Gå til innhold

[Løst]Får ikke sendt mail (står alikevel sendt)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har Office 2007.

 

Når jeg sender en mail, står den som sendt i Outlook, men mottaker får den ikke.

 

Har prøvd å sende til meg selv. Det står sendt, men jeg får ikke noe.

 

Dette skjedde plutselig. Har ikke installert noen programmer.

 

Har prøvd å reinstallere Office (reparer)

 

Gode råd mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når e-postklienten får sendt e-posten og den forsvinner fra utboks til sendte elementer så har klienten fått levert e-posten til utgående e-postserver. Årsaken til at den ikke kommer frem er da enten en feil på utgående SMTP server og/eller så blir e-posten din filtrert ut av spamfiltre.

 

Hvilken server bruker du som utgående e-postserver?

Skrevet
Når e-postklienten får sendt e-posten og den forsvinner fra utboks til sendte elementer så har klienten fått levert e-posten til utgående e-postserver. Årsaken til at den ikke kommer frem er da enten en feil på utgående SMTP server og/eller så blir e-posten din filtrert ut av spamfiltre.

 

Hvilken server bruker du som utgående e-postserver?

 

 

 

Jeg bruker mail.broadpark.no

Skrevet

Da ville eg først sjekket med mottaker at ikke e-posten din har havnet i et spamfilter eller tatt kontakt med NextGenTel og si at du ikke får sendt ut e-post. Så kan de kanskje sjekke loggene sine og si om e-posten blir sendt ut i fra de eller ikke.

Skrevet (endret)
Jeg bruker mail.broadpark.no

Ta kontakt med supporten hos broadpark.no:

https://www.broadpark.no/kundeservice/kontakt/

 

Så kan de sjekke om mailserveren har mottatt din mail. De vil mest sannsynlig trenge tidspunktet og hvem du sendte mailen til. Om alt er i orden hos dem er det et problem med serveren til mottakeren.

 

Siden du selv ikke mottok din egen mail så kan det være at feilen bare er hos deg og din leverandør.

Endret av TCi
Skrevet

Takk for hjelpen alle sammen.

 

Feilen er funnet!!!!!!

 

 

Jeg kontaktet NextgenTel som først ikke visste hva det var, men skulle sjekke å ringe meg opp igjen.

 

Etter ca 15 minutter fikk jeg en telefon fra support som fortalte at NextGenTel var blokkert av et spamfilter. Dette var de ikke klar over, og antok at mange av deres kunder hadde probloem.

 

Filteret het SORBS mener jeg. De kontaktet en eller annen, så nå virker alt igjen :-)

Skrevet

En såpassa stor aktør som NextGenTel burde ha rutiner på dette :)

 

Dessuten bekymrer det meg litt at de ikke filtrerer utgående e-post for spam. De har jo faktisk signert på en avtale/bransjenorm som forplikter de til å bekjempe spam.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...