Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet PC til TV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge brukt en slags HDMI kabel fra pcen min til min LCD tv-skjerm.

Etter jeg flytta litt om og kobla ut alt, får jeg ikke den til å ta opp tven lengre. Prøvde begge ingangene bak i pcen, men med no luck.

Har prøvd å søkt etter skjermer på pcen med både skjermkort interfacet og pcen (tilpass - skjerminstillinger).

Noen som vet hva som kan være feil med pcen, evt hva jeg kan gjøre feil?

(Fant ikke noe mer passende plass å spørre på i farten)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har det hjelpt om eg reseta skjermen når eg kobla slepbar til TV.

så med å lukke igjen lokk og åpne igjen. husk at den må var stilt til at ingenting skjer når du lukker igjen...

Skrevet

Har prøvd på både bærbar og stasjonær nå, ingen funker :(

Men på laptopen (som jeg prøvde først på) har jeg VistaPremium , 32bit tror jeg.

Stasjonæren har Basic.

Begynner nesten å lure om det er noe galt med tven ? Ellers er det noe jeg glemmer å gjøre.

Skrevet

ok, vær sikker på at den bærbare er stilt til å ikkje gjer noko når du lukker den. (søk på power options i kontroll-panel -> change what power buttons do. veitt ikkje korleis dette er på norsk)

så kobler du den til tv-en, lukker igjen lokket, venter eit øyeblikk og lukk opp. Nå skal skjermen ha reseta seg, og det vil visast på TV-en.

virke for meg iallefall :p

Skrevet

Er ikke likt i begge endende av kablen nei, er vel dvi til hdmi. Det er slik ende som du pakker i der du pakker inn skjermen i pcen.

Skrevet

Hvilken oppløsning innehar LCD TV'en din? Den må i noen tilfeller ha samme oppløsning som primær skjermen. Om disse er forskjellige vil du kunne få problemer. Prøv å sette ned oppløsningen til det laveste og jobb deg oppover.

Skrevet

Har kun prøvd med denne tven, og har bare en inngang å bruke, HDMI inngangen.

Oppløsningen skal ikke være noe problem nå, vet at jeg må ha skjermen tilkoblet, for også skru den over PC skjerm-oppløsning for at noe skal bli svart / ikke fungere.

Frustrerende at det ikke skulle gå lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...