Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar fungerer ikke. Piper i høytalerene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en HP dv9312eu, som ikke fungerer helt bra.

Når jeg starter pcen går den på, men skjermen kommer ikke på. Så piper det i høytalerene 3 ganger: BIIIIIIIP, BIP BIP

Hvis jeg da lar maskinen gå lenge starter den windows i bakgrunnen uten at jeg kan se noe.

Hva skjer? Håper noen kan hjelpe :D

- Max

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det nok noe Hardware problemer etter alt jeg vet..'

Og er rart hvis windows starter i bakgrunnen.

A beep code indicates that the system cannot start because the BIOS cannot correctly configure the essential hardware components.

The most common problems that cause beep codes are memory and heat-related failurers. Use the tables in this document to determine what hardware component is causing the problem. This might reduce the time required to find the hardware component that needs adjusted, reseated, or replaced.

Når jeg har vært borti slike beep koder er det ofte ram, prosessor, hk eller annen vital del som har tatt kvelden eller no.

Enten kan du se på denne siden og lete i tabellen om du finner tilsvarende beep kode til det du har:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...amp;dlc=en#N421

Legg her merke til:

Four series of beeps indicate a fatal error, a problem exists which prevents the computer from starting. For example, there might be two beeps, a short pause, one beep, a short pause, one beep, a short pause, and then three beeps; this is represented as 2-1-1-3 in the chart below.

Ellers hvis du vil leke litt doktor selv kan du prøve å ta ut en og en ram brikke for eksempel. Men huske på at dette KAN skade garanti ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...