Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC'en skrur seg av og får bsod


Anbefalte innlegg

Hvis du vil bruke Catalyst kontrolpanel til å regulere viften, bør du reversere det du gjorde i Rivatuner. Jeg bruker selv Rivatuner da jeg synes den er bedre, men hver sin smak.

 

Du bør kanskje fjerne den vifte reguleringen fra Rivatuner før du avinstallerer det.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

no worries serru-d.

 

Har avinstallert rivatuner, avinstallert catalyst, installerte på nytt.

 

Nå har jeg ikke gjort noen ting inne på ccc, og vifta på skjermkortet går fremdeles ikke :(

 

Noe som er rart er at det vises på ccc at vifta går på 90 %

 

What to do?

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
no worries serru-d.

 

Har avinstallert rivatuner, avinstallert catalyst, installerte på nytt.

 

Nå har jeg ikke gjort noen ting inne på ccc, og vifta på skjermkortet går fremdeles ikke :(

 

Noe som er rart er at det vises på ccc at vifta går på 90 %

 

What to do?

 

Det som står i CCC er i mange tilfeller ikke korrekt. Mitt CCC viser at viften går med 50%, det er reinspikka løgn. Som sagt, jeg foretrekker Rivatuner for der har jeg full kontroll. Setter jeg viften til 40% i Rivatuner, hører jeg tydelig at viften øker rpm. Har den på Auto nå da, men fort gjor tå forndre til Fixed og øke hastigheten.

Lenke til kommentar

takker nok en gang for mange og gode svar.

 

Har enabla overdrive og satt vifta på 100%, ingen reaksjon på vifta.

 

Temperaturen på skjermkortet ligger nå på rundt 75 grader, grunnet en stor sommervifte jeg har satt oppå den.

 

Hovedkortet jeg har er et gigabyte 965P-DS4. Som sagt så har jeg nylig reformatert PC'en, så har lagt inn vista på nytt etter bytte av skjermkort ja.

 

Ikke noe liv fra vifta.

 

Det er heller ingen ting som ligger i veien for vifta.

 

(beklager for at det tok så lang tid for svar, dro ut en ledning ved feil, og tok litt tid før jeg skjønte hva som var galt)

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
takker nok en gang for mange og gode svar.

 

Har enabla overdrive og satt vifta på 100%, ingen reaksjon på vifta.

 

Temperaturen på skjermkortet ligger nå på rundt 75 grader, grunnet en stor sommervifte jeg har satt oppå den.

 

Hovedkortet jeg har er et gigabyte 965P-DS4. Som sagt så har jeg nylig reformatert PC'en, så har lagt inn vista på nytt etter bytte av skjermkort ja.

 

Ikke noe liv fra vifta.

 

Det er heller ingen ting som ligger i veien for vifta.

 

(beklager for at det tok så lang tid for svar, dro ut en ledning ved feil, og tok litt tid før jeg skjønte hva som var galt)

75 grader ved load eller idle? Jeg ville returnert kortet snarest, jo fortere du gjør det jo fortere får du det tilbake (bruk et annet kort i mellomtiden om du har det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...