Gå til innhold

BK: Mitt første HDR bilde


scoop3x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange eksponeringer er satt sammen, og hvordan har du klart å få flaggene og fallskjermen helt statisk når det er tydelig at det blåser ganske bra?

 

Ville ikke et hovedmål med HDR her vært å fått det monumentet såpass lyst at man ser detaljene? Jeg kan fryktelig lite annet enn den grunnleggende teknikken med HDR, men dette slår meg ikke som HDR. Jeg trodde poenget med HDR var å få de lyse, mellom og mørke partiene eksponert sånn at man får frem detaljene i de, men dette bildet består jo stort sett av silhuetter.

 

For å ta komposisjonen så synes jeg den er stort sett bra. Det er spesielt to ting jeg biter merke i dog, det ene er at det er ganske skjevt, og det andre er at mannen forsvinner i ett med bakgrunnen. Akkurat det siste punktet synes jeg er et vesentlig minus.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skjønner ikke hvorfor dette bildet ikke har fått mer oppmerksomhet.

 

Håper virkelig ikke at folk avstår fra å kommentere bare fordi det er såpass bra, eller at de ikke makter det samme selv.

 

Eneste jeg har å klage på er at det ikke følger en "how-to" med i første post ;)

 

Veldig imponert over motiv og detaljer mtp. HDR.

Lenke til kommentar

Motivet og lyset er veldig interessant, men jeg klarer ikke å slappe helt av når jeg studerer det ettersom skyene ser posteriserte ut. Det er nok fordi du har forsøkt å dra for mye informasjon ut av et begrenset dynamisk omfang.

Retter du opp horisonten i bildet slik at de vertikale elementene fremstår som rette vil det med en gang bli bedre imo :).

 

Mvh

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man få mye mer dynamikk selv med kun ÈN eksponering/RAW-fil.

kan du ikke hente like mye i f.eks ACR? før du gjør om raw-filen

 

Jo det er det jeg mener. Men ikke i ett og samme bilde. Du må lagre flere versjoner basert på EV-justeringer av

RAW-fila for å få med dynamikken.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig kan man få mye mer dynamikk selv med kun ÈN eksponering/RAW-fil.

kan du ikke hente like mye i f.eks ACR? før du gjør om raw-filen

 

Jo det er det jeg mener. Men ikke i ett og samme bilde. Du må lagre flere versjoner basert på EV-justeringer av

RAW-fila for å få med dynamikken.

 

men da kan du like godt gjøre de justeringene i rawfila istedenfor fake-hdr. du har tilgang til samme datamengde. har mange verktøy i ACR for å hente "tapt" informasjon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...