Gå til innhold

Ny spiller til LOTRO. Hvor skal jeg starte?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg holder på å installere lotro+MoM, og lurer på hvor jeg skal starte. Hvor er det flest norske spillere, og kanskje det også er noen som kan hjelpe meg komme i gang? :) :)

Kikket litt på serverne, (henvender meg til denne)og er det store forskjeller fra en "vanlig server" til en rp-server som Laurien? evt. hva!

Takker for svar =)

Endret av larsmartin1988
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

selv spiller jeg på gilrain, det er ikke så mange norske der, men alle som er der er veldig hyggelige. Der det er flest norske er vel på eldar og laurelin. Det som er med en rp server er vel at spillerne lever seg mer inn i karakteren sin, som om de var den.

Du går kanskje forbi en god rollespiller som bukker for deg og sier hello mate for eksempel. det er også ulovelig med navn som ligner på folkene fra bøkene/filmene om jeg ikke tar feil(?) jeg ville også ambefale dette dynamic mappet som hjelper deg veldig godt med quester!

velger du gilrain, så ta kontakt in-game.

jeg heter mindsor.

Endret av Hey:D
Skrevet

Viss du ikke har valgt server enda så kan jeg jo si at det er ganske mange norske som spiller på Eldar og det er flere nordiske kinship. Eldar er vel og den europeiske serveren som ligger lengst fremme på raids og pvp fronten. Men det betyr ikke at det bare er overseriøse spiller der.

Viss du ender opp på Eldar så ta kontakt.

Skrevet

Etter mange år med WoW har jeg lyst å prøve noe nytt, men...

...er det slik å forstå at man først må installere "Lord of the Rings Online: Shadows of angmar" og deretter "Lord of the rings online: Mines of moria" - eller inneholder sistnevnte også 'originalen'?

Skrevet (endret)

Du må INSTALLERE begge deler hvis du ønsker begge deler. Først det originale spillet, og så tilleggspakkene. Mines of Moria er en tilleggspakke. Dette kjenner du sikkert til i WoW og de tilleggspakker som har kommet der.

Endret av Ninjahamster
Skrevet
Hva kaller du deg? Jeg er "minileder" av en guild/kinship på Laurelin hvor vi har noen nordmenn hvis du er interessert :) Logger dog nok ikke på før i morgen eller tirsdag.

Hvilket kinship er det Ninjahamster?

Skrevet
Hva kaller du deg? Jeg er "minileder" av en guild/kinship på Laurelin hvor vi har noen nordmenn hvis du er interessert :) Logger dog nok ikke på før i morgen eller tirsdag.

Warriors of the Fourth Age

Du vet da hvem jeg er. Elendo, hunter 60 ;)

Skal ta kontakt når jeg logger på Larsden

Skrevet
Du må INSTALLERE begge deler hvis du ønsker begge deler. Først det originale spillet, og så tilleggspakkene. Mines of Moria er en tilleggspakke. Dette kjenner du sikkert til i WoW og de tilleggspakker som har kommet der.

For WoW inneholder DVD'en med WotLK-utvidelsen i tillegg både vanilla WoW og TBC. Man trenger med andre ord ingenting annet enn WotLK for å installere en 'up to date'-versjon av WoW. Patcher kommet etter at DVDen ble produsert må selvsagt lastes ned, men det forenkler uansett prosessen vesentlig. Jeg håpet det samme var tilfelle med Lord of the Rings Online, men det er i og for seg greit nok.

Skrevet

Du må jo fortsatt installere alt fordi om alt er samlet på 1 DVD... LotRO + MOM får du ikke på 1 DVD... det er på 10 GB og vel så det. Å bytte plate en eller to gang(er) og trykke ok ok ok ok ok er vel ikke akkurat veldig stress :p

Disse to versjonene inneholder i alle fall alt du trenger: http://www.play.com/Games/PC/4-/5984572/Th...ia/Product.html

http://www.play.com/Games/PC/4-/6615284/Th...on/Product.html

Dette er enkeltversjoner:

http://www.play.com/Games/PC/4-/5984566/Th...ia/Product.html

http://www.play.com/Games/PC/4-/918824/The...ar/Product.html

Finnes i norske webshops også, men brukte bare Play som eksempel.

Skrevet

Takk skal du ha :) Legger deg til venn, siden du har sagt hva du heter mener jeg :p

skiftet plutselig tema dette gitt. Spilte selv wow en periode, og hvis du ønsker å prøve noe nytt er det å anbefales syns jeg. Det jeg har testet er veldig lovende + at (etter min mening) er ikke lotro like avhengig av "groups" som wow er. Du klarer faktisk veldig mye alene, men selvfølgelig: jo fler, jo bedre :)

Skrevet
Du må jo fortsatt installere alt fordi om alt er samlet på 1 DVD... LotRO + MOM får du ikke på 1 DVD... det er på 10 GB og vel så det. Å bytte plate en eller to gang(er) og trykke ok ok ok ok ok er vel ikke akkurat veldig stress :p

Hehe! Neida, du har jo selvfølgelig helt rett i det. De første to produktene du linker til er vel også hva jeg egentlig tenkte på, nemlig en pakke hvor alt man trenger er samlet. Merkelig, forresten, at WoW med alt får plass på én eneste DVD mens LOTRO må ha to.

Hjertelig takk for svar. Da gjenstår bare å finne en norsk nettbutikk som har dette på lager.

Skrevet (endret)

Det er ikke mye merkelig nei. Grafikken i LotRO (på ultra high) er den beste du får i MMORPG per dags dato etter Age of Conan som ligger på rundt 30 GB nå. I tillegg er Mines of Moria vannvittig stort. Bare Mines of Moria alene kom på 2 DVD-plater. Det er større enn selve spillet alene da det kom ut.

Edit: Selvfølgelig kan WoW også være pakket ned en del på DVDen (aner ikke hva størrelsen på hele WoW er nå), men dette vil jo gjøre installasjonen treigere. Spesielt for de med litt treige maskiner.

Endret av Ninjahamster
Skrevet

AH! :D

Veit godt hvem du er ja :D

Men jeg var ikke klar over hva du het på Gamer :D

Navnet kler deg hehe

• 4 uker senere...
Skrevet

Ninjahamster Da husker du kanskje Newhome , Yeanos, Helenis og En rune keeper lvl 34 nå, husker ikke helt navnet, jeg spilte sammen med Halanos. :)

Jeg holder på å laste ned lotro nå, ble så gira på å spille det når jeg så Ringenes herre her om dagen :))

Spiller på Laurelin til dem som lurte, en lvl 58 hunter, 51 minstrel å 39 burglar :)

Add meg om du vil queste litt sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...