Gå til innhold

Bra tastatur, med god holdbarhet


Anbefalte innlegg

Jeg er på utikk etter et nytt tastatur, har ikke noen voldsomme krav, men noen mediataster er greit å ha, ihvertfall 5-6, og jeg vill gjerne at det skal være solid. Har hatt logitech ultra-x og mist ogama, som begge er flate, og ganske behgalige, men knapper stopper å fungere etter relativt kort tid. Jeg vil gjerne ha noe som holder en stund. Hadde et MS-tatatur en lang periode, det var stygt, men veldig solid og fint, og holdt i lang tid. Men samtidig fikk MS sitt nye spilltastatur kritikk for at det holdt for dårlig. Har MS sine tastatur blitt dårligere, eller er det bare en tilfeldig produkt som ikke ahr like god kritikk? Alle anbefalinger mottas med takk.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar sjansen, og anbefaler et tastatur som ikke har andre ekstra-knapper enn volum-styring og kalkulatorsnarvei, pluss noen ThinkPad-snarveier (Fn+F* og ThinkVantage):

 

USB Keyboard with UltraNav. Det koster litt, men er mulig å få langt rimeligere dersom du leter litt, kanskje hos en lokal sjappe, slik jeg gjorde. :)

 

Har brukt to slike i ca. et år (først et på jobb, så et hjemme), og er strålende fornøyd. Tviler på at det kommer til å falle sammen med det første.

Lenke til kommentar

Jeg også er på utkikk etter et tastatur. Har egentlig lyst på Das Keyboard Professional (med påtegnede taster), men det fåes kun enten i "US layout- normal keys" eller "Euro layout- blank keys".

Fåes ikke i "Euro layout- normal keys", eller "Norwegian layout - normal keys", som hadde vært å foretrekke. Noen som vet om at det kanskje finnes andre plasser som selger europeisk versjon med normale taster?

 

Hvis man velger US layout, blir det hele veldig uvant og feil(ukompatibelt) da?

 

Ellers lurer jeg på om Lenovo tastatur er bra.

 

Noen anbefalinger? ; )

Lenke til kommentar
Jeg også er på utkikk etter et tastatur. Har egentlig lyst på Das Keyboard Professional (med påtegnede taster), men det fåes kun enten i "US layout- normal keys" eller "Euro layout- blank keys".

Fåes ikke i "Euro layout- normal keys", eller "Norwegian layout - normal keys", som hadde vært å foretrekke. Noen som vet om at det kanskje finnes andre plasser som selger europeisk versjon med normale taster?

 

Hvis man velger US layout, blir det hele veldig uvant og feil(ukompatibelt) da?

 

Ellers lurer jeg på om Lenovo tastatur er bra.

 

Noen anbefalinger? ; )

Du kan få de samme mekaniske tastene på Steelseries sine tastatur. Tror en kan få tak 6G til en rimelig pris, jeg betalte 300 for mitt.

Lenke til kommentar

Takk for tipset k-orm! : ) Jeg vurderer Business Black Preferred Pro. Knappene på enhanced versjonen synes jeg å huske så veldig kontor-rotte-aktige ut. Finner ikke igjen bilde jeg fant på webben en gang.

 

Går det an å holde inne flere taster samtidig på dette, uten at det låser seg?

 

 

Lurer fortsatt på det jeg spurte om i posten lenger oppe :)

Lenke til kommentar

Kanskje litt dumt svar men du kan jo prøve deg med Logitech Illumated, fikk en selv for drøye 3 dager siden så vet ikke helt om hvor holdbar den er enda. Siden du har hatt en ultra x, så er Illumated en bedre versjon av den.

 

Multimedia taster på den funker som på noen bærbaren, du har en FN tast som du trykker ned så trykker du på en av F1 til F12 knappene får å starte ett program, åpne ett fil etc.

 

Ellers kan du gå for en G15 elns vis du må ha masse extra taster.

 

Enhanced performance anbefaler jeg ikke, hadde en sånn med min første pc og den ble veldig "krønglete" til slutt.

 

Du kan jo også hive i med mer detaljer som pris, utseende og sånt.

Lenke til kommentar

okei haalo, da er vel 6G det riktige for meg.

 

Men ATWindsor må også få sine svar. pxK kom vel med et fornuftig forslag, uten at jeg har noen erfaringer med det illuminated tastaturet. Man kan lese om det hvis man søker på forumet her.

 

Razer Lycosa er vel også naturlig å nevne da, men det kom vel ikke som ei bombe. Peace out.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...