Sjokoladefisk Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 (endret) Jeg digger Rpg spill, men har av en eller annen grunn aldri fått prøvd Baldurs gate spillene. Så nå har jeg bestemt meg for og få prøvd de. hvorfor sier så mange at spillene er helt fantastisk? og akkurat hvor mange baldurs gate spill og expansioner har det kommet? Får jeg ALLE baldur gate spillene i den here: http://gamezone.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=7054 ? Har også hørt at det skal være CO-OP i spillene, hvordan funker det? Endret 1. februar 2009 av Sjokoladefisk
MrLee Skrevet 1. februar 2009 Skrevet 1. februar 2009 Ser ut som komplett pakke det. Etter hva jeg vet så er det en expansion pack til hvert BG spill (jeg teller bare BG1 og 2, ikke konsollversjonene ettersom de suger ) Coop fungerer dårlig imho. Etter hva jeg husker så er det en som styrer "hovedpersonen", i.e. all dialogen og slikt, mens en bare "er der" som en av gruppa.
Sjokoladefisk Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Noen som faktisk har prøvd Co-op, jeg og en kompis har tenkt og spille gjennom det med coop, men orker ikke om det funker dårlig og spillet er mye dårligere med coop. Og hvordan er spillet sånn ellers?
Bergorn Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Den pakken du har der inneholder Baldur's Gate 1 + Expansion (nye områder, quests og items), samt Baldur's Gate 2 + Expansion (nye områder, quests og items) Det har også kommer ut et nytt spill imellom disse (tror jeg) som heter Icewind Dale http://gamezone.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=7055 Veldig likt BG 1, men foregår i et mer vinterkledd landskap og annen historie. Disse spillene foregår i 2D, men dette går veldig greit å venne seg til. Du har også Neverwinter Nights 1 + 2 http://gamezone.no/aspx/produkter.aspx Dette er spill i 3D, men ligger under Baldur's Gate sjangeren, disse er med co-op vennlige hvor man kan lage egne dungeons for sine venner osv, noe som funker greit hvis man har tid. Jeg har spillt gjennom begge spillene utallige ganger, og er stor fornøyd med dem, hvis du liker utrolig gode historier, dialoger og quests er nok dette spillet for deg. Har hatt maaange timer med disse. Er ikke nødvendig å starte med BG 1, men mange av karakterene kommer igjen i BG 2, så det er å anbefale. BG 1 begynner å bli forholdsvis gammelt, så grafikk messig er det ikke noe å skryte av, men det tar seg inn igjen med en knakende god historie og sjarm. Eneste minuset er at det kommer på 5 eller 6 cd'er (hvis det ikke er forandringer), noe som fører til at cd swapping skjer rimelig ofte, men er ikke et irritenede moment. Co-op prøvde jeg for mange år siden, noe som fungerer utrolig dårlig, hvertfall i BG 1. Personen som hoster gamet har stort sett full kontroll over hele spillet. Han har kontroll over resten av gruppa, person nr 2 blir igrunn bare en av gruppen. I combat har man muligheten til å "stoppe" spillet for å iverksette angrep, magier osv. Da stoppes også spillet for person nr 2, uansett hvor man befinner seg i spillet. Det samme skjer med under dialoger, game host tar alle valgene, nr 2 blir nødt til å sitte å se på. Da anbefaler jeg å starte likt å spille hvert deres game, evt gi hverandre tips og lignende jo lengre ut i spillet dere kommer. Min mening er at disse spillene bør spilles som single player, noe som vil gi en mye bedre spill opplevelse for dere begge. BG 2 har jeg ikke prøvd i Co-op men tviler på at det er så mye bedre.
Khogn Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Løp og kjøp, så forferdelig enkelt er det. Jeg vet dog ikke om spillene funker fint på de nyeste OS. Jeg har selv hatt litt trøbbel... Men selv om spillene står bare i hyllene som pynt er det uansett et utrolig bra kjøp
Zappy Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Pass på at du kjøper Baldurs Gate - Dark Alliance! Lett å ta feil!
E7ite Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 (endret) Er ikkje Dark Alliance ein konsoll variant. Har sjølv spelt Baldurs Gate på vista uten noko problem, så trur det skal gå greit:) edit: omformulering. Endret 2. februar 2009 av E7ite
Zappy Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Det stemmer. Det var en spøk, da de spillene stinker.
Khogn Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Er ikkje Dark Alliance konsoll versjonen? Har sjølv spelt Baldurs Gate på vista uten noko problem, så trur det skal gå greit:) Dark Alliance 1 & 2 finnes bare på konsoll, ja... men de er på ingen måte en konsollversjon. Det er ikke samme type spill i det hele tatt. Det eneste de har til felles er byen Baldur's Gate. Litt uenig med Zappy, dog. Første Dark Alliance er veldig ok underholdning sammen med en venn hvis man velger å se bort fra navnet Baldur's Gate. Oppfølgeren derimot suger lut.
Sjokoladefisk Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Den pakken du har der inneholder Baldur's Gate 1 + Expansion (nye områder, quests og items), samt Baldur's Gate 2 + Expansion (nye områder, quests og items) Det har også kommer ut et nytt spill imellom disse (tror jeg) som heter Icewind Dale http://gamezone.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=7055 Veldig likt BG 1, men foregår i et mer vinterkledd landskap og annen historie. Disse spillene foregår i 2D, men dette går veldig greit å venne seg til. Du har også Neverwinter Nights 1 + 2 http://gamezone.no/aspx/produkter.aspx Dette er spill i 3D, men ligger under Baldur's Gate sjangeren, disse er med co-op vennlige hvor man kan lage egne dungeons for sine venner osv, noe som funker greit hvis man har tid. Jeg har spillt gjennom begge spillene utallige ganger, og er stor fornøyd med dem, hvis du liker utrolig gode historier, dialoger og quests er nok dette spillet for deg. Har hatt maaange timer med disse. Er ikke nødvendig å starte med BG 1, men mange av karakterene kommer igjen i BG 2, så det er å anbefale. BG 1 begynner å bli forholdsvis gammelt, så grafikk messig er det ikke noe å skryte av, men det tar seg inn igjen med en knakende god historie og sjarm. Eneste minuset er at det kommer på 5 eller 6 cd'er (hvis det ikke er forandringer), noe som fører til at cd swapping skjer rimelig ofte, men er ikke et irritenede moment. Co-op prøvde jeg for mange år siden, noe som fungerer utrolig dårlig, hvertfall i BG 1. Personen som hoster gamet har stort sett full kontroll over hele spillet. Han har kontroll over resten av gruppa, person nr 2 blir igrunn bare en av gruppen. I combat har man muligheten til å "stoppe" spillet for å iverksette angrep, magier osv. Da stoppes også spillet for person nr 2, uansett hvor man befinner seg i spillet. Det samme skjer med under dialoger, game host tar alle valgene, nr 2 blir nødt til å sitte å se på. Da anbefaler jeg å starte likt å spille hvert deres game, evt gi hverandre tips og lignende jo lengre ut i spillet dere kommer. Min mening er at disse spillene bør spilles som single player, noe som vil gi en mye bedre spill opplevelse for dere begge. BG 2 har jeg ikke prøvd i Co-op men tviler på at det er så mye bedre. Så det er altså Coop i neverwinter nights også? er det noe bedre coop der? Isåfall tror jeg jeg skaffer neverwinter nights først.
Bergorn Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Ja, er co-op i NvM også. Men har ikke prøvd det noe særlig, men vil nok anta at det er en del bedre. Det er også en funksjon der man kan lage sin egen "campaign" eller "Dungeon" for venner, hvor du er selve Game Masteren, og har kontroll over NPC's, feller, fiendene generellt. Så prøver de å komme gjennom det du har snekkret sammen. Det er også mulighet for å spille online, men som sagt, har jeg ikke prøvd dette.
Sjokoladefisk Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Skrevet 2. februar 2009 Har det noe og si om jeg spiller neverwinter nights 2 uten og ha spilt 1? hvilken av dem burde jeg skaffe? Tror jeg går for den baldurs gate collection pakken og en av neverwinter nights spillene.
Khogn Skrevet 2. februar 2009 Skrevet 2. februar 2009 Har det noe og si om jeg spiller neverwinter nights 2 uten og ha spilt 1? hvilken av dem burde jeg skaffe? Tror jeg går for den baldurs gate collection pakken og en av neverwinter nights spillene. Du kan spille NWN2 uten å ha spilt det første. Jeg synes faktisk NWN1 er ganske kjedelig og unødvendig, med mindre du planlegger å skaffe deg expansion pack Hordes of the Underdark.
Kharan Skrevet 3. februar 2009 Skrevet 3. februar 2009 Kampanjen i NWN2 var mye, mye bedre enn NWN1. Langt mer episk - og ekspansjonen Mask of the Betrayer gir en historie som er tett opp mot Baldur's Gate 2 og Planescape: Torment i kvalitet. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå