Gå til innhold

Xperia vs. Touch Pro?

Elisee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal kjøpe meg ny tlf nå, ettersom det bare er så mye herlig på markedet nå (og som unnskyldning er faktisk min gamle mobil ødelagt)

Jeg lurer veldig på om jeg skal kjøpe HTC Touch Pro eller SE sin Xperia X1. (evt. også vente på Prada II)

Noen som har noen synspunkter/ideer/forslag??

Trenger sterkt veiledning!! Takk :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har kommet utrolig mange herlige mobiltelefoner på markedet, problemet er at ingen av disse kan enkelt demonstreres på nettet og derfor tror jeg det kan være kjempelurt å dra og snuse på flere aktuelle mobiler hos en butikk.

Jeg har selv blitt litt imponert av LG sine telefoner, ikke bare design men også utforming. Personlig er Apple Iphone uaktuelt for meg pga de tekniske begrensingene (ikke mulighet for å skifte selv batteri, dårlig service og garanti etter 1 år og andre typiske apple holdninger).

Men har forholdsvis holdt meg til SE pga at jeg har personlig opplevd at de er forholdsvis robuste telefoner som kan overleve "uhell" innimellom fint.

Skrevet

Tre fjerdedeler av mine mobiler har vært SE, og jeg har bare hatt det de siste årene, og har et generelt godt forhold til de :D Ettersom jeg aldri har hatt WM før, og kommer til å være litt noob på det i starten er det fint at det er SE, så det blir litt trygt og kjent innimellom likevel :D

Men er det noen som har prøvd Xperia eller Touch Pro? Spesielt interessert i hvordan tastaturene virker! Et krav for meg er QWERTY-tastatur (:

Skrevet

Min samboer har hatt 4 SE det siste året og alle har vært fine til det ar gått to tre mnd så skjer det noe tull med dem. Så jeg har for min del gitt opp SE helt...

Skrevet

Jo mer jeg hører jo sikrere blir jeg på at jeg skal ha Xperia :D

Har derimot aldri hatt Windows Mobile før, og lurer på hva dere syntes om det?

Er det vanskelig i starten, og så blir det bare supert etterhvert ettersom det er så mange muligheter? Og hvordan er det med sms og sånn? Alle klager sånn over at du må trykke så mye for å skrive mld :S Er dette anderledes med Xperia hvis man velger et panel med snarvei til sms?

Skrevet

Fordelene slik jeg ser det:

- Xperia har bedre batteri, 3,5 mm minijack, og hakket større skjerm med bedre oppløsning.

- Touch Pro har et langt bedre tastatur. Her har man flere taster (piltaster, snarveistaster), samt at disse er bedre markert og langt behagligere å trykke på.

- Touch Pro har Touch Flo 3d som er langt bedre enn panelløsningen til Xperia. Jeg har ikke prøvd Xperia etter siste oppdatering som kom nå, men panelløsningen var treg og tungvinn å bruke.

- Xperia har også skjermen nedfelt en god del slik at scrollbaren og de øvrige knappene som ligger langs kanten er vonde å trykke på.

Bortsett fra disse er de jo så og si like siden begge kjører Windows Mobile 6.1. Jeg har brukt Windows Mobile siden versjon 6 kom på markedet våren 2007, og jeg syns det er det supreste operativsystemet for en mobil enhet per i dag. Ettersom Android vokser og blir mer utviklet så blir nok denne den argeste konkurrenten til Windows Mobile. WM er litt tungvinnt i starten, så det går noen timer før man begynner å få kontroll på det.

Når det kommer til trykking for å skrive meldinger så er dette veldig enkelt, ihvertfall på Touch Pro (og andre med TF3D). Nederst på skjermen har man en scrollbar med flere kategorier. Her får man opp blant annet meldinger ettersom det tikker inn, og vil man svare bare trykker man på meldinga og skriver, før man trykker på send. Det blir da: trykk/scroll bort til sms, trykk på meldinga, skriv og så send. I alt tre trykk, i tillegg til det du skriver. Vil man skrive en ny melding trykker man bare på "Ny sms" i stedet for å trykke på meldinga. Ellers så kan man selvsagt legge til egne snarveier.

Skrevet

- Xperia har bedre batteri, 3,5 mm minijack, og hakket større skjerm med bedre oppløsning.

- Touch Pro har et langt bedre tastatur. Her har man flere taster (piltaster, snarveistaster), samt at disse er bedre markert og langt behagligere å trykke på.

- Touch Pro har Touch Flo 3d som er langt bedre enn panelløsningen til Xperia. Jeg har ikke prøvd Xperia etter siste oppdatering som kom nå, men panelløsningen var treg og tungvinn å bruke.

- Xperia har også skjermen nedfelt en god del slik at scrollbaren og de øvrige knappene som ligger langs kanten er vonde å trykke på.

Bortsett fra disse er de jo så og si like siden begge kjører Windows Mobile 6.1. Jeg har brukt Windows Mobile siden versjon 6 kom på markedet våren 2007, og jeg syns det er det supreste operativsystemet for en mobil enhet per i dag. Ettersom Android vokser og blir mer utviklet så blir nok denne den argeste konkurrenten til Windows Mobile. WM er litt tungvinnt i starten, så det går noen timer før man begynner å få kontroll på det.

Når det kommer til trykking for å skrive meldinger så er dette veldig enkelt, ihvertfall på Touch Pro (og andre med TF3D). Nederst på skjermen har man en scrollbar med flere kategorier. Her får man opp blant annet meldinger ettersom det tikker inn, og vil man svare bare trykker man på meldinga og skriver, før man trykker på send. Det blir da: trykk/scroll bort til sms, trykk på meldinga, skriv og så send. I alt tre trykk, i tillegg til det du skriver. Vil man skrive en ny melding trykker man bare på "Ny sms" i stedet for å trykke på meldinga. Ellers så kan man selvsagt legge til egne snarveier.

Så du syntes at Touch Pro er et bedre alternativ? (:

Skrevet

Jeg tror nok det. Jeg syns tastaturet til Xperia rett og slett er ubehagelig i bruk, og jeg syns TF3D er langt bedre enn panelene til Xperia. Sistnevnte har dog bedre og hakket større skjerm, bedre batteritid og innebygd minijack, så det er en vanskleig deal.

Du må nesten tenke over behovet ditt. Slik jeg ser det betyr mye skriving Touch Pro, mens mye musikk Xperia. Dersom du velger Xperia kan det være smart å vente til den norske utgaven kommer, som er rett rundt hjørnet.

Skrevet

ikke enig med jonas, men alt er personlige meninger slevsagt

Foruten nokia 7390 som var en megaglipp har jeg aldri angret mer på et kjøp enn pro

Xperiaen gav meg troen på windows telefoner og jeg har kostmeg lenge med den

Som du skjønner har jeg hatt begge,elsket en og hatet en ;-)

Skrevet
Du må nesten tenke over behovet ditt. Slik jeg ser det betyr mye skriving Touch Pro, mens mye musikk Xperia. Dersom du velger Xperia kan det være smart å vente til den norske utgaven kommer, som er rett rundt hjørnet.

Den norske utgaven har kommet den (:

Bestilt og alt mulig, så glede rmeg til den dukker opp i posten ;D

Skrevet

Jeg fikk leke meg litt med begge disse telefonene noen timer her en dag, og kan si meg enig i at tastaturet på xperia ikke er noe behagelig i bruk. Tastene er små, og føles unaturlig å bruke. På HD er dette mye bedre.

I tillegg synes jeg xperia var en del tregere enn HD; men mulig dette endrer seg om en legger inn spb eller andre programmer som går over SE sine.

Skrevet
Jeg fikk leke meg litt med begge disse telefonene noen timer her en dag, og kan si meg enig i at tastaturet på xperia ikke er noe behagelig i bruk. Tastene er små, og føles unaturlig å bruke. På HD er dette mye bedre.

I tillegg synes jeg xperia var en del tregere enn HD; men mulig dette endrer seg om en legger inn spb eller andre programmer som går over SE sine.

Kan godt være fordi vi har mannefingre.

Har hatt besøk av en kamerat som breifet med xperia'n i dag, samboeren fikk prøvd den og forelsket seg i den og spurte meg når jeg skulle kjøpe meg en slik "sukk", hun arver så og si alle telefonene mine etter 1 års bruk. Denne gangen kan det bli at hun må kjøpe denne selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...