Gå til innhold

ny mp3 spiller, med video


Anbefalte innlegg

heisann godtfolk, jeg er på jakt etter en ny mp3 spiller, jeg har for tiden en samsung t10, men bare 4gb og jeg føler det blir for lite, så jeg ønsker og oppgradere.

 

jeg vil ha en mp3 med bra lydkvalitet, skarp og stor skjerm, videovisning og 8gb og oppover

 

jeg har sett litt på creative xifi, og samsung p2, jeg forelsket med litt i p2en, men synes det er veldig dumt at den ikke bruker mini usb, pluss at 8gb kan bli litt i det minste laget viss jeg skal ha filmer på den.

 

og creativen synes jeg egentlig er ganske styg så jeg hadde satt pris på alternativer, jeg vil helst ha en med touch skjerm da, wifi er ikke nøvendig.

 

prisklasse, max 2000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville anbefale deg ta en titt på sony.

Modellene S739, S639 og A826 er alle blitt skrytt ganske bra opp i skyene på lydkvalitet og ytelse.

Her er en test av a826 :

http://www.trustedreviews.com/mp3/review/2...man-NWZ-A829/p1

 

Alle er 16gb, jeg har selv s639, å er meeget fornøyd med denne, den spiller videoer helt fint, ikke at jeg bruker det men.

Spilleren er rask og overføring er enkel, den er også veldig enkel å bruke.. Pluggene som følger med er helt oki, har ikke brukt dem så mye men, da jeg har andre headset som er mer komfortable og avgir bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

A826 er 4gb... Modellnummeret bestemmer kapasiteten. A820 er generellbeskrivelsen for serien. 6 = 4gb, 8 = 8GB, 9 = 16GB som siste siffer istedetfor 0.

 

Forøvrig er det umulig å gi noen god anbefaling fra den vage infoen du gir. Blir som å komme inn hos en bilforhandler og si du vil ha en bil med fire hjul, dører og tak, som kan kjøre fremover og bakover.

les dette og gi mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1068049

Lenke til kommentar
A826 er 4gb... Modellnummeret bestemmer kapasiteten. A820 er generellbeskrivelsen for serien. 6 = 4gb, 8 = 8GB, 9 = 16GB som siste siffer istedetfor 0.

 

Forøvrig er det umulig å gi noen god anbefaling fra den vage infoen du gir. Blir som å komme inn hos en bilforhandler og si du vil ha en bil med fire hjul, dører og tak, som kan kjøre fremover og bakover.

les dette og gi mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1068049

Liten "Typo" bare;)

Å han sier nå egentlig hva han vil ha.. Lydkvalitet, over 8gb, kan spille video, og helst med touchskjerm.

Samt vistnok skal den se pen ut;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

lydkvalitet er relativt, det samme er "spille video". finnes en haug modeller som kan skvises inn i den beskrivelsen, og alle er så vidt forskjellige at det ikke går an å anbefale bare en eller to uten å vite mer.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
lydkvalitet er relativt, det samme er "spille video". finnes en haug modeller som kan skvises inn i den beskrivelsen, og alle er så vidt forskjellige at det ikke går an å anbefale bare en eller to uten å vite mer.

 

Alt er vel relativt ;)

Anyways, du har rett med tanke på video.. om han skal se på en random musikkvideo så virker de fleste, men om det er dokumentarer eller tvserier han skal se på så bør han ha ganske stor skjerm..

 

Ipod touch er vel dugelig da, fordi om du mest sansynligvis må konvertere de fleste filene du vil se på til mp4(om jeg husker rett)..

Dette kan nok du kaptein, siden du har en;)

Benyttet meg aldri av den delen på iphone, ble bare med musikk.. Video tapper strømmen så fort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

mp4 er en container, ikke et filformat. mest brukte på touch er h264

 

touch har forøvrig ikke god lydkvalitet. den har bra nok lydkvaltiet, igjen er det relativt og hvorvidt det er bra nok for han avhenger av hodetelefoner. ser forøvrig ut som fyren er MIA så får vente og se om han er i live enda

Lenke til kommentar

ja var mer er det du vil vite da? alt av apple er uaktuellt, de videoene jeg har tenkt til og se på er for det meste serier og filmer, så jeg setter pris på en stor og klar skjerm, burde være relativt grei batteri leve tid, være brukervennlig, ha mulighet for spillelister, radio, diktafon osv er ikke viktig, er det noe mer du trenger og vite?

Lenke til kommentar

Spillerinfo:

 

-Kapasitet. Hvor mange GB?

 

 

8 og oppover

 

 

-Batteritid?

 

 

rundt 30 timer

 

-bruksområde

 

Fly, bil

 

-Skjermstørrelse

 

Rundt 3 tommer et sted, jeg vet ikke hva som er oppløsningene på mp3 spillerne jeg, men må være skarp nok til og kunne se på video uten problem

 

 

-Lydformater

 

Mp3

 

-Video? Isåfall, hvilket format?

 

Ja, samme hvilket format den tar

 

-Tilkoblingstype og software? 

 

jeg bruker xp/vista, spilleren jeg har nå er en sånn drag and drop sak, funger ypperlig

 

-Tilbehør?

 

ser helst at spilleren bruker mini usb, men er ikke et must, bilader er også fint, men ikke must

 

-Brukervennlighet?

 

enkel og bruke, gode menyer, størrelse er ikke så viktig bare den ikke er en murstein

 

-Touchskjerm? vanlige knapper?

 

Touch hadde vært fint, men ikke et must

 

-Radio?

 

 

ikke viktig

 

-wifi? 

 

ikke viktig

 

jeg bruker et sony mdr d333 headsett

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Se der, da ble det enklere, og man kan glemme et halvt dusin 4"+ spillere med en gang.

 

Vil nesten si Cowon S9 pga at du skal se serier/filmer - den takler videoer "fra der de fleste får tv serier" slik at du slipper å konvertere.

 

Den har ikke miniUSB, men oppfyller alle de andre kravene - også det om lydkvalitet selv om du ikke trenger det med de hodetelefonene. Litt dyr dog, vostok.no har den, men den ligger litt over din prisklasse

 

Billigere alternativ er samsung P2, som du har nevnt. Dårligere på alle felter, fra batteritid til videoformater. Ville anbefalt S9, bedre videostøtte og batteritid, bedre menyer, MYE bedre skjerm.

 

Cowon D2 er i og for seg et alternativ. Litt liten skjerm, 2.5", og du må konvertere filmer - men igjen er dette et bedre alternativ enn P2 IMO.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...