Gå til innhold

Februarfest 2009 - arnold_layne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. februar - Froskeperspektiv bilde 1:

 

Høyspentmast på Gullfjellet, foreviget under en pause i akebrettkjøringen. Vurderte en symmetrisk variant, men tenkte at frosker antakelig ikke bryr seg noe særlig om symmetri. :huh:

 

Advarsel - Livsfare

 

465885822_Av4Pc-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/500 sek, f/8

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

2. februar - Froskeperspektiv bilde 2:

 

Takk for overveldende god respons på første bilde. Dagens bilde er tatt ikke langt fra der jeg bor på en relativt trafikkert vei. Jeg måtte hoppe frem og tilbake over autovernet sikkert 20 ganger før jeg var noenlunde fornøyd. Hadde egentlig lyst å kjøre farger i dag, men det var klin umulig å treffe med en hvitbalanse som stemte med hele tunnelen, så det får bli s/h i dag også.

 

Tunnelsyn

 

466548857_xbCvH-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/10 sek, f/6.3

Lenke til kommentar

Liker at du har plassert fokus såpass langt inn at asfalten blir ullen og myk mens lysene og buene i taket og spesielt de på høyre vegg blir skarpe og fine. De to tingene jeg lurer litt på er om det heller litt mot venstre og om hele buen i taket kunne ha vært med, men jeg liker geometrien godt som den er også..

Lenke til kommentar
Jeg har visst fått for meg at frosker er fargeblinde.

Jeg hadde fått det for meg at du overlot til noen av froskene du kjenner best til både å ta bildene og utføre etterbehandlingen. Blir det neste bildet tatt på ca. to og en halv meters høyde foran et håndballmål?

 

Foruten den hjernedøde skravlingen ville jeg bare si at froskeperspektivet er godt utnyttet så langt, og høyspentmasten var særdeles lekker.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Jeg har visst fått for meg at frosker er fargeblinde.

Jeg hadde fått det for meg at du overlot til noen av froskene du kjenner best til både å ta bildene og utføre etterbehandlingen. Blir det neste bildet tatt på ca. to og en halv meters høyde foran et håndballmål?

 

Foruten den hjernedøde skravlingen ville jeg bare si at froskeperspektivet er godt utnyttet så langt, og høyspentmasten var særdeles lekker.

Hehe, det tok litt tid før jeg skjønte hvilken frosk du snakket om (og det til tross for at jeg har spilt håndball selv!)... :)

 

Liker veldig godt de sort hvite bildene dine, veldig behagelig.

Må si at frosker har ett pent blikk på ting.

Takk for det. Det er egentlig litt tilfeldig, for jeg vurderte alle disse bildene i farger før jeg til slutt falt ned på sort/hvitt. De litt mer proffe fotografene bestemmer seg som oftest på forhånd for at et motiv passer best med eller uten farger, men jeg sliter litt med å se for meg hvilken effekt ulike fargefiltre vil få på forhånd. Her har antakelig de som kommer fra analogt en fordel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...