Gå til innhold

Beste prosessor-oppgradering til 939


Vu-caN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg har et litt eldre utstyr hvor jeg ønsker å bytte ut prosessoren. Det er en amd 3500+ cpu, msi k8n neo4 platinum hk, ddr2-minne. Skjermkortet er mindre enn et år gammelt, pci-e.

 

Hva er den beste prosessoren jeg kan sette på mitt hk?

 

sitter forøvrig med meget likt system som deg. 3500+ 2gb ram

Hvilken cpu burde jeg pare eit 8800GTS 512mb med?

Og hvor får jeg tak i cpu, og til hvilken pris?

Like greit å gå for nytt system i stede?

Om noen har noe liggende gi en lyd?

Lenke til kommentar
Jeg har motsatt problem. Har en opteron 165, men hk er upålitelig. Vanskelig å få tak i et skikkelig hk til en billig penge. Begynner jo å bli gamle saker dette nå. Finner jo masse på ebay, men prisene er jo latterlig høye.

 

Har sett litt på e-bay. Det er så dyrt at man kan skifte ut både hovedkort cpu og ram til den stive prisen der, og da får man mo mye mere ytelse for kronene.

Lenke til kommentar
Jeg har motsatt problem. Har en opteron 165, men hk er upålitelig. Vanskelig å få tak i et skikkelig hk til en billig penge. Begynner jo å bli gamle saker dette nå. Finner jo masse på ebay, men prisene er jo latterlig høye.

 

Har sett litt på e-bay. Det er så dyrt at man kan skifte ut både hovedkort cpu og ram til den stive prisen der, og da får man mo mye mere ytelse for kronene.

 

HK er jo ikke spesielt dyrt, du får toppkort til godt under tusingen. 2GB minne er jo også ikke veldig dyrt lenger (DDR1). CPUene kosyer jo litt mer enn man skulle ønske, sliter med å selge mine til det som er markedspris på ebay - noe som BURDE være røverkjøp her til lands. Men nei :p

 

Det er vel et spørsmål om folk gidder å ta seg bryet med å selge alt gammelt og kjøpe nytt, istedet for å oppgradere bare CPUen tenker jeg... Tross alt var socket 939 svært poppis, mange der som vil ha en dual core uten å måtte bygge ny pc. Problemet opsptår når disse luringene sjekker prisguiden og tror 939-chipper selges for 350 nye i butikken :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noen ganger må man bare komme seg videre i livet.. så og si.. :)

 

Å sitte og ruge på sitt "gamle" S939-system og ønske seg en X2 til en rimelig penge er fåfengt.

 

Når man kan sette sammen en rigg med S775 (eller AM2) + en E5200 (eller X2/X3) + 2GB DDR2-ram til ca. 1500 kr.

Dvs. omtrent halvparten av det en X2 3800+ i sin kostet meg (og mange andre). :)

 

@Knopfler:

Syns du at det var greit at du måtte "snappe" den FX'en når det var minst 3 andre i tråden som sikkert trengte den mer enn deg? :p

Lenke til kommentar
Noen ganger må man bare komme seg videre i livet.. så og si.. :)

 

Å sitte og ruge på sitt "gamle" S939-system og ønske seg en X2 til en rimelig penge er fåfengt.

 

Når man kan sette sammen en rigg med S775 (eller AM2) + en E5200 (eller X2/X3) + 2GB DDR2-ram til ca. 1500 kr.

Dvs. omtrent halvparten av det en X2 3800+ i sin kostet meg (og mange andre). :)

 

@Knopfler:

Syns du at det var greit at du måtte "snappe" den FX'en når det var minst 3 andre i tråden som sikkert trengte den mer enn deg? :p

 

Jeg rappet den fordi den var BILLIG, så jeg kan selge den på ebay og tjene en slant :p Mulig jeg ikke trenger CPUen, men er det noe en fattig student trenger mer enn NOEN andre så er det noen kroner ekstra :yes:

 

Forøvrig har jeg en X2 4600+ til 939 som jeg skal selge for 650 spenn, om noen av de som føelr seg snytt for FX'en kan de ta den istedet (om de leser dette).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen ganger må man bare komme seg videre i livet.. så og si.. :)

 

Å sitte og ruge på sitt "gamle" S939-system og ønske seg en X2 til en rimelig penge er fåfengt.

 

Når man kan sette sammen en rigg med S775 (eller AM2) + en E5200 (eller X2/X3) + 2GB DDR2-ram til ca. 1500 kr.

Dvs. omtrent halvparten av det en X2 3800+ i sin kostet meg (og mange andre). :)

 

@Knopfler:

Syns du at det var greit at du måtte "snappe" den FX'en når det var minst 3 andre i tråden som sikkert trengte den mer enn deg? :p

 

Jeg rappet den fordi den var BILLIG, så jeg kan selge den på ebay og tjene en slant :p Mulig jeg ikke trenger CPUen, men er det noe en fattig student trenger mer enn NOEN andre så er det noen kroner ekstra :yes:

 

Forøvrig har jeg en X2 4600+ til 939 som jeg skal selge for 650 spenn, om noen av de som føelr seg snytt for FX'en kan de ta den istedet (om de leser dette).

 

 

Du er så snill :)

 

(Jeg hadde også "snappet" den FX'en hadde jeg sett posten før deg).

 

:D

Lenke til kommentar

Solgte min Q6600 for ca samme pris (mener det var 800 inkl frakt.). Ja ja tilbud/etterspørsel.

 

Synes da personlig at det er tid for å legge sokkel 939 død, men det er alltids spennende om en som deg, knopflerbruce, prøver seg på nye verdensrekorder og ser muligheten til å tjene noen kroner.

 

Andre burde som TL1000S sier skrape sammen noen kroner til og velge noe annet eller klare seg med det de har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sitter med en AMD Athlon 64 x2 3800+ 2.00 GHz prossesor, kanskje være en ide å oppgradere til en amd athlon 64 fx-60, men hvor? I følge prisguiden selges ikke disse lenger :(

 

Hvorfor?

Fordi det var en toppmodell som kostet 10k(sånn circa) i sin tid?

Den klokker sikkert lengre enn X2 3800+, men begge mine X2 3800+ klokket greit til 2.7Ghz.

Dersom du gidder å lese litt over her, så har forumsmedlem Knopflerbruce nettopp kjøpt en FX-60 til "gibort-pris".

(Trolig en noldus på komplett som trodde det var en Sempron og priset den deretter. :D)

Du får den sikkert til en pen pris.. 200% over det Knopfler ga for den (for det er den verdt for en "kjenner").

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...