Gå til innhold

[Løst]Tenker på nytt kabinett, men trenger råd og anbefalinger


Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket snart alle nettbutikker som jeg fant, ingen selger visst NZXT Lexa Blackline mer. Hvorfor vet jeg ikke.

Mulig jeg har misset på noen nettbutikker da, men så langt har jeg ikke funnet noen som selger Lexa Blackline.

 

Du kunne ikke tenkt deg et Cooler Master Storm Scout kabinett? Jeg har nettopp fått meg et CM Storm Sniper, og det er et topp kabinett. God plass og stille, kan regulere hastighet på vifter og slå av LED lysene hvis jeg vil. :thumbup:

 

Storm Scout ser jo greit ut det, men jeg venter litt til før jeg bestemmer meg for et annet kabinett enn Lexa Blackline Red Edition.

 

Fant ikke Blackline noe sted nei. Fant Blueline, men det er kanskje ikke interessant?

 

http://www.pixmania.com/no/no/581260/art/n...p;CodePromo=oui

 

Jeg liker Lexa Blackline Red Edition mye bedre, selv om det bare er fargen på lyset som skiller dem... Jeg får se om pixmania.com tar inn kabinettet i rødt om en stund da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanske blir nytt kabinett på meg også snart dersom jeg ikke finner det jeg skal till min maskin. Da blir det et Lian Li... og da denne modellen. Må si den er det dessidert beste jeg har sett i den prisklassen.

 

Men til trådskaper, Skal du ha ett billig å "kult" kabinett så kanske dette er noe for deg. Men jeg ville sett etter et i aluminium.

Lenke til kommentar
Kanske blir nytt kabinett på meg også snart dersom jeg ikke finner det jeg skal till min maskin. Da blir det et Lian Li... og da denne modellen. Må si den er det dessidert beste jeg har sett i den prisklassen.

 

Men til trådskaper, Skal du ha ett billig å "kult" kabinett så kanske dette er noe for deg. Men jeg ville sett etter et i aluminium.

 

Likte ikke helt den grønnfargen, men Lian Li-kabinettet er fint, bare litt kjedelig...

Jeg har begynt å vurdere Antec 900 og Thermaltake V9, men jeg håper fortsatt at NZXT Lexa Blackline Red Edition blir å finne i norske nettbutikker snart.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Kanske blir nytt kabinett på meg også snart dersom jeg ikke finner det jeg skal till min maskin. Da blir det et Lian Li... og da denne modellen. Må si den er det dessidert beste jeg har sett i den prisklassen.

 

Men til trådskaper, Skal du ha ett billig å "kult" kabinett så kanske dette er noe for deg. Men jeg ville sett etter et i aluminium.

 

Likte ikke helt den grønnfargen, men Lian Li-kabinettet er fint, bare litt kjedelig...

Jeg har begynt å vurdere Antec 900 og Thermaltake V9, men jeg håper fortsatt at NZXT Lexa Blackline Red Edition blir å finne i norske nettbutikker snart.

 

 

Grei nok at det ikke er så "kult". Men for meg er tempen og støyen viktigere enn hvor kult det er.

 

Får du lagt inn noen skukkelige lys i den eller vifter med LED så får du en Grei rødfarge uansett:D Og ALU er greit når du skal farte runft med det da det ikke veier så mye.

Lenke til kommentar
Her er det som dere snakket om på det norske markedet.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122133

:D Takker! Bare synd at prisen er så høy i forhold til hva den var før. Før kosta kabinettet rund 6-700 kr uten frakt.

På Net On Net koster kabinettet 990 kr og 129 i frakt.

 

 

Sant det... men snubblet bare over det:P

 

Men jeg ville satset på et Lian Li som sagt!

Lenke til kommentar
Her er det som dere snakket om på det norske markedet.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122133

:D Takker! Bare synd at prisen er så høy i forhold til hva den var før. Før kosta kabinettet rund 6-700 kr uten frakt.

På Net On Net koster kabinettet 990 kr og 129 i frakt.

 

 

Sant det... men snubblet bare over det:P

 

Men jeg ville satset på et Lian Li som sagt!

 

Lian Li har mange stilige kabinett de også, jeg liker spesielt Lian Li PC-V1000plusII, men det er i overkant av hva jeg gidder å bruke på kabinett til min sugne hardware (se brukerprofilen) :p

 

Hardware oppgradering er rett rundt hjørnet antar jeg ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Her er det som dere snakket om på det norske markedet.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122133

:D Takker! Bare synd at prisen er så høy i forhold til hva den var før. Før kosta kabinettet rund 6-700 kr uten frakt.

På Net On Net koster kabinettet 990 kr og 129 i frakt.

 

 

Sant det... men snubblet bare over det:P

 

Men jeg ville satset på et Lian Li som sagt!

 

Lian Li har mange stilige kabinett de også, jeg liker spesielt Lian Li PC-V1000plusII, men det er i overkant av hva jeg gidder å bruke på kabinett til min sugne hardware (se brukerprofilen) :p

 

Hardware oppgradering er rett rundt hjørnet antar jeg ;)

 

 

Føles kanske litt "leit" å kjøpe så "fint" kabinett til den HW... men om du kjøper en Lian så tipper jeg at du har den i mange år å da gjenom mange oppgraderinger. Hvis du da kjøper kabinettet først å så tar du HW oppgraderinge netter hvert. Det er da mitt tops. Og det som jeg likte med Lian-Li sine kabinett var monteringe nav HDD og at det er hul på toppen så man kan snu PSU:n.

 

Men jeg er veldig opptatt av støy og kjøling da:D

Lenke til kommentar
Her er det som dere snakket om på det norske markedet.

 

http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=122133

:D Takker! Bare synd at prisen er så høy i forhold til hva den var før. Før kosta kabinettet rund 6-700 kr uten frakt.

På Net On Net koster kabinettet 990 kr og 129 i frakt.

 

 

Sant det... men snubblet bare over det:P

 

Men jeg ville satset på et Lian Li som sagt!

 

Lian Li har mange stilige kabinett de også, jeg liker spesielt Lian Li PC-V1000plusII, men det er i overkant av hva jeg gidder å bruke på kabinett til min sugne hardware (se brukerprofilen) :p

 

Hardware oppgradering er rett rundt hjørnet antar jeg ;)

 

 

Føles kanske litt "leit" å kjøpe så "fint" kabinett til den HW... men om du kjøper en Lian så tipper jeg at du har den i mange år å da gjenom mange oppgraderinger. Hvis du da kjøper kabinettet først å så tar du HW oppgraderinge netter hvert. Det er da mitt tops. Og det som jeg likte med Lian-Li sine kabinett var monteringe nav HDD og at det er hul på toppen så man kan snu PSU:n.

 

Men jeg er veldig opptatt av støy og kjøling da:D

 

Ja, det gjør egentlig det, men som sagt, opgradering av hw er nok rett rundt hjørnet.

 

Ser den, helt åpent rundt HDD-ene og sikkert lurt med hull til PSU-vifta.

 

Jeg liker jo Antec Performance One 180 mini også, men å ikke kunne ha mulighet for vanlig ATX hovedkort blir litt synd.

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Ja, det gjør egentlig det, men som sagt, opgradering av hw er nok rett rundt hjørnet.

 

Ser den, helt åpent rundt HDD-ene og sikkert lurt med hull til PSU-vifta.

 

Jeg har også mulighet på min PSU å reglere viften ;)

OGså internt kort for viftestyring. Allt dette bare for å kontrollere støyen.

 

Jeg tror nok jeg tar og bestiller meg et slikt kabinett om litt hvertfall. Har trua på det. Har et greit oppsett idag men har lyst på det der kabinettet:D

 

Jeg har nylig kjøpt allt nytt til min maskin men er jo ikke noe gamerpc akk... men den funker greit nok til mitt bruk og det landet ikke på så mye penger heller:D

 

Kommer først prioritere nytt tastatur:D Sitter med noe dritt her fra logitech;)

Lenke til kommentar

Noen som kan forklare meg hovedtrekkene for hva jeg må gjøre for å flytte hw fra kabinettet jeg har nå til et nytt og større? Hva må jeg huske på? Hvilke tabber må jeg unngå? Er det en bestemt rekkefølge på hva som skal settes på plass først?

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hovedtrekkene for hva jeg må gjøre for å flytte hw fra kabinettet jeg har nå til et nytt og større? Hva må jeg huske på? Hvilke tabber må jeg unngå? Er det en bestemt rekkefølge på hva som skal settes på plass først?

 

 

Får sjekke om ditt ganle HW passer i den nye.... er det ATX?

 

Lettes synes jeg er å sette i HK med CPU og vifte, HDD, DVD, PCI, PSU så er du iboks. Om du er smart så kjøper du et slikt armbånd å ha på deg så du ikke ødlegger noe... jeg gjorde ikke det men ja... det kan skje.

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hovedtrekkene for hva jeg må gjøre for å flytte hw fra kabinettet jeg har nå til et nytt og større? Hva må jeg huske på? Hvilke tabber må jeg unngå? Er det en bestemt rekkefølge på hva som skal settes på plass først?

 

 

Får sjekke om ditt ganle HW passer i den nye.... er det ATX?

 

Lettes synes jeg er å sette i HK med CPU og vifte, HDD, DVD, PCI, PSU så er du iboks. Om du er smart så kjøper du et slikt armbånd å ha på deg så du ikke ødlegger noe... jeg gjorde ikke det men ja... det kan skje.

 

Lykke til;)

 

Et armbånd som dette?

 

Jeg er ikke sikker på om det er ATX eller micro ATX, jeg har enda ikke åpnet opp sidelokket for å se bedre inn til hw'n. Jeg vil ikke bryte garantien (om jeg gjør det), ved å fjerne forseilinga.

Lenke til kommentar
Noen som kan forklare meg hovedtrekkene for hva jeg må gjøre for å flytte hw fra kabinettet jeg har nå til et nytt og større? Hva må jeg huske på? Hvilke tabber må jeg unngå? Er det en bestemt rekkefølge på hva som skal settes på plass først?

 

 

Får sjekke om ditt ganle HW passer i den nye.... er det ATX?

 

Lettes synes jeg er å sette i HK med CPU og vifte, HDD, DVD, PCI, PSU så er du iboks. Om du er smart så kjøper du et slikt armbånd å ha på deg så du ikke ødlegger noe... jeg gjorde ikke det men ja... det kan skje.

 

Lykke til;)

 

Et armbånd som dette?

 

Jeg er ikke sikker på om det er ATX eller micro ATX, jeg har enda ikke åpnet opp sidelokket for å se bedre inn til hw'n. Jeg vil ikke bryte garantien (om jeg gjør det), ved å fjerne forseilinga.

 

Da bryter du garantien ja. men med så "gammel" pc så kan det vel ikke være stort igjenn av den garantien?

 

Ja, et slikt armbånd jeg mener.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sjekka hvor lang garanti det er, men jeg har hatt den i snart 1,5 år.

 

Er ikke sikker men tipper det er snakk om 1 års garanti om du ikke har noe ekstra forsikring osv. Er ikke helt sikekr her asså. Men så har du vel en viss garranti på komponentene inni maskinen... men har ikke satt meg så mye inn i det.

 

Men kjøp kabinett, å bare ha det hjemme til du får penger til en PSU så en oppgraderings pakke med HK, PCU og RAM. så sist skjermkort. Spørs litt på hva du har for PSU idag da. Men mindre enn 350W bør den ikke være den du har hvertfall. Så satser du på en 500W + til den nye maskinen

 

Men så er det litt der også da. Hvor mye penger skal du legge i en komplett maskin? Men jeg ville startet med Kabinett å PSU. For det er ting som ikke mister verdi for å si det slikt. all HW taper jo verdi dagen etter man kjøpt dem.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...