Dragutin Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Hvorfor skal et verksted være ansvarlig for å sjekke om et produkt er stjålet eller ei? Det kan kreve kjøpsbevis hvis det er tvil om garantiperioden, dette er rimelig selvforklarende. Hvis man blir frastjålet en telefon og faktisk melder den stjålet blir IMEI-en sperret i EIR-registeret og apparatet blir ubrukelig, dette derimot merker verkstedet rimelig fort.
Flodec Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Tenk deg f.eks følgende overskrift i lokalavisen Dragutin; "Mobilverksted hjalp tyv med å fjerne telefonlåskode". Man kan kanskje si at det ikke er verkstedets oppgave, men å be om kjøpksvittering er likevel en meget god forsikring for å forhindre skandale-overskrifter og unødvendig kjeft. Endret 29. januar 2009 av Flodec
Dragutin Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Mener du operatørlås eller sikkerhetslås? Operatørlås er noe operatøren må bestille hvis apparatet må låses opp på et verksted. Fjerning av sikkerhetslås er uansett noe som ikke dekkes av garantien (noe forhandlere tydeligvis ikke vet), det er så vitterlig ikke verkstedets ansvar å være politi.
esoteric Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Tipper han mente telefonens sikkerhetslås, som man, på en del telefoner, må sende inn til service for å få fjernet dersom man glemmer den eller at noen andre er så sniller og lager en for deg uten og forteller deg/huske hva den er. (jupp, har vært med på det ) Da tipper jeg de fleste verksteder ville krevet og se kjøpskvittering på at det faktisk er din telefon du vil ha åpnet, om det går under garantien eller om man må betale for det er en annen sak Endret 31. januar 2009 av Dain Bramaged
Anbefalte innlegg