Nature1 Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Hei. Jeg har en CS 1.6 server som er online. Jeg spiller cs på host pc'en, --> som vil si at jeg spiller cs på samme pc jeg har serveren på. Jeg lurer på hvorfor de som kommer på serveren min får ping fra 50 - 100 . Er bare noe som ligger støtt på 20 - 30. Er det pga jeg spiller på samme pc, eller er det noen configs jeg må gjøre inne på serveren? Det er nok ikke noe med internett linja våres, for den er helt grei Og er det noen som har tips til meg som spiller på host pc'en?
Xelenze Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Har du kanskje ikke åpnet de forskjellige portene som skal være nødvendig? Og hva vil "helt grei" internett linje si? Husker ihvertfall at mitt problem var internett linjen vår, og kom det litt for mangen spillere inpå, så gikk pingen ganske så kraftig opp.. // sv_maxrate <1000-25000> - The maximum bandwidth rate the server is allowed to transmit to clients Bare ikke husk å sett denne for høy visst du ikke har så god internett linje, heller ikke sett den for lavt.. Noen porter du må åpne er : TCP 7002 out TCP 5273 out UDP 27010 out UDP 27012 in and out UDP 27015 in (visst serveren din kjører på denne porten)
vargaz Skrevet 4. februar 2009 Skrevet 4. februar 2009 Portene er ok, hvis ikke ville de ikke fått connectet, det er rett og slett fordi at du har feil ISP. Har man feks. Lyse, vil alle med lyse linje få god ping, mens de på NGT vil få dårligere ping. Det er heller ikke anbefalt at du spiller som host. Slike såkalte listenservere fungerer dårligere enn en som er kun server, så finner du deg en annen pc å spille på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå