Patton Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Ikke spilt så mye baldurs gate enda, men er nå kommet meg til nashkel mines, og 2 personer i partiet mitt har allerede dødt. Er det inge måte og ressurecte dem på? eller må jeg bare loade en gammel save fil? Du kan besoeke et tempel og faa en prest til aa resurrecte dem, eller du kan skaffe deg en raise dead scroll. Merk, dette kommer til aa koste deg gryn.
Khogn Skrevet 10. februar 2009 Skrevet 10. februar 2009 Hvis du er litt "noob" på AD&D-regler, noe som du tydeligvis er, vil jeg ikke anbefale multiclassing. Velg å levele opp i den samme klassen som du valgte i starten eller vil du antageligvis havne med en ubrukelig build.
Sjokoladefisk Skrevet 13. februar 2009 Forfatter Skrevet 13. februar 2009 Casters har jo ikke så mange spells og bruke hver dag, så ender jo opp med at magikere står en del og slår i nærkamp. Der de blir drept på et slag. Folkene mine dør absolutt hele tiden :/
Patton Skrevet 13. februar 2009 Skrevet 13. februar 2009 Det er lurt aa gi magikerene dine bue eller slynge istedenfor naerkampvaapen. Overlat naerkamp til fighter eller ranger karakterene dine. En magiker er som regel verdiloes de foerste levelene, men saa snart du faar fireball, saa kan du rydde et helt rom med fiender bare med magikeren. Pass paa "friendly fire" . Husk at magikere kan bruke scrolls, saa naar de gaar tom for magi kan du bruke dem i vanskelige kamper. Med mindre du har tidspress, sov saa mye som mulig. Dessuten boer du skaffe deg saa mange healing potions som mulig, og bruke dem i kamp. Hvis du har en kleriker, bruk h*n til aa heale fighteren din saa snart helsen hans synker (bruk scrolls hvis du gaar tom for spells). En kleriker kan forresten bruke tung rustning og fungere som reserve-fighter i noedsituasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå