Gå til innhold

Høytalere (musikk) <1000kr og ipod


Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger hjelp til valg av høytalere, max pris er 1000kr - med mindre det finst veldig gode grunner til å velge noe til 1200-1300kr.

Skal kobles til pc, trenger ikke surround så det holder med 2 høytaler + sub eventuellt 2høyt inkl sub. Høytalerene skal for det meste brukes til musikk(fest) så fordel om de kan spille litt høyt.

Og så bra om de kan kobles til Ipod da jeg ofte bruker det som musikk-kilde. Et annet krav er at headsett kan kobles til ...

Oki noen som har noen gode tips til hvilket jeg bør velge :) Er jo så mye å velge mellom der i prisklassen 6-7-800kr! :dribble:

 

(Edit: Headsett må nødvendigvis ikke kunne kobles til? Jeg kan vel bare stappe det rett i maskina, eller vil høytalerne ta den utgangen. Kommer til å bruke onboard lydkortet fra mitt DFI lanparty HK...litt usikker på hva det er...ervel realtek et eller annet.)

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag.

 

Det er vel ikke så veldig mye forskjellig i den prisklassen, men man får egentlig ganske bra lyd i forhold til prisen. På de høyttalere jeg linker til så skal du kunne koble til et headsett / ørepropper der volumkontrollet er så du slipper å bytte ledninger bak PCen.

 

Flere slike høyttalerpakker er gode på bass og gjerne Hip-Hop, men hvis du skal dra metal litt høyt så kan du fort merke at diskanten og mellomtonen blir litt for dårlig. Selv har jeg noen sånne i øyeblikket og de greier faktisk å gi veldig god lyd til sin pris. De kosta vel 400 i en Expert butikk. (Men nå får jeg endelig et mer "seriøst" sett med forsterker og 2 høyttalere så disse kan pensjonere seg etter noen år i bruk).

 

Uansett, de fleste sett i den prisklassen er bra i forhold til pris. Lykke til med valget, til fest så vil de sikkert holde helt fint ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...