. 3 Eg mistenker alle for å kunne vere uheldige og eg mistenker alle for å drite i det om dei dunkar borti. Derfor tar eg reg.nr. når eg eg lukeparkerer. Fyren kan ikkje berre rygge på akkurat som han vil. Han har ødelagt skiltet mitt og reknar med han vil erstatte det. Det vil uansett morgendagen vise.

Endret av thamule
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva med å vente på støtfangeren, bore ut skiltet, rette det ut og sette det i skiltholder.

1) du får bonuspoeng som snill.

2) du får bedre selvfølelse, siden du har tilgitt. Og kan fortelle det som en god historie.

Noe som kan gi cred hos damer som liker snille typer :thumbup: .

3) du får ikke problemer når han påstår du har kjørt på ham.

4) du slipper at han eller noen han kjenner tar hevn (riper opp hele sida på bilen med nøkkel).

5) du har bevist at du takler å rette ut et skilt selv, og kan fortelle det som en god historie.

Noe som kan gi cred hos damer som liker en "handyman" :thumbup: .

6) bulk i skilt gir ingen rustskader :thumbs: og du har lært at det ikke er lurt å parkere for nært. Noe som er god lærdom siden bilen er viktig for deg. Og det var nesten gratis.

Endret av Erigon
Skrevet

hadde noen rygga inni meg og skiltet var bulka hadde jeg bare smilt tror jeg.. for det er værre når fangern er skada. Har blitt rygga på en gang av en som bare stakk av, det var kjipt. Og han klarte jo å lage stort hull i fangeren, i bjelken bak + bøye festene til fangern.. ikke særlig billig og litt jobb å fikse.

Skrevet
Hva med å vente på støtfangeren, bore ut skiltet, rette det ut og sette det i skiltholder.

1) du får bonuspoeng som snill.

Eg er ikkje snill :)

2) du får bedre selvfølelse, siden du har tilgitt. Og kan fortelle det som en god historie.

Noe som kan gi cred hos damer som liker snille typer :thumbup: .

Har dame :)

3) du får ikke problemer når han påstår du har kjørt på ham.

Problem vil eg aldri få. Men trur eg skal klare å lure ut av han litt pengar.

4) du slipper at han eller noen han kjenner tar hevn (riper opp hele sida på bilen med nøkkel).

Vi lev vel i eit sivilisert samfunn?

5) du har bevist at du takler å rette ut et skilt selv, og kan fortelle det som en god historie.

Noe som kan gi cred hos damer som liker en "handyman" :thumbup: .

Joda, mulig det, men det blir aldri helt fint igjen med mine handymankunskapar.

6) bulk i skilt gir ingen rustskader :thumbs: og du har lært at det ikke er lurt å parkere for nært. Noe som er god lærdom siden bilen er viktig for deg. Og det var nesten gratis.

Eg parkerte ikkje for nært, han rygga i meg. Du har all vikeplikt når du ryggar og eg stod lovleg parkert :)

Men har sjekka med statens vegvesen og 50 kroner for eit skilt er billig. Det er så billig at eg ikkje gidder leite meir etter fyren. Var og sjekka der i dag, men han hadde sikkert pause, så det blir nok til at eg droppar det. Trudde prisen var nærmare 500 kroner enn 50.

Så då får alle her inne det akkurat som dei vil. Jævlig irriterande faktisk. Når eg no tenker meg om er det så irriterande at eg faktisk skal prøve igjen på mandag og sjå om han er der. Dei femti kronene skal eg faen meg ha! :D

Skrevet

Morsom sak... :!:

Jeg hadde også blitt forbanna om noen hadde rygget i mitt skilt slik at jeg må bruke min tid og et par kroner for å få fikset det opp igjen. Men alle med litt vett i hodet parkerer en annen plass om man føler seg litt "usikker" der.

Skrevet
Morsom sak... :!:

Jeg hadde også blitt forbanna om noen hadde rygget i mitt skilt slik at jeg må bruke min tid og et par kroner for å få fikset det opp igjen. Men alle med litt vett i hodet parkerer en annen plass om man føler seg litt "usikker" der.

Mulig det, men det var ikkje umulig å kjøre ut uten å ødelegge skiltet mitt for å sei det slik...

Skrevet

hvis noen hadde bulka skiltet mitt og jeg hadde vist hvem det var hadde jeg først sjekka om det var skader bak skiltet, og så ikke brydd meg, bare bøyd det ut igjen. Hvis de hadde blitt riper i lakken el. hadde jeg krevd at han betalte for reparasjon. jeg har selv rygga på en bil med fører, bulka skiltet hans, bøyde det ut selv med hånda, skreiv en sånn krasj melding sånn for sikkerhets skyld, aldri hørt noe mer fra han.

btw, det er slemt å parkere for nærme en bil, du risikerer å sperre føreren inne, du skal stå såpass langt unna at det skal gå ann å komme seg ut.

Skrevet

Seriøst, koster det ikke mer en 50kr for et nytt skilt? Du får vel det me norsk flagg da?

Lurer på om jeg skal bestille meg et nytt skilt :dribble:

Skrevet
Og til alle som meiner eg feilparkerte så gjorde eg ikkje det. Parkerte slik:

post-48609-1233863416_thumb.jpg

Forresten nokon som veit prisen på eit enkelt skilt?

Hadde den gule bilen i illustrasjonen vært min, og en idiot hadde parkert så nære. Da hadde jeg satt på plass mitt avtagbare hengerfeste - før jeg rygget...

Skrevet

Mulig det, men han hadde plass på framsida.

Eg er egentlig ikkje interessert i å forsvare parkeringa mi. Ingen av dykk var der og kunne sjå at det var ei heilt grei parkering. Eg kjem ikkje til å svare på fleire spørsmål/påstandar om det.

Viss eg ser igjen fyren vil eg fortelje om kva som skjedde og be om ein femtilapp. Viss eg ikkje ser han att vil eg ikkje leite etter han, skiltet var for billig til det.

Skrevet
Mulig det, men han hadde plass på framsida.

Eg er egentlig ikkje interessert i å forsvare parkeringa mi. Ingen av dykk var der og kunne sjå at det var ei heilt grei parkering. Eg kjem ikkje til å svare på fleire spørsmål/påstandar om det.

Viss eg ser igjen fyren vil eg fortelje om kva som skjedde og be om ein femtilapp. Viss eg ikkje ser han att vil eg ikkje leite etter han, skiltet var for billig til det.

Hei du! Du skyller mæ ein fæmtilapp! :!: Jeg tipper du bor i ei lita bygd...

Skrevet
Hadde du parkert slik oppi ræva mi hadde jeg bulka bilen din med vilje..

Så moden du er då. Bra at det ikkje finst så kjempemange av deg på norske veiar :)

Men denne tråden har no utspelt sin rolle då eg allereie har fått tak i vedkommande. DIskusjonen er med dette frå mi side avslutta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...