Gå til innhold

[Løst]Hjelp! Fin Samsung LCD med rar fjernkontroll


Anbefalte innlegg

Plug og play gav fint bilde og lyden er bedre enn forventet.

Men fjernkontrollen fungerer underlig. Nummertastene virker ikke, (det valgte nr. vises i venstre hjørne, men man får ikke skiftet kanal). Man kan kun velge kanal via opp/nedtastene. Kan hende det er en enkel innstillingssak. Men hvor stiller man slikt?

Noen som har erfaring her? - Eller som er mer inne i bruksanvisningen enn jeg er?

Tar imot alle tips med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det står ikker 3 knapper på rad på (mest sannsynlig på toppen av kontrollen) som det står tv, dvd og noe annet på?

 

om det er det så skal du trykke på¨knappen det står tv på...

 

hvilken modell dreier det seg om?

 

Det er en 46" 656. På fjernkontrollen er det en knapp merket TV/DTV, ja jeg velger TV.

Kan jeg selv ha skapt problemet? - Fiklet litt i forsøket på å få koplet til PC'n.

Lenke til kommentar
ok... er det en pc du skal koble til må du bruke tv/av knappen til du kommer til den inngangstypen du har brukt til å koble opp maskina

Nei, da , jeg er ferdig med å teste ut det. Er tilbake til TV-bruk, og da oppdaget jeg at tastene på kontrollen ikke virket som de skulle.

Endret av Johannne
Lenke til kommentar
Har du prøvd å taste inn nummeret på kanalen (eller forhåndsinnstillingen) og trykke ENTER eller OK etterpå? Eller trykke 03 når skal til kanalen som er lagret på plass 3?

Takk, når jeg først tastet knappen for "velg et tosifret nummer" og deretter trykker 03, såkommer jeg til den kanalen som er på program nr 3. Hurra! Men så tungvint , da! Noe må være feil. Er inne i et modus, eller?

:hmm:

Lenke til kommentar
Har du prøvd å taste inn nummeret på kanalen (eller forhåndsinnstillingen) og trykke ENTER eller OK etterpå? Eller trykke 03 når skal til kanalen som er lagret på plass 3?

Takk, når jeg først tastet knappen for "velg et tosifret nummer" og deretter trykker 03, såkommer jeg til den kanalen som er på program nr 3. Hurra! Men så tungvint , da! Noe må være feil. Er inne i et modus, eller?

:hmm:

 

Takk , en gang til. Jeg var nok inne i et feil modus. Ett å ha trykket litt 04 for å få 4 , etc, fungerte plutselig nummertastene som de skulle. .. Håper resten av utprøvingen av Tv'n går lettere ... :blush:

Lenke til kommentar

Ja, der er en slik knapp. Og dersom man har trykket -- en gang, uten å gjøre noe mer, må man trykke et tosifret tall for at nummertasten skal virke , helt til man har trykket -- en gang til, da kan man velge ensifrede nummer.

Bruksanvisning? Forsåvidt. Tynnere enn den til støvsugeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...