Gå til innhold

Hjelp til å velge trommer til GHWT og Rock Band 1 & 2


Coneunofax

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er en del tråder om spillene, men finner ingen svar spesifikt om det jeg lurer på.

 

Jeg har GH:WT og Rock Band 1 til Xbox360. Personlig liker jeg best å spille på GH:WT på grunn av hyperspeed, men det er så dårlig sangutvalg. Desverre er det ikke hyperspeed på Rock Band 1, derfor vurderer jeg å kjøpe Rock Band 2. Vil dette da gi meg samme spillfølelse som på GH:WT, med hyperspeed?

 

Jeg har også planlagt å kjøpe meg trommer, men jeg er usikker på hvilke jeg skal kjøpe. Jeg har prøvd Rock Band trommene, og synes det var helt ok. Jeg prøvde på Rock Band 1 hos en venn. Jeg synes plasseringen av trommene var litt teit, uten symbaler, men fortsatt gøy. Det jeg lurer på er; fungerer GH:WT trommene på Rock Band 1 & 2? Fungerer, eventuelt Rock Band trommene på GH:WT? Hvilke foreslår dere for best spillopplevelse. Jeg ser for meg at jeg kommer til å spille mest Rock Band i fremtiden, på grunn av låtene.

 

En siste ting: Fungerer det å sette hyperspeed spesifikt på trommene på Rock Band 2? Jeg synes det ble litt rotete på medium, som jeg prøvde.

 

 

Takk for oppmerksomheten:) Håper det er noen her som har prøvd både Rock Band og GH:WT trommene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i Guitar Hero World Tour tråden for info om settet. Det er mange som har vært mye plaget. Jeg fikk feil på mitt sett rimelig øyeblikkelig (etter 3 timer) og leverte det tilbake dit det kom fra. Jeg har både RB1 og RB2 trommene og er storfornøyd med begge. RB2 er hakket bedre enn RB1 i sensitivitet, men begge er bra og holdbare. Jeg hadde release-sett av RB1 så pedalen knakk men det er en kjent feil som HMX har rettet opp i. GH:WT-trommene fungerer i Rock Band 1/2, men jeg ville heller ha ventet til RB2 trommene kommer til salgs i Norge og så kjøpt cymbalene fra MadCatz.

Lenke til kommentar

Breakneck speed var ein etterlengta funksjon. Du har kun 1 hastighet, av eller på, det tilsvarer ca. HS 3-4, fungerer veldig bra for meg som brukar HS4 på GH.

 

For øvrig er RB2 i mine auge eit betre spel enn RB1, hovudsakleg på grunn av BN speed og låtene. RB1 har sine augeblikk, spesielt Green Grass som er favorittlåta mi på RB1/2, men RB2 har fleire og betre vanskelege låter.

Lenke til kommentar
Heter "breakneck speed" på RB2 og det funker fint. Personlig foretrekker jeg normal hastighet, større mulighet til å planlegge framover.

 

Jeg foretrekker Hyperseed, spesielt fordel i områder med hammer-ons. Vanesak:)

 

 

Breakneck speed var ein etterlengta funksjon. Du har kun 1 hastighet, av eller på, det tilsvarer ca. HS 3-4, fungerer veldig bra for meg som brukar HS4 på GH.

 

For øvrig er RB2 i mine auge eit betre spel enn RB1, hovudsakleg på grunn av BN speed og låtene. RB1 har sine augeblikk, spesielt Green Grass som er favorittlåta mi på RB1/2, men RB2 har fleire og betre vanskelege låter.

 

Ender nok med at jeg begynner å bruke det, men wow HS4. Det er jo ekstremt mye i Expert. Jeg pleier å bruke HS2. Brukte HS3 en periode, men da er det lurt å kunne sangen godt. Fordel i soloer derimot. "Green Grass......" er en helt sykt rå låt. Utrolig "take-off" som varer lenge, og er like eksplosiv hele veien. Jeg har ikke klart den på Expert i RB1, men det er mulig jeg klarer det med hyperspeed. Blir litt enklere å time når det er veldig repeterende og trangt. Jeg kom til 90% forrige dagen:)

 

Det er også sykt mange råde nedlastings-sanger da. David Bowie med "Moonage Daydream" og noen av Rush sangene. Og Boston selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Det er ein vanesak, før eg prøvde var HS umogeleg å spelet med, men eg brukte det heile tida og auka hastighet heile veien. 5 går eg ikkje opp til, då mister eg oversikten, men 4 funker bra. Å kunne låtene er ein fordel ja, men det er ikkje noko problem lengre når eg har spelt GH3 i eitt år. Ein blir og vandt med farten så nye låter og går greit, sjølv om sightread ikkje alltid går like greit. ;)

Lenke til kommentar

Ja nå er jeg ikke så dreven på dette med HS innenfor rock band(jeg satser på at det er innenfor der) men jeg er enig. Rock Band 2 er bedre. men jeg må si at hvis du får et trommesett som funker er det GH4 trommene som er best. men spill messig er det Rock Band som er best. men det du kunne ha gjort, selv om det hadde blitt dyrt. det er (hvis du har 360, å skal spille trommer) kjøpe GH4 solo tromme pakke. så kjøpe Rock Band 2, med aventuelt kjøpe Rock Band 2. Så får du tak i kode fra PS store å får over sangene fra rock band 1. men som du sier. du ahr gjort et valg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...