Gå til innhold

'Bare Skann' valg på Samsung tv, hvordan justere?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ett Samsung LE40A566 LCD tv. Når jeg kjører PS3 på HDMI er det ett valg i tv menyen, om å sette bildet til 'Bare Skann'. Jeg forstår det slik at dette er en innstilling som kjører bildet best mulig, fra f.eks. blu-ray og spill osv..

Og jeg har hatt denne innstillingen aktivert helt siden jeg kjøpte tv. Men i dag når jeg skulle spille, så legger jeg merke til at det er kommet en liten blåaktig/prikkete stripe helt nederst på skjermen, i spill. Har så langt prøvd Motorstorm 2 og Resistance 2, det oppstår i begge spillene. Men jeg mener at dette har ikke vært slik før. Hvis jeg velger 16:9 innstilling forsvinner den, men da kuttes også litt av bildet på sidene.

Hva kan denne stripen skyldes? Det går ikke an å justere bildet opp/ned/høyre/venstre når jeg er inne i spill. Men det går an i PS3 menyen, men det virker ikke som justeringen bærer videre til spillet.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Edit: etter å ha eksperimentert litt med diverse innstillinger, er nå stripen borte. Merkelig. Bare jeg hadde visst hva som gjorde utslaget. Den siste justeringen jeg gjorde, var vel å endre 'PS upscale' fra Full til Off, i menyen til PS3. Men hva i all verden har det å gjøre med PS3 spill? Rare greier.....

Endret av buzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...