Gå til innhold

Test: LG KP500


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en LG i går. Ikke KP500 Cookie, men en KU990, altså Viewty.

 

Kanskje ikke så moderne i menyene som Cookie, og den har ikke norske tegn direkte på werty-tastaturet. Men ellers virker den veldig ok, og den har et meget oppegående kamera.

 

Installerte PC Suite, og har synket kontakter og kalender. Det gikk fint.

 

For meg som er vant med Nokia og Sony Ericsson, var det en overgang å gå til LG, men jeg begynner å komme inn i det. Viewty er en modell som kom på markedet på slutten av 2007, men modellen er seiglivet. Ifølge butikken hadde de solgt godt av den, og de har nok rett i det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratulerer med ny telefant. Bra du fikk PC Suite til å fungere tilfredsstillende. :)

 

 

Jo, tusen takk for det!

 

Det er en flott telefon. Fikk hentet bildene fra minnekortet (brukte masselagringamodus, uten PC Suite), og overføringen gikk kjapt unna. Billedkvalteten er ikke den beste jeg har sett, men absolutt akseptabel! Har ikke prøvd video med den ennå.

 

Det eneste problemet jeg har, er når telefonen trenger internettforbindelse. Det gjelder for meg den medfølgende Gmail-klienten og Google Maps. Men med Opera Mini går det. Har hentet inn WAP-, MMS- og internettinnstillingene til One Call, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest dette før. Sjekk i KU990 tråden. Mener andre også har hatt problemer med dette og One Call.

 

 

.. og One Call, ja!

 

Da One Call brukte NetComs nett, hadde jeg ikke problemer. De kom da de gikk over til å bruke Network Norway. Ha hatt noen telefoner siden overgangen, og på noen har jeg hatt problemer med å komme på nett, selv når telefonen bruker Telenors 3G-nett.

 

Hadde jeg satt inn et Telenor sim-kort hadde det nok virket. Men ellers er jeg fornøyd med One Call, ikke minst prisene.

 

Skal finne og sjekke ut tråden med Viewty. Takk for tipset!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kjøpte akkurat min første trykksjerm mobil! Nettopp en LG KP500. Til min svært så store skuffelse,fant jeg ut at det ikke var vanlige gule smiley fjes å sette inn da jeg skriver sms! :realmad: Er det vanlig at LG mobilene er foruten gule smileys..?? Ble svært skuffet over dette! Så spm mitt er; Er det mulig å få det på telefonen likevel...? Laste ned,eller noe..??

Lenke til kommentar
Det står at man bør da på plasten som beskytter skjermen for den blir lett ripet opp. Men når tar telefonen ut av pakken ligger det allerede plast foran skjermen. Tror dere at det er lurt å legge på en til plastfilm?

 

Nei, det vil gå ut over lesbarheten, og mulighens også trykkfølsomheten på skjermen. Bruk den som sitter på, til den er slitt eller begynner å falle av. Så kan den nye legges på. Husk da å rengjøre skjermen for fett og smuss for å sikre best mulig feste for plastfilmen.

Lenke til kommentar
Takk for tipset CellularDude:-) :thumbup:

 

 

Bare hyggelig :)

 

Dersom du senere skulle trenge mer plastfilm, kan jeg anbefale www.skalshop.se

 

De har diverse deler til mobiler, blant annet skal (deksler), mobilvesker og plastfilm til display. Jeg har kjøpt plastfilm og annet hos dem flere ganger. Filmen er spesiallagd for en hel rekke modeller. Prisene er gunstige, og de leverer raskt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Advarsel:

 

Har hatt kp500 i 8 måneder nå, og den anbefales ikke!

Jeg finner stadig nye ting som irriterer meg med den, slik som:

 

- Piper selv i stille modus når den er tom for strøm.

 

- Når den gir beskjed om lite batteri er det som regel ikke nokk til å ta en telefonsamtale engang.

 

- Menyen, og alt egentlig er tregt.

 

- Når jeg bruker qwerty tastaturet til å skrive meldinger, forsvinner ofte store deler av ord uten grunn.

 

- Qwerty tastaturet er umulig å betjene uten pekestaven.

 

- Det andre tastaturet er tregt å skrive med.

 

- For svak tastelås, den har flere ganger ringt opp folk fra en tilfeldig plass i telefonlista. (nytter ikke å ha et blankt nr på aaa)

 

- Når du slår av og på lydløs endres tastelyden tilbake til den orginale.

 

- Lite plass til meldinger.

 

- Dårlig kamera.

 

-osv. osv.

Endret av Ju-Dazz
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

kjøpte en slik til jentungen til jul, nå må det handles inn en annen tlf for makan til dritt skal du leite lenge etter.

ubrukelig kamera, dårlig batteri, ringer opp siste brukte nr når den vill ( tlf fra ungen klokke 4 på natta osv), treig meny, bilder og musikk forsvinner osv osv

2 andre jenter i klassen hennes har lik og de er like misfornøyde, så denne kan du styre unna.

tlf i seg selv er fin den, mye morro mann kan gjøre med den, men kvaliteten og fuksjonaliteten for ei jente på 14 er langt under minstekravet. når alle vi veit om som har slik tlf er misfornøyd og ønsker seg ny da er det vel ikke bare at vi har en mandagsmodell trur jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...