Gå til innhold

Stille PC som duger til spilling og film (Ca 12 000)


Anbefalte innlegg

Heisann

Etter noen år med en sliten pc som er arvet fra jobben, har jeg vurdert å gå til anskaffelse av noe bedre.

 

Jeg ønsker å ha en stille og rask pc som klarer de fleste ting ganske bra. Jeg spiller ikke veldig mye på pc, men blir sikkert litt om jeg kjøper en ny. Så fint om den takler litt spilling også :)

 

Jeg har tatt utgangspunkt i Komplett Gamer i25, men har gjort noen endringer. Er ikke 100% sikker, så setter pris på noen innspill eller forslag til endringer

 

NZXT HUSH, Black Aluminum Front

Usikker på om jeg skal gå for denne eller Antec Nine Hundred

 

Corsair Powersupply 550W Bulk

 

Asus P5Q PRO, P45

 

Intel Core 2 Quad Q9400 2,66GHz

Usikker på om jeg skal gå for denne eller Intel Core 2 Duo E8500

 

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit

 

Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S

 

Samsung 24" LCD Syncmaster T240

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt der duger i hvertfall fint til spilling. Du bør klare "full pupp" på de aller fleste spill, med unntak av Crysis og GTAIV - men de er det jo så og si ingen som kan kjøre på max.

 

Til spilling er E8500 generelt bedre enn Q9400. Det finnes noen få spill som drar nytte av flere kjerner, men generelt teller klokkehastigheten langt mer for spillytelsen enn antallet kjerner - og ergo er Duo bedre pris/ytelsesmessig til spilling enn Quad. Vi får nok se bedre støtte for flere kjerner senere, men til den tid at kjerner får mer å si enn klokkehastighet, så er nok dagens CPUer utdaterte allikevel. Mitt råd er mao. at du velger E8500.

 

Skal du ha stille PC er ikke Antec Nine Hundred kabinettet for deg. Det kjøler ekstremt bra, men så og si alle bemerker at kabinettet lager mye lyd. "Flyturbin" er et ord som går igjen. Jeg har desverre ikke noen personlig erfaring med kabinettene i listen bortsett fra med Stacker, som med de rette viftene er et meget rolig og kjølig, men også digert(!!) kabinett. Personlig hadde jeg nok valgt CoolerMaster Elite av de kabinettene i listen på bakgrunn av det jeg har lest. Men det avhenger jo også en del av smaken din. Hush får heller ikke dårlige anmeldelser på komplett. Men du bør i hvertfall styre unna Nine Hundred pga lyden.

 

Hadde nok valgt Spinpoint F1 750GB som HDD. Det er liten forskjell i pris, og F1 750GB/1TB yter en del bedre enn de på 640GB og lavere. Ikke noe du merker voldsomt mye til i praksis fordet, men det kan ha litt å si for loadetider i spill og oppstart av OS og programmer.

 

Ellers ser det bra ut synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...