Gå til innhold

Ny telefon - internett, musikk, kamera


Grith

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny telefon og kunne trengt en dytt i riktig retning.

 

Trenger enn allround-telefon som skal brukes til både musikk, surfing og med et godt kamera. Telefonen må ha minijack-utgang og gjerne wifi. Og så er det hyggelig om den kan erstatte bruken av vanlig kompaktkamera (sjelden man gidder å drasse rundt på et slikt). Ellers er det jo greit med en del lagringsplass. Har ikke planer om å se video eller spille på mobilen så stor skjerm er ikke viktig annet enn til surfing.

 

Når det gjelder pris så er vel 4000 u/ abo maks.

 

Jeg har sett mest på Nokia 5800, men den ser ut til å ha et dårlig kamera pluss at jeg mistenker at den kanskje er litt uferdig. Touchskjerm er forøvrig helt irrelevant.

 

Ellers har jeg sett på Nokia N82, som virker nærmest perfekt. Men spørsmålet er om tastene virkelig er så ille som de ser ut som? Og hvordan er batteritiden?

 

Kort sagt trenger jeg en mobil som kan fungere både som MP3-spiller, et greit kamera og til surfing. Hva bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokia 5320, men der er ikke kameraet like godt. Til gjengjeld er telefonen billig og leverer sterkt på de fleste andre områder.

Vil egentlig ikke anbefale c905 av den grunn at det er en "dum" telefon, så du det er lite ekstra du kan gjøre med telefonen enn det som allerede er på den. Dessuten er ikke videoopptakeren noe god.

Lenke til kommentar
Har planer om å kjøpe ny telefon og kunne trengt en dytt i riktig retning.

 

Trenger enn allround-telefon som skal brukes til både musikk, surfing og med et godt kamera. Telefonen må ha minijack-utgang og gjerne wifi. Og så er det hyggelig om den kan erstatte bruken av vanlig kompaktkamera (sjelden man gidder å drasse rundt på et slikt). Ellers er det jo greit med en del lagringsplass. Har ikke planer om å se video eller spille på mobilen så stor skjerm er ikke viktig annet enn til surfing.

 

Når det gjelder pris så er vel 4000 u/ abo maks.

 

Jeg har sett mest på Nokia 5800, men den ser ut til å ha et dårlig kamera pluss at jeg mistenker at den kanskje er litt uferdig. Touchskjerm er forøvrig helt irrelevant.

 

Ellers har jeg sett på Nokia N82, som virker nærmest perfekt. Men spørsmålet er om tastene virkelig er så ille som de ser ut som? Og hvordan er batteritiden?

 

Kort sagt trenger jeg en mobil som kan fungere både som MP3-spiller, et greit kamera og til surfing. Hva bør jeg gå for?

 

JEg ville faktisk gått for en C905. Den har grei battertid, det er ikke noe smarttelefon, men så lenge du ikke skal bruke den til annet enn det du skriver, så syns jeg 905 virker bra til ditt behov

Lenke til kommentar

C905 har ikke utgang for minijack, og skal du først ha en mobil som er god på musikk er det i mine øyne et KLART minus. Dessuten har den en råtten videoopprtaker.

 

Edit: Telefonen er heller ikke like god til å surfe med som n82 og 5800. n82 er bedre fordi den har støtte for flash. 5800 er best, for den støtter flash og har en rimelig fet skjerm som går langt utenpå både n82 og c905 sin.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jeg har N82, og kan ikke klage på tastene på den.

 

Batteriet derimot er ikke noe bra. Med vanlig bruk må jeg lade hver kveld, om ikke konker tlf ut i løpet av ettermiddagen dagen etter. Bluetooth delen på disse telefonene er også ganske skrøpelig. Lese om mange som merker at den slutter å virke etter en stund, noe som også har skjedd på min nå.

 

Ellers er jeg i grunn fornøyd. Den har wifi, gps, greit kamera og muligheten for å legge inn egne programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...