Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Vanskelig å avslutte kundeforhold - inkassovarsel


SSSø

Anbefalte innlegg

Jeg fikk for en stund siden en gratisvare mot at jeg skulle abonnere på dette produktet. Personen sa at det ikke var noen bindingstid og at hvis jeg avbestilte innen 14 dager skulle ikke dette koste meg noe.

 

Dagen etter ringte jeg og sa at jeg ikke ville abonnere på produktet deres lenger. Damen på andre siden sa at det var greit og at hun skulle slette meg fra deres lister. Et ar uker seinere får jeg en pakke fra firmaet. Den inneholder produktet pluss en faktura. Jeg pakker dette inn igjen og sender alt tilbake, med et brev om at jeg har sagt opp avtalen (dette var riktig framgangsmåte i følge inskruksene i et brev som fulgte med). Etter det har jeg ikke hørt noe fra de, før jeg på fredag fikk et brev fra Lindorff om inkassovarsel.

 

Jeg ringte og forklarte situasjonen, men de mener jeg står i deres lister, og derfor må betale.

 

Hva gjør jeg nå? Det er ikke snakk om mer enn 500 kr, men det er litt surt å betale 500 kr for ingenting. Produktet har jeg jo sendt tilbake (noe de nekter for).

 

 

Takker or svar...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det tryggeste ville vært å avbestilt på nettsiden, eller fått det skriftelig ihvertfall.

Men du har uansett avbestillt. Dette kan bli påstand mot påstand.

 

Men en butikk kan ikke kreve betaltt for vare/tjeneste du ikke har bestillt.

 

Så du må si ifra til inkassoselskapet at du ikke godtar kravet, og at du går videre med saken.

Kontakt forbrukerrådet. De kan sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Send skriftlig innsigelse til Lindorf, da anses kravet som omtvistet. Da har de ikke lov til å fortsette inndrivingen før kravet er avgjort. Dernest tar du en telefon til forbrukerrådet for å høre hvordan du kan klage på dette selskapet, jeg er sikker på at de har fått flere klager på seg. (Bare søk etter firmaets navn på internett også, finner sikkert treff).

 

 

Fortsetter Lindorf med inkasso til tross for innsigelsen, så sender du en klage til inkassoklagenemnda også.

 

 

Det er ihvertfall mine råd.

Lenke til kommentar
Kanskje det tryggeste ville vært å avbestilt på nettsiden, eller fått det skriftelig ihvertfall.

Men du har uansett avbestillt. Dette kan bli påstand mot påstand.

 

Men en butikk kan ikke kreve betaltt for vare/tjeneste du ikke har bestillt.

 

Så du må si ifra til inkassoselskapet at du ikke godtar kravet, og at du går videre med saken.

Kontakt forbrukerrådet. De kan sikkert hjelpe deg.

Virker ikke som om de har noen nettside, har heller ikke funnet noen mailadresse (her har jeg ikke leitet heller egentlig). Har uansett sagt opp avtalen skriftlig da jeg sendte tilbake produktet. Problemet her er jo bare at de påstår at de aldri har mottatt denne pakken (nå kan det jo ha skjedd en feil i posten, men jeg tviler).

 

Tror jeg skal prøve meg med en telefon igjen i morgen. Får håpe på at det sitter en litt mer velvillig person i kundeservicen da. Hvis ikke må jeg vel høre med forbrukerrådet. Eneste er at jeg føler det er for mye stress for 500 kr, men igjen, de kan jo ikke holde på slik.

 

 

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar

Det er ganske rart at firmaet ikke har internettadresse engang.

Hva slags produkt var dette?

 

Jeg har tidligere fått vare jeg har avbestilt, dette med et firma som har hjemmeisde og kundeservice.

Og en e-post var nok for å løse saken. Noen er proffe, andre er amatører, og enkelte er svindlere?

 

Har du prøvd å ringe det nummeret igjen? Det du avbestilte med altså.

 

De har nok rett og slett glemt å avregistere deg, eller så ønsker de å lure kundene.

 

Last ned et klageskjema på forbrukerportalen. Det burde du fylle ut, og sende til ditt lokale Forbrukerråd-kontror.

Adresse og epostadresse finnes på forbrukerportalen.no

Du kan skanne skjemaeet og sende det via epost, eller sende det via posten.

 

Men jeg er litt redd for at firmaet ikke vil svare Forbrukerrådet. Da kommer de ingen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...