Gå til innhold

Erfaringer med g2play.pl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Noen som har erfaring med desse om hvor lang tid det tar før du får keyen etter du har betalt?

 

Har bestilt der sjøl no!

 

Left 4 Dead..

 

Fekk CD-keyen med ein gong eg hadde betalt.. :)

 

Lastar ned på steam no.. Fine greier..

Endret av Zulboom
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
i følge steam er dette stjålne spill, og de jobber med å få stengt siden!

Har du noen referanse til denne påstanden? Eller som Wikipedia ville sagt: [Citation needed]

 

Så vidt folk har klart å finne ut der jeg har lest (steam forums og steamunpowered.eu) er dette en "unauthorized key reseller". De kjøper spill retail (dvs DVD-ROM versjonen som selges i fysiske butikker) i Østeuropa der prisene er mye lavere enn her. Deretter tar de lisensnøklene fra disse spillene og selger dem videre gjennom nettbutikken sin. Det er altså ikke ulovlig, spillene er kjøpt og betalt for, men virksomheten er ikke "autorisert" av Valve. Valve krever at retail-spill selges komplett med eske, manual og DVD-media.

 

Det skal visstnok heller ikke være noen risiko for at Valve sletter spillene fra steamkontoen din, de har tydeligvis ingen måte å vite om spillet er kjøpt fra g2play eller en fysisk butikk i Norge.

 

Jeg har ikke kjøpt noe fra g2play selv, men det ser ut til at de fleste kundene som har postet om sine erfaringer på steamforumet eller steamunpowered er fornøyde. Et unntak var en person som fikk lisensnøkkel til den tyske sensurerte versjonen av Orange box...

 

Virksomheten virker riktignok litt "tvilsom" selv om den teknisk sett trolig ikke er ulovlig. Det kan lønne seg å lese litt og tenke seg om før man evt. kjøper.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vet at dette er en gammel tråd, men puster litt liv i den igjen.

 

Jeg bestemte meg for å teste ut G2Play da Modern Warfare 2 ble lansert. Betalte 255kr og alt så greit ut. Cdkey`en kom litt sent (nesten 48t etter at spillet var lansert), men det verste var at den ikke fungerte. Fikk beskjed fra Steam at den var aktivert fra før. Sendte de mail med denne key`en, ordrenummer og beskjed om at jeg ville ha en ny en. Fikk da mail tilbake at de trengte ordrenummer, key og screenshot. Ehh...så de ikke det i første mail?

 

Jeg sendte dette på nytt og får da dette svaret:

 

give me pass to your steam I will add game for you then you can change pasword

 

best regards

 

Først da begynte jeg virkelig å lure. Mulig at det ikke er noen krise å gi ut dette passordet, men jeg gjør ikke det av prinsipp. Ga de beskjed om at jeg har betalt for en gyldig key og forventer å få denne rimelig kjapt.

 

Så får vi vente å se hva som skjer...

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...