Gå til innhold

Et bra program til å editere lydfiler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å lage en "mega mix" av en rekke hardstyle sanger. Blir stort sett klipping og liming, men vil gjerne ha muligheten til å forsterke enkelte deler av sangene, som f.eks: bass og vokal. Alle sangene er også i .mp3 format, finnes det et konvertering program som kan forbedre kvaliteten på .mp3 filer?

Takker for all hjelp :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan bruke gratisprogrammet Audacity til å redigere lyd. Om du vil ha litt mer avanserte betal-programvare til miksing kan du se på programmet Traktor.

Teoretisk sett er det ikke mulig å forbedre kvaliteten på mp3-filer. Men man kan kanskje bruke filtrer til å redusere effekten av mp3-komprimeringen og fremheve musikken, slik som f.eks en exciter. Jeg er usikker på Audacity inkluderer plugins for exciter, men du kan se om du finner noen gode gratis-excitere som VST-plugins til Audacity her: Google-søk.

Endret av Skagen
Skrevet (endret)

Audacity er ihvertfall gratis, fint og lett å bruke for klipp&lim, jeg har ikke prøvd det så innmari mye ;)

Edit: Darn, Skagen slo meg :p

Endret av Filthpig
Skrevet

Tusen takk! Akkurat det programmet jeg lette etter, men etter å ha redigert litt lurer jeg på en annen ting. Noen anelse om hvordan jeg kan lage en lignende stemme som er på sensation black?

er link til en trailer hvor stemmen er :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...