Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkortet fungere ikke etter installasjon av nytt GPU

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann,

Jeg har tatt med en gammel Compaq SR2119 hjem fra jobben som jeg har oppgradert litt.

Den har nå 3gb ram, 650gb HDD.

Orginalt satt det et Nvidia 7500LE kort i den, men jeg hadde et 6600GT liggende som jeg puttet i, installerte nyeste driver og alt gikk som smurt, men nå beste jeg meg for å kjøpe et passivt kjølt kort, så jeg kan ha PC'en på om natten. Kortet jeg falt for var da et HIS HD4650.

Problemet er at etter innstallasjonen av dette kortet så fungerer ikke lyden på Pc'en!

Spotify sier at det er problemer med lydkortet, og jeg får ikke oppgikk noen maskinvare som lydkort i kontrollpanelet.

NB: Windows XP 32bit

ANY ideas???!

Takk for all hjelp!

Endret av mossing91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært inne på Enhetsetablering og skjekket om noe lydkort forsatt er installert?

Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> trykk på hardware taben -> så vil du se enenhets etablering, da vil du få opp en livste over komponenter se etter et gult ? tegn, og si ifra om du finner noe ;)

Skrevet (endret)
Har du vært inne på Enhetsetablering og skjekket om noe lydkort forsatt er installert?

Høyreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> trykk på hardware taben -> så vil du se enenhets etablering, da vil du få opp en livste over komponenter se etter et gult ? tegn, og si ifra om du finner noe ;)

Ja, er gult tegn på lydkortet (Microsoft UAA-bussdriver for High Definition Audio), vet det. men hvordan skal jeg få det til å funke igjen?, det fungerer automatisk så fort det står ett av nVidia kortene i Pc'en...

Endret av mossing91
Skrevet

Denne gule indikatoren indikerer at drivere for maskinvare ikke er installert eller ikke er riktig installer. Installer riktige driver og problemet burde løse seg. Har du noen ide om hvordan lydkort maskinen innehar?

Skrevet
Denne gule indikatoren indikerer at drivere for maskinvare ikke er installert eller ikke er riktig installer. Installer riktige driver og problemet burde løse seg. Har du noen ide om hvordan lydkort maskinen innehar?

Not at all... Var noe Realtek som la inne, men har prøvd å innstallere, men fungere ikke, og finner ikke drivere på HP sine sider heller...

:S

Skrevet
Om dette er en Compaq, finner du da ikke drivere hos HP?

Har du sjekket her?

Compaq er HP :p

Og har prøvd de driverne der ja ( og den sider der har shit nedlastningslinje! ( 40 mbs, tok 20 min for 26mb...)

Noen andre steder jeg kan se?

Intel 945G chipset på Pc'en, og den støtter: High Definition audio, 8 channels Dolby Pro Logic II compatible

Skrevet

Everest er eit fint program som har hjulpet meg eit par gongar.

Der får du opp alle komponentene som befinner seg i maskinen.

Kanskje det står noko utfyllande der...

Google > Everest home edition

/nefrums

Skrevet
Everest er eit fint program som har hjulpet meg eit par gongar.

Der får du opp alle komponentene som befinner seg i maskinen.

Kanskje det står noko utfyllande der...

Google > Everest home edition

/nefrums

På multimedia under everest kommer det ikke opp noe, helt blankt, og står ikke noe om HK heller.

Skrevet
Compaq er HP :p

Er de det nå? Javel. Bygger maskiner selv jeg skjønner du, legger ikke merke til slik merke fjas :)

Kan eventuelt sjekke her.

Bygger nok selv og, men denne maskinen fikk jeg av noen som ikke klarte å fikse den, så jeg kjørte en formatering og oppgraderte litt. Og den fungere bra som server, og drar enkle spill som CS:S på fult osv nå. Men skulle hatt den mye stillere, der for jeg skal ha det nye GPU, så den kan laste ned på natta osv. Og det er meget irriterende at jeg ikke får i pose og sekk, for skal jo ha lyd også!

Skrevet
På multimedia under everest kommer det ikke opp noe, helt blankt, og står ikke noe om HK heller.

Du finner ingenting under "maskinnavn > sammendrag" heller ?

Skrevet

Ukjent, men fant ut enkelt ved å fysisk se på det: er et Asus P5LP-LE

Skrevet

Eg er veldig usikker på om denne virker, eg fant den i eit anna forum.

Dette skal være ein lyddriver.

ftp://202.65.194.211/pc/audio/WDM_R214.zip

Skrevet

Eg er veldig usikker på om denne virker, eg fant den i eit anna forum.

Dette skal være ein lyddriver.

ftp://202.65.194.211/pc/audio/WDM_R214.zip

Har akkurat prøvd den, for fant samme selv, men den fungerer heller ikke, men har ikke funnet noe sted om noen som har byttet GPU...:S

Skrevet (endret)

Hvis det er Realtek så byr det ofte på problemer ved

endringer i hardware og/eller bytte av OS, slik er desverre hunden begravet.

Har hatt dette problemet selv en del ganger, men bare ifm.

overgang mellom ulike OS (XP til XP/XP til Vista/Vista til XP).

Hvordan dette ble fikset husker jeg faktisk ikke i farten, prøv deg

litt frem med å installere de seneste driverne til Realtek, samt å

google litt etter "high definition audio bus- Realtek", dette gjorde

etterhvert biffen i mitt tilfelle.

Endret av Ohlja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...