Gå til innhold

seriøst! hjelp meg! jeg begynner å bli lat!


Anbefalte innlegg

hei, sitter her med verdens verste følelse:

Dårlig samvittighet, kombinert med tristhet og sinne.

sist jeg jogga var forrige søndag for en uke siden. det var tung å jogge, men jeg slo ny pers på ei løype med noe i underkant av 1 minutt.

denne uka har jeg spilt fotballtrening hver dag, fra mandag til torsdag (VELDIG rolig på torsdag) og trent på studio på torsdag, og ingenting på fredag. treningsstudio igår. falt forresten og slo hofta igår. jævli vondt. ville spy.

idag skulle jeg løpe 2 mil, og når jeg startet, fantaserte jeg om hvor GODT det hadde vært å sette seg ned i sofaen og spille CS. og bare slappe av.

 

jeg jogget en og en halv kilometer og måtte stoppe p.g.a vond hofte. og føttele (legg + lår) var tunge som bly, og det var ett slit å jogge. i motsetning til tidligere.

men hofta talte, og jeg måtte hjem etter en og en halv kilometer. småjogga litt her og der når jeg skulle hjem, men hofta sa nei. merket at det ble lettere å jogge, m.t.p musklene, men hofta sa nei.

 

men det som fortviler meg er at jeg har blitt lat! jeg trener som før, men jogging har det blitt lite av...

 

hva er det som skjer?

 

det var rett og slett tungt å jogge.

kan jo nevne at jeg sykla 2 mil igår, (slitsomt) uten at dette kan ha noe relevans med at det var tungt å jogge..

kan noen beregne meg hva som skjer med meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, sitter her med verdens verste følelse:

Dårlig samvittighet, kombinert med tristhet og sinne.

sist jeg jogga var forrige søndag for en uke siden. det var tung å jogge, men jeg slo ny pers på ei løype med noe i underkant av 1 minutt.

denne uka har jeg spilt fotballtrening hver dag, fra mandag til torsdag (VELDIG rolig på torsdag) og trent på studio på torsdag, og ingenting på fredag. treningsstudio igår. falt forresten og slo hofta igår. jævli vondt. ville spy.

idag skulle jeg løpe 2 mil, og når jeg startet, fantaserte jeg om hvor GODT det hadde vært å sette seg ned i sofaen og spille CS. og bare slappe av.

 

jeg jogget en og en halv kilometer og måtte stoppe p.g.a vond hofte. og føttele (legg + lår) var tunge som bly, og det var ett slit å jogge. i motsetning til tidligere.

men hofta talte, og jeg måtte hjem etter en og en halv kilometer. småjogga litt her og der når jeg skulle hjem, men hofta sa nei. merket at det ble lettere å jogge, m.t.p musklene, men hofta sa nei.

 

men det som fortviler meg er at jeg har blitt lat! jeg trener som før, men jogging har det blitt lite av...

 

hva er det som skjer?

 

det var rett og slett tungt å jogge.

kan jo nevne at jeg sykla 2 mil igår, (slitsomt) uten at dette kan ha noe relevans med at det var tungt å jogge..

kan noen beregne meg hva som skjer med meg?

Lat er det hvertfall ingen fare med at du er, du trenger å slappe av litt. Høres ut som om du kjører deg selv alt for hardt. Kanskje ikke så rart at det var tungt å jogge når du hadde slått hofta di??

Lenke til kommentar

bestemor prøver å si det samme til meg..men jeg skjønner ikke, hvordan hofta skal ha innvirkning på at musklene var tunge?

jeg føler meg hvertfall lat...i og med at jeg ikke klarte å jogge. være det hofta si skyld eller ei. jeg føler meg som en dritt akkurat nå.

fakta er, at jeg har hatt en stor dragning til å bare slappe av, og ikke trene. men jeg VIL trene...men samtidig har jeg en dragning mot å slappe av, som jeg ikke hadde før. for ett par uker siden kunne jeg godt finne på å bare jogge meg en tur på 6 kilometer..nå kan jeg det samme, men jeg vil slappe av også...

men som sagt - det som fortviler meg er at jeg fantaserte om hvor godt det hadde vært å sitte i sofaen når jeg var ute og jogget..

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar
Spør du om min analyse vil jeg si at du opprettet denne tråden for å høre svar fra andre brukere at du trener mye, ergo flink etc.

 

Høres ut som du trenger litt ros fra noen.

 

det er ikke sant. du ANER ikke alle de triste følelsene som løp gjennom meg da jeg stoppa idag. jeg hadde lyst til å gråte. kall det dumt, men det er sant^^ løping betyr mye for meg, og når jeg ikke klarte å jogge og i TILLEGG brukte 7 nesten 8 minutter på en og en halv (det er dårlig), klikket det for meg. jeg slengte telefonen i asfalten og ødela displayet:P

ja, jeg har Adhd, men har ikke hatt skikkelig sinne før nå.

Lenke til kommentar

Kroppen har alltid godt av hvile, men når hofta di er bra igjen, er det eneste som virker å presse seg selv.

Man oppnår ingenting ved å hvile fordi man er lei.

Prøv å gå noen turer i stedet, sånn at du holder blodsirkulasjonen oppe, men ikke gjør noe som er vondt.

Om du er treningslei derimot, eller bare trenger litt motivasjon av oss på forumet så er det ingen grunn til å sitte seg i sofaen! =)

Lenke til kommentar

hehe, sant det ;)

altså, hofta mi er vond, så jeg kan jo ikke jogge, men tenkte meg en tur på fjellet da, for å nye utsikten og bare slappe av og komme i harmoni med meg selv.

men det som fortviler meg ER at jeg tenkte på hvor godt det hadde vært å sitte i soffaen. den følelsen stoppa meg nesten fra å jogge. og det er dette jeg trenger tips med.

Lenke til kommentar
Du begynner å bli gamlere og følgelig lat og lei. Kampen er snart ikke lengre om å holde seg i go form, men å ikke bli feit :tease:

 

haha:P er jo bare 16:P

jeg har lest på boc.idrett (nettside) og der har jeg symptomer på overtrening faktisk. skal prøve med 2 - 3 dager fullstendig fri! treningsvolum og intensitet må senkes de neste 1 - 2 ukene også...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...