Gå til innhold

Ny Gamer PC 14000, skal clokkes.


Anbefalte innlegg

Hei, i mange år har jeg slitt med et draug av en laptop, så jeg har endelig bestemmt meg for å kjøpe meg en ny stasjonær. Budsjettet er på max 14 tusen.

 

BTW trenger ikke skjerm, tastatur og mus. Kun kabinett med innhold.

 

Har satt opp en handlevogn https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=39165

kom gjerne med tilbakemeldinger om endringer osv.

 

Takk.

 

 

PS! skal spille i 1920x1080 oppløsning.

Endret av PMX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa, ser fett ut det men da sprenges budsjettet mitt med nesten 1000kr. Og dette er noe jeg ikke har.... Men i såfall kan jeg utsette kjøp av cpu kjøler og tilhørende vifter til nærmere TG og heller putt de penga i et 295GTX...

 

Men ellers vil dette funk fett?

Endret av PMX
Lenke til kommentar

tusen takk for tipset! sjekka ut litt tester og ser at 295GTX er en del bedre. Så jeg kjøper nok det istede, så får jeg heller se an mega kjøleren.

 

Ser ut til at jeg bestiller fra Multicom.

 

Lian Li PC-A71 (svart) 2030,-

 

ASUS P6T Deluxe 2513,-

 

GIGABYTE GeForce GTX 295 4300,-

 

CORSAIR 750W 1116,-

 

SAMSUNG F1 1TB 896,-

 

INTEL I7-920 2588,-

 

Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1600 3 GB 999,-

 

Total 14534,- (+ frakt)

 

Noen meninger?

Endret av PMX
Lenke til kommentar

Vel nå som du sier det..... Er faktisk veldig usikker på om jeg skal ta 3gb og hvor rask den må være.

 

Ser det er flere som har klokket 920'en opp til 4Ghz, ikke at jeg regner med at jeg klarer det, men rent hypotetisk sett, hvor rask må ram'en være?

 

(for å klare 4Ghz)

Lenke til kommentar

Om du ønsker en skikkelig rask maskin anbefaler jeg ikke å ha en disk på 1TB som "lokaldisk". Kjøp heller en med litt mindre minne som er raskere + en ekstra med en del minne. (f.eks. 250GB+750GB) Disker med veldig mye lagringsplass er ofte tregere enn de med lite. De raskeste diskene man får er Western Digitals VelociRaptor-disker. Har du en slik som hoveddisk vil du få en ekstremt rask maskin! :thumbup:

 

MVH

pcpcpc

 

BTW: Her er den billigste VelociRaptor'n: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=378747

 

Det er faktisk bevist at RPM ikke alltid har noe å si. I en test av bærbar-disker jeg leste en gang var det 5400RPM-diskene som klart kom best ut. (mot 7200RPM)

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Takk for tipset, planen var opprinnlig å bestille en SSD på rundt 16 gig og 1TB disken. Men jeg velger/valgte å utsette SSD til jeg faktisk har nok penger.

Budsjettet er mer en sprengt allerede. :scared:

 

 

 

EDIT: partisjonering, hmm høres smart ut.

 

 

BTW, burde jeg bytte ut PSU'en med en som er modulær?

Endret av PMX
Lenke til kommentar

Partisjonering er også greit ja. Da får man litt mer orden på sakene syns jeg. SSD på 16GB? Hørtes litt vel lite ut spør du meg. Kjøp en på 64GB heller da. (Spar en stund til! :thumbup: ) Selv har jeg 2 helt like Seagate Barracuda 160GB i min Workstation xw6200. En av diskene har Vista Ultimate, mens den andre kjører Linux. Men trenger du egentlig 1TB? Du kan jo kjøre på med en 500GB + en SSD i stedet, og så heller kjøpe ekstern harddisk senere om du skulle trenge mer lagringsplass.

 

MVH

pcpcpc

 

BTW: Noen som aner hvordan jeg "sletter" Ubuntu fra den andre disken? Ubuntu har laget det til slik at disken det ligger på er gjemt i Windows, så å formatere går jo ikke.

 

EDIT: Denne bør jo funke bra.

Endret av pcpcpc
Lenke til kommentar

Vel nå er ikke 1TB skrekkelig mye dyrere enn f.eks 500gb. Og så er det TG om noen måneder... Hint hint. Det med å kjøpe en 16 gig SSd var gjort med tanke på å kun ha OS'et for seg selv.

 

 

 

Ting og tang som skal kjøpes etterhvert, helst før TG, er:

Thermalright Ultra Extreme "cpukjøler", 2stk Noctua NF-12 1200 rpm vifter og en SSD.

Endret av PMX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...