Gå til innhold

Hvilken hastighet har du på din ADSL2+-linje?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker å lage en tråd der brukerne forteller om hvilken hastighet de har på sin ADSL2+-linje.

 

Grunnen til dette er at jeg ønsker å vite hvilke leverandører som gir mest hastighet for pengene, og hvilke som gir best hastighet avhengig av linjelengde og tråddiameter. Dette er veldig forskjellig om du ligger på Ventelo, Telenor eller NextGenTels sitt utstyr.

Informasjon om linjelengde og tråddiameter kan du finne hos Kapaks. Velg ADSL Premium for å finne mulig produktklasse, og Digital Ethernet for å finne linjelengde og tråddiameter.

 

Ta gjerne med hva linjen din syncer opp mot om dette er mulig, og hva som er reell hastighet. Reell hastighet kan du finne ved hjelp av speedtest.net eller ved bruk av TPTest.

 

Jeg begynner med info om min linje:

 

Leverandør: Direct Connect AS

Reell hastighet: 7580/604 kbps

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Total linjelengde inkludert inntak: 1718 meter

Mulig produktklasse: 9600/704

Ping mot www.uio.no: 11 ms (Østfold)

Pris per måned: 399,-

Modem: D-Link DSL-321B

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverandør: Nexgentel AS

Reell hastighet: 19035/1234 kbps

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Total linjelengde inkludert inntak: 1081 meter

Mulig produktklasse: ikke mulig på Kapax (er i privat nett)

Ping mot www.uio.no: 13 ms (Østfold)

Pris per måned: 469,-

Modem: Inteno X5668B

Lenke til kommentar

Leverandør: NextGentel

Reell hastighet: 17980/1214

Tråddiameter: Varierer mellom flere tråddiametre

Totalt linjelengde inkludert inntak: 760 meter

Mulig produktklasse: 9600/704 (dårlig kobber)

Ping mot uio.no: 13ms (Hordaland)

Pris pr mnd: 398,- (studentavtale)

Modem: Seedtouch 585i

Lenke til kommentar
Aldri hørt om ADSL bundling? SHDSL bundle har jeg derimot sett.

Intr med Adslbundling på lengre avstander :)

Vel startet testing på torsdag 29. jan, har også testet vdsl 2 i noen mnd.

har 8 kobber par inn i huset hvorav 4 nå er i bruk. kjører vdsl 2 og adsl 2+ bundle inn i hoved pc'n og får da 5,9 MB/s ned og 890 kB/s opp. Skal kjøpe 2 gb nettverkskort til og se om dette kan forbedres med fler adsl inn i maskinen. :devil:

Lenke til kommentar
Aldri hørt om ADSL bundling? SHDSL bundle har jeg derimot sett.

Intr med Adslbundling på lengre avstander :)

Vel startet testing på torsdag 29. jan, har også testet vdsl 2 i noen mnd.

har 8 kobber par inn i huset hvorav 4 nå er i bruk. kjører vdsl 2 og adsl 2+ bundle inn i hoved pc'n og får da 5,9 MB/s ned og 890 kB/s opp. Skal kjøpe 2 gb nettverkskort til og se om dette kan forbedres med fler adsl inn i maskinen. :devil:

 

Hvem tester du for?

Lenke til kommentar
Aldri hørt om ADSL bundling? SHDSL bundle har jeg derimot sett.

Intr med Adslbundling på lengre avstander :)

Vel startet testing på torsdag 29. jan, har også testet vdsl 2 i noen mnd.

har 8 kobber par inn i huset hvorav 4 nå er i bruk. kjører vdsl 2 og adsl 2+ bundle inn i hoved pc'n og får da 5,9 MB/s ned og 890 kB/s opp. Skal kjøpe 2 gb nettverkskort til og se om dette kan forbedres med fler adsl inn i maskinen. :devil:

 

Hvem tester du for?

Mange aktører som har begynt med vDSL eller tester det, men kan nok tro det er NGT.

Lenke til kommentar
Aldri hørt om ADSL bundling? SHDSL bundle har jeg derimot sett.

Intr med Adslbundling på lengre avstander :)

Vel startet testing på torsdag 29. jan, har også testet vdsl 2 i noen mnd.

har 8 kobber par inn i huset hvorav 4 nå er i bruk. kjører vdsl 2 og adsl 2+ bundle inn i hoved pc'n og får da 5,9 MB/s ned og 890 kB/s opp. Skal kjøpe 2 gb nettverkskort til og se om dette kan forbedres med fler adsl inn i maskinen. :devil:

 

Hvem tester du for?

Mange aktører som har begynt med vDSL eller tester det, men kan nok tro det er NGT.

Det er ikke NGT jeg tester for, det er for ett lite lokalt selskap. NGT, ventelo etc leverer sine tjenester i våre nett, men ikke Telenor.

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt sant at ADSL2+ kun støtter opp til 1,4 mbit opp, jeg har 2,250 pr linje på ADSL2+ bundle totalt 4,5 mbit fra samme modem. Men det går utover nedhastighet fra 20 til 16,5 pr linje totalt fra 40 mbit til 33 mbit ned.

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Da skulle jeg likt å vite hvordan du fikk til det (ikke bare si att du endret config i dslam for det blir for dumt >.<)

Siden Annex M går over i Annex A sin frekvens bånd (rettere sakt en utvidelse av "A")

Og Telenor er lite gla i Annex A da den tuller med dems kjære lille gull barn ISDN

Vi har et eget linjekort i dslam som støtter dette og kan endre fra A til M i modemet.

NB vi plager ikke Telenor siden dette er et privat nett der de ikke vil betale linjeleie og får heller ikke levere sine tjenester her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...