Gå til innhold

Gruppepolicy på domene.


jaymzfan

Anbefalte innlegg

Når jeg melder meg inn i domenet på jobb, er det tydeligvis en policy som gjør at jeg ikke kan forandre innstillingene på Automatiske oppdateringer.

 

Jeg vil gjerne være herre over disse innstillingene selv. Er det noen måte å overstyre policyen lokalt på maskinen? (har Vista)

 

Eventuellt hva heter policyen på serveren som styrer dette? (2003 SBS)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikkje kan forandre desse innstillingane er det nok ein grunn til det. Mange bruker for eksempel WSUS for å styre oppdatering av Windows. Admin der du jobber ønsker nok også å ha litt kontroll.

 

Dersom det er veldig viktig att du kan styre dette sjølv kan du jo også alltid snakke med admin og høyre om det er mogleg å få styre dette sjøl. :thumbup:

 

Ellers trur eg du kan sjå litt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=821194

Lenke til kommentar

Vel, dette er et så lite firma at vi ikke har en admin som styrer og steller. Jeg har full mulighet til å koble meg til serveren å gjøre de forandringene jeg trenger. Men siden det kun er jeg som irriterer meg over å ikke kunne styre automatiske oppdateringer selv, tenkte jeg kanskje det var en måte å overstyre det lokalt på.

 

Har du noen ide om hvilken policy på server som styrer dette da?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det ikke omvendt?

 

søkte litt rundt og ut ifra denne siden (under Group Policy innstillinger behandles i denne rekkefølgen som er litt langt nede på siden) virker det som du har rett.

 

edit: men hvordan blir det hvis en setter no override på en lokal group policy? noen som vet det?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...