Gå til innhold

Ny skjermkortkjøler - Realistisk temperatur?


Aes456

Anbefalte innlegg

Har nylig satt på AC sin Accelero S1 kjøler på stekepannen min (1950xtx) :)

På den har jeg to rolige Silenx 80mm'ere, og etter litt testing får jeg opp temperaturer på 70 grader (gpu) og 55 grader (minne) i Atitool. Dette er jo ganske greie temperaturer sammenlignet med originalkjøleren, og i tilegg er den uhørbar, i motsetning til original, som var mulig å høre igjennom veggene :roll:

 

Er disse temperaturene brukende og er atitool til å stole på? Når jeg kjenner på kortet er det så varmt at det er ubehagelig å ta på det, så vet nesten ikke om jeg tør å sette på sidedøren :hmm:

Endret av Petter (chaos)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vell AC Accelero S1 laget for støy og ikke kjøleegenskapene? Så etter det jeg vet, så er temperaturene helt på normalen.

I følge Sapphire har X1900XT og XTX skjermkortene en maks toleranse på 120˚C.

 

Nå er også dette et meget diskutert emne, så jeg får nok høre dette..

Det å ta av sidedøren er ikke automatisk bedre en å ha den på. Nok vifter, riktig plassering av kabinettet og så uhindret luftflyt så mulig vil gi bedre termiske resultater enn et halvstrippet kabinett.

Lenke til kommentar

120 grader, da har jeg jo litt å gå på :p . Med originalkjøleren var den oppe i 90 grader på det verste, og da synes den ble litt ustabil til tider. Ganske fornøyd med AC kjøleren, men reagerte liksom på at det var så varmt å ta på. Nå er vel dette et kort som er ganske varmt også, men så lenge pcen er stabil og rolig så er jeg meget fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...