Gå til innhold

ulyd? fra nytt Canon EF 70-300 IS USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tipper objektivet har en "mode 1 - mode 2"-bryter. Prøv å sette den i den andre posisjonen, som er den posisjonen du vil ha. Man kan velge mellom å ha kontinuerlig stabilisering eller at den slår inn i det du trykker på utløseren. Det siste gir i snitt best resultat, bruker mindre batteri, og for å være ærlig blir jeg desorientert og kommer ut av balanse når den står på kontinuerlig, så man kan jo spørre seg hvorfor de i det hele tatt har brukt penger på å lage den knappen. Kanskje det er for at folk skal få se at det fungerer.

 

 

(antar iallefall det er den moden det er snakk om, og ikke pan-modus. I så fall kan man se bort fra alt jeg skrev)

Lenke til kommentar

Hei

 

Nå blir jeg veldig usikker på om det virkelig er noe feil med

objektivet, var hos en lokal fotograf idag. Han hadde ikke objektivet inne men

mente han hadde solgt ett tidligere og hadde ikke hørt noe om noen lyd fra IS-en.

 

Mode knappen på dette objektivet er mode 1: Stillestående motiver, da korigerer det

i alle retninger.

Mode 2: For å korigere for bilder i bevegelse, som det står i den Danske bruksanvisningen.

 

Har også ringt Canon support, uten at jeg ble noe klokere av den samtalen.

Så hvis det er noen flere som har samme objektivet og har lyd eller ikke lyd så hører jeg gjerne på flere før jeg reklamerer på det. Blir litt usikker, men takker for alle gode innlegg.

Lyden jeg hører virker som små tannhjul som ikke går i inngrep, nesten som gamle trekkopp biler. Skjønner?? :hmm:

 

mvh

 

Gunnar

Lenke til kommentar

Har dette objektivet. Det er ikke akkurat stille. Summer og tikker, det gjør også 24-105mm L, selv om det er litt stillere. Mer "massivt" objektiv og L, så det skulle bare mangle. Trodde at alle IS USM zoom, spesielt over en viss lengde laget lyd?

 

Noen som har erfaring med med f.eks. 70-200mm L IS ?

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Ser nå ut til at denne saken er løst, lyden eller ulyden skal være der.

Det er vist mer eller mindre normalt på objektiver med IS.

Var innom en annen fotoforettning i går og hørte også lyden fra et Nikon objektiv,

litt mindre men den var der.

 

Takker for alle innlegg

 

God Foto helg

 

mvh

 

Gunnar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...