Gå til innhold

Problemer med rettigheter i xFat filsystem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1TB ekstern WD harddisk som jeg uten at jeg var klar over det formaterte som xFat da jeg først begynte å bruke den.

I det siste har det skjedd hver gang jeg skal kjøre en fil fra den, fått feilmeldinga at "the parameter is incorrect" og jeg får ikke kjørt filer fra den, men hvis jeg kopierer den fila til f.eks C: , så kan jeg kjøre den derfra. (så det er i utganspunktet ikke noe galt med filene.

Er det noen rettighetskonflikter som er ute og går her tro? Jeg har nå nyinnstallert Vista 64 med SP1, og den var sånn før jeg nyinnstallerte også (hadde samme Win da), så det virker som det har noe med rettighetene på den eksterne og gjøre.

Opplever mye krøll med filrettigheter i Vista generelt, uten at jeg selv har vært og gjordt noe forandringer her.

Noen som har peil på hva det kan være? og evt. vet åssen jeg kan konvertere fra xFat til NTFS uten å miste data på den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snodig, men etter jeg lasta ned alle de siste oppdateringene så forsvant feilen av seg selv :!:

Hva er egentlig fordelen med xFat i forhold til NTFS? Er ikke egentlig NTFS bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...