Gå til innhold

Resident Evil 5 Demoen er Ute


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1'ern og 2'ern var helt fantastiske... har brukt så sinnsykt mange timer på disse to spillene.

 

Jeg syns demoen var kjempe! Jeg har ikke prøvd 4'ern, men dette nye kontroll systemet og måten spillet føles er helt topp. De har beholdt noe av det vi kjenner fra før, men håper det blir flere gåter enn bare run and shoot. Da blir spillet alt for hektisk.

 

Glemmer aldri da det helvetes monsteret kom gjennom det "speilet" på politistasjonen. Mistet pad'en ut av hånda vær gang, selv om jeg visste det kom hehe.

 

Nei dette er nok kjøp for min del. Skal bli fett å se det endelige resultatet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Nei dette likte jeg ikke. hverken føles eller høres ut som et spill fra 2009. det ser jo pent ut, men hva hjelper det når lydbilet er helt platt og følelsesløst.

 

ikke er det skummelt heller. og kontrollene?? meget klumpete vil jeg si. De kunne i det minste laget et bedre og mer direkte system for nærkamp. Det er greit at det skal gå treigt, men det får være grenser.

 

Når jeg spiller resident evil forventer jeg at det skal være skummelt og nervøst det meste av tiden. i 5'ern blir det jo bare, som en sa over her, komisk.

 

Jeg likte heller ikke 4'ern , men 1 2 og 3 var mye bedre. særlig 3'ern brukte jeg mye tid på, og jeg savner stemningen i det spillet.

Lenke til kommentar

Forstår ikke alle dere som mener at de gamle RE-spillene er så mye bedre enn RE4. Jeg klarte aldri å engasjere meg i RE1, prøvde det til og med til Gamecube som hadde mye bedre grafikk osv... Men styringen var helt utrolig dårlig. Personen du styrer beveger seg som en tanks, der du må holde inne en knapp bare for å kunne gå fremover! Latterlig! Og du kunne avfyre et skudd i tre retninger, woohoo så kjekt!

 

Derfor kom RE4 som en åpenbaring til meg, det hadde så mange forbedringer at jeg ikke hadde sett maken. Fremdeles er spillet på topp 3 listen min over tidenes spill, og jeg har spilt spill siden jeg var 3 år gammel (er 19 nå). Har store forventinger til RE5 og mye av det som blir klaget på her er noe som ihvertfall jeg ikke ser på som dårlig med spillet. Synes det er bra at man må stå stille for å skyte, hvem kan løpe sidelengs og ta 3 headshots på 3 kuler liksom?

 

Demoen får bare ligge ute på markedplacen, jeg kommer aldri til å prøve den. Spillet skal kjøpes UANSETT og jeg vil få førsteinntrykket av fullspillet og ikke av en uferdig del av spillet.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært igjennom den nervepirrende og fantastiske opplevelsen som er Dead Space må jeg si at denne demoen holdt min oppmerksomhet i underkant av 10 min, og det er inkludert den intetsigende mellomsekvensen. Gameplayet føles rett og slett litt utdatert. Det er vel et spill for fans av serien, og det har ikke jeg vært siden RE1 og 2.

Lenke til kommentar
Etter å ha vært igjennom den nervepirrende og fantastiske opplevelsen som er Dead Space må jeg si at denne demoen holdt min oppmerksomhet i underkant av 10 min, og det er inkludert den intetsigende mellomsekvensen. Gameplayet føles rett og slett litt utdatert. Det er vel et spill for fans av serien, og det har ikke jeg vært siden RE1 og 2.

 

Dead Space var fantastisk helt til du var halvveis. Da var det ikke skummelt lenger, fiendene og områdene ble mer og mer like hverandre. Og da var ihvertfall jeg lei av oppdragene ala "find the switch and push it, then return to the train". Det var ihvertfall ikke vanskelig å se at utviklerne var gått tom for ideer mot slutten!

Lenke til kommentar

Ja, det kan jeg forsåvidt være enig i. Det kunne godt vært litt mer variert, blant annet kunne de utnyttet Zero G litt mer. Alikevell var historien og gameplayet bra nok til at jeg kunne se igjennom fingrene når oppdragene til tider ble litt for like. Når det gjelder gameplayet så følte jeg det var mye mer spennende å kjempe mot Necromorphs enn "zombiene" i RE5 demoen. I Dead Space kunne man bevege litt på seg mens man skøt, samtidig som man ikke var like mobil som i et fps. Kanskje jeg var litt kjapp til å dømme RE5, men sammenliknet med Dead Space virket hvertfall ikke demoen så veldig interessant.

Lenke til kommentar
Jepp, her er det snakk om galne mennesker som stormer deg i hopetall. For og ikkje glemme han med striesekk og motorsag....som revet rett ut fra RE4 :roll:

 

Ja, helt enig. Jeg husker den gangen for lenge siden, da jeg kom til sistebossen i RE 2, og fant ut at det var NOK EN TYRANT?!?! Jeg ble så sur at jeg knakk spillet, og sverget på at jeg aldri skulle spille et RE spill igjen. Følte meg snytt, rett og slett. Hater Capcom.

 

 

Trur nok du knakk plata di litt for tidlig da gitt, Tyrant var ikke siste boss. Resident Evil 2 er etter min mening det nest beste i serien, bak nummer 1 og foran nummer 4.

 

:!:

 

Jeg også synes 1 og 2 (i nevnte rekkefølge) er de beste, tett etterfulgt av Zero og remaken av RE1 til GC. RE4 var også bra, men ikke i samme liga som de andre. RE3 var bare piss.

 

On topic: Demoen var kjip, akkurat som forventet. Det føltes som å gå i sirup. Tror og håper (og vet) at det ferdige spillet blir annerledes.

 

EDIT:

 

Jepp, her er det snakk om galne mennesker som stormer deg i hopetall. For og ikkje glemme han med striesekk og motorsag....som revet rett ut fra RE4 :roll:

 

Ja, helt enig. Jeg husker den gangen for lenge siden, da jeg kom til sistebossen i RE 2, og fant ut at det var NOK EN TYRANT?!?! Jeg ble så sur at jeg knakk spillet, og sverget på at jeg aldri skulle spille et RE spill igjen. Følte meg snytt, rett og slett. Hater Capcom.

 

Hvordan kan du være enig hvis du ikke har spilt RE siden RE2?

Endret av This is David™
Lenke til kommentar

Skal ha dette spillet - men vil helst ha det på Wii - hvis det kommer på Wii da?

 

Kjøpte først RE4 til Gamecube, likte det godt - kjøpte det senere til Wii - en helt annen opplevelse, fantastisk :love: husker ikke hvor mange ganger jeg har rundet det.

 

For egen del så er jeg enig med innlegget over - kommer det på Wii så holder det lenge med ny setting :!:

Lenke til kommentar
Etter å ha vært igjennom den nervepirrende og fantastiske opplevelsen som er Dead Space må jeg si at denne demoen holdt min oppmerksomhet i underkant av 10 min, og det er inkludert den intetsigende mellomsekvensen. Gameplayet føles rett og slett litt utdatert. Det er vel et spill for fans av serien, og det har ikke jeg vært siden RE1 og 2.

 

Nettopp. Velkommen til japansk spill utvikling i 2009. Bare 10 år bak resten av verden sånnn ca... De er så grodd fast i gammelt spill design at det begynner å bli latterlig.

 

Skal ikke ha dette om jeg finner det til en 50 lapp engang.

Lenke til kommentar

Ja, helt enig. Jeg husker den gangen for lenge siden, da jeg kom til sistebossen i RE 2, og fant ut at det var NOK EN TYRANT?!?! Jeg ble så sur at jeg knakk spillet, og sverget på at jeg aldri skulle spille et RE spill igjen. Følte meg snytt, rett og slett. Hater Capcom.

 

Hvordan kan du være enig hvis du ikke har spilt RE siden RE2?

 

Skjønner at sarkasme ikke kommer så godt fram på et forum. Det jeg skrev var så klart bare tull, og en ren overdrivelse utfra den kommentaren om at fyren med motorsagen dukker opp i både RE4 og 5. Jeg skjønner ikke helt problemet med det. Blir nesten som å si at zombiene i RE 2 er som "revet ut fra" det originale RE. Men folk får klage på det de vil. Jeg skal hvertfall være klistret foran tv'n den 13 mars, og rikker meg ikke en centimeter før RE 5 er rundet. Elsker RE serien, og takker skaperen for at Capcom eksisterer.

Lenke til kommentar
Etter å ha vært igjennom den nervepirrende og fantastiske opplevelsen som er Dead Space må jeg si at denne demoen holdt min oppmerksomhet i underkant av 10 min, og det er inkludert den intetsigende mellomsekvensen. Gameplayet føles rett og slett litt utdatert. Det er vel et spill for fans av serien, og det har ikke jeg vært siden RE1 og 2.

 

Enig der. RE5 sine kontroller er noe av det verste jeg har vært borti på lenge. Tregt, stivt og unøyaktig. Å ikke kunne sikte samtidig som man går, og et kamera som ikke følger armbevegelsene er jo helt åndssvakt. Men det er vel sånn Resident Evil alltid har vært og de lager det jo for fans'en, noe som i og for seg er greit.

 

Men jeg kommer nok til å spare pengene mine. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...