Gå til innhold

Hjelp til valg av 26" skjerm


JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har i det siste hatt planer om å kjøpe TV, men dette blir neppe å skje. Derfor tenkte jeg at kanskje en ny dataskjerm er tingen.

 

Fra før har jeg en Samsung SyncMaster 226CW. Denne er nesten et år gammel. Tenker å kjøre denne i dual screen sammen med en ny skjerm.

 

Men så må jeg jo kjøpe en skjerm da. Skal prøve å få den så billig som mulig. Men vil jo og ha en stor en. Fant en skjerm som jeg lurer på om jeg skal kjøpe.

 

Acer AL2623W

 

Skjermen skal brukes som primærskjerm i dualscreen sammen med gammelskjermen. Skal brukes til spilling, film/TV og surfing. Er skjermen bra?

 

Takk.

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger og trenger... Jeg trenger egentlig ikke ny skjerm i det hele tatt.

 

Men jeg ønsker å se film, og det er i hovedsak derfor jeg vil ha større. Synes den gamle 22" er altfor liten til det. Som nevnt i 1. post så har jeg sett etter TV. Jeg så etter 40" TV. Men siden det ikke blir noe av det så tenker jeg heller på en stor dataskjerm. Føler og at det ikke blir "nok oppgradering" fra 22" til 24". Når jeg først kjøper så kan jeg vell gå litt lengere enn ett hakk opp...

Lenke til kommentar

Men da mister du igjen mye bildekvalitet hvis budskjettet ditt "bare" er på rundt 2-2500 kroner. Det blir litt lite hvis du skal ha en 26 tommers skjerm.

 

Men den skjermen du linket til i første posten din er helt grei, den ligger akkurat under middels når det gjelder bildekvalitet (sjekk reviews jeg linket til), og har en fin responstid til spilling. Du kan sikkert kalibrere fargene slik at du får mer ut av skjermen, men dette krever litt tid.

 

Med bare 2500 kroner i budskjett ville det vært den beste 26 tommers skjermen du ville få tak i, tror jeg da ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

LG's skjerm har fått mye skryt for lite baklys og ganske korrekte farger. Som du ser på Hardware's test er det "slitte farger" og hvit heller over mot rødt og blått, noe som er langt i fra bra.

 

Jeg ville gått for LG's skjerm.

 

Forskjellen på T260/T260 HD er at HD-versjonen har en tv tuner (noe jeg gjetter du ikke har brukt for?).

 

Les mer her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...