Gå til innhold

Få lånemaskin av elkjøp?


deathshot

Anbefalte innlegg

Hei, leverte inn ps3'n pga eventuelle problemer. Nå som det har gått 3 uker klarer jeg ikke å vente lenger, har hørt at de bruker opptil 2 måneder..

 

Dette stod i servicegreia på hjemmesiden

30. des, 09:58 Ditt produkt er videresendt til et autorisert verksted. Reparasjon vil normalt ta ca 14 dager, men avvik kan forekomme. Du vil få en melding fra oss så snart produktet er klart til utlevering. Ta kontakt med oss om du ønsker ytterligere informasjon eller har behov for et låneprodukt

Da kan jeg få låne lånemaskin, ikkesant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har krav på lånemaskin etter 2 uker, slik er det hvert fall med PC-reprasjoner. Merk: krav.

 

Hvis ikke du får det, lurer jeg på om du kan heve kjøpet.

 

Etter forbrukerkjøpsloven har man krav på å få heve kjøpet når avhjelp (service) har tatt mellom fire-seks uker eller lengre. I ditt tilfelle vil jeg si at du burde fått hevet kjøpet på maskinen på grunn av lang servicetid som hovedargument. Dette kravet mener jeg forsterkes da du ikke er tilbudt/fått utlånsapparat.

Loven sier ellers at selger har lov til å rette samme feilsymptom to ganger, og ved tredje gangs innlevering (fortsatt samme feil) har du krav på å få hevet kjøpet (selger har rett til å ta inn maskinen for å konstatere feilen.).

 

Lånt fra en annen bruker på diskusjon.no-forumet.

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Jobber selv på elkjøp, og vi har flere som har fått låne Xbox 360 og PS3 mens deres er på service. Vi har utlån så lenge det er på lager.. Bare litt kjipt når utstillinga forsvinner,så får vi ikke spille rock band på jobb,hehe.

Tips: Ikke gå inn døren med feil holdning, og være hissig mot serviceduden.Hjelper å være ydmyk, og vise at du "savner" PS3en:p Regner med at hvis du har 60gb maskin, så er penger ubetydelig =)

Lenke til kommentar
Jobber selv på elkjøp, og vi har flere som har fått låne Xbox 360 og PS3 mens deres er på service. Vi har utlån så lenge det er på lager.. Bare litt kjipt når utstillinga forsvinner,så får vi ikke spille rock band på jobb,hehe.

Tips: Ikke gå inn døren med feil holdning, og være hissig mot serviceduden.Hjelper å være ydmyk, og vise at du "savner" PS3en:p Regner med at hvis du har 60gb maskin, så er penger ubetydelig =)

Haha, nå kan jeg ikke dy meg.

 

Herregud, innlegget ditt viser 100% et fint bilde av hvordan elkjøps ansatte forholder seg til jobben.

 

Dere tenker ikke på kunden. Jeg er så forbanna lei av å gå innom elkjøp, og stå i kø med 10 andre ved disken, mens 3 av elkjøps ansatte står og snakker drit bak i et hjørne. Har skjedd meg mange ganger.

 

Og at du sier at dere låner ut maskiner til dere er tom på lager, og i TILLEGG sier at man bør være hyggelig med serviceduden?!?!

 

Viser jo bare at du har 0 peiling på kundebehandling og kjøpsregler.

 

For det første så har kunden krav på en lånemaskin uansett hvor mange dere har på lager. Nekter dere lånemaskin, skal kunden ha pengene igjen på stedet hvis han ønsker det.

 

Og det skal ikke ha noe å si hvilket humør kunden har når han kommer inn døren. Det er du som skal være service-innstilt, ikke han.

 

Beklager, jobber i butikk selv, og blir jævlig provosert når jeg leser om hvilket forhold dere på elkjøp har til kundene deres.

Lenke til kommentar

En ikke ubetydelig del av loven handler om at det skal være et rimelig behov for et låneprodukt sett i forhold til selgerens kostnader med å skaffe det til veie. Når butikker låner ut spillekonsoller er de bare greie, de kunne godt satt seg på bakbena med loven i hånd og i hvert fall min sympati.

 

For det første så har kunden krav på en lånemaskin uansett hvor mange dere har på lager. Nekter dere lånemaskin, skal kunden ha pengene igjen på stedet hvis han ønsker det.

Dette er bare tull.

Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.

Butikken selger PS3 med tap allerede. Alle klarer seg fint uten konsoll i 3-4 uker. Og da mener jeg fint, ikke som i alle-klarer-seg-jo-egentlig-fint-uten høyrearm-også-fint, som er den typen sammenligning slike argumenter pleier å bli møtt med. :p

 

Og det skal ikke ha noe å si hvilket humør kunden har når han kommer inn døren. Det er du som skal være service-innstilt, ikke han.

Når en kunde kommer og ber om noe han strengt tatt ikke har krav på skal han sannelig oppføre seg. Hvis du behandler drittsekker på samme måte som du behandler hyggelige kunder har du et problem. Både for din egen, dine kolleger og alle andres del bør du gi bra folk ekstra service, og kjipinger ikke en millimeter mer enn de skal ha etter loven.

 

Bottom line: Det kan godt hende du får lånemaskin, men sannsynligheten er større hvis du kjenner dine rettigheter (som i dette tilfellet er små) og mobiliserer høfligheten.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Når en kunde kommer og ber om noe han strengt tatt ikke har krav på skal han sannelig oppføre seg. Hvis du behandler drittsekker på samme måte som du behandler hyggelige kunder har du et problem. Både for din egen, dine kolleger og alle andres del bør du gi bra folk ekstra service, og kjipinger ikke en millimeter mer enn de skal ha etter loven.

Kan ikke si jeg er enig med deg.

 

For bedriftens skyld burde alle kunder behandles så godt som mulig.

 

Det er mye bedre at kunden går derifra fornøyd uansett hvor dårlig grunnlag han hadde, enn at han går derifra og forteller 10 av sine bekjente at butikken behandlet han som et rævhol, selv om de kanskje ikke gjorde det.

 

Hvor jobber du da Haansi?

Har ingen relevans, da jeg jobber i en stand-alone lokal butikk som selger PC-utstyr og elektronikk ellers.

 

Kontorsenteret i Førde, forøvring.

Lenke til kommentar
Jobber selv på elkjøp, og vi har flere som har fått låne Xbox 360 og PS3 mens deres er på service. Vi har utlån så lenge det er på lager.. Bare litt kjipt når utstillinga forsvinner,så får vi ikke spille rock band på jobb,hehe.

Tips: Ikke gå inn døren med feil holdning, og være hissig mot serviceduden.Hjelper å være ydmyk, og vise at du "savner" PS3en:p Regner med at hvis du har 60gb maskin, så er penger ubetydelig =)

Haha, nå kan jeg ikke dy meg.

 

Herregud, innlegget ditt viser 100% et fint bilde av hvordan elkjøps ansatte forholder seg til jobben.

 

Dere tenker ikke på kunden. Jeg er så forbanna lei av å gå innom elkjøp, og stå i kø med 10 andre ved disken, mens 3 av elkjøps ansatte står og snakker drit bak i et hjørne. Har skjedd meg mange ganger.

 

Og at du sier at dere låner ut maskiner til dere er tom på lager, og i TILLEGG sier at man bør være hyggelig med serviceduden?!?!

 

Viser jo bare at du har 0 peiling på kundebehandling og kjøpsregler.

 

For det første så har kunden krav på en lånemaskin uansett hvor mange dere har på lager. Nekter dere lånemaskin, skal kunden ha pengene igjen på stedet hvis han ønsker det.

 

Og det skal ikke ha noe å si hvilket humør kunden har når han kommer inn døren. Det er du som skal være service-innstilt, ikke han.

 

Beklager, jobber i butikk selv, og blir jævlig provosert når jeg leser om hvilket forhold dere på elkjøp har til kundene deres.

 

 

 

For det første var ikke dette noe offisielt svar på hva man skal gjøre ang. service på noe. Nå må du skjønne at jeg ikke snakker for de nærmere hundre elkjøp butikker i landet, men bare for det vi gjør i VÅR butikk.

Legg merke til at jeg skrev "TIPS:", når det gjaldt en framgangsmåte for å få lånemaskin.

 

Og så skrev jeg at vi låner ut så lenge vi HAR på lager, som i hele butikken, ikke bare på servicemottaket. Kan jo ikke låne ut noe vi ikke har.

Da kunden ikke blir utsatt for noe spesiell ulempe og ikke mister penger på å ha PS3en på service i noen uker, synes jeg egentlig det er god kundeservice i det vi gjør.

 

Hvis innlegget mitt viser hvordan de mer enn tusen forskjellige individene som er ansatt hos elkjøp jobber, så er det iallefall ikke noe negativt bilde jeg har malt.

 

* VI, i vår butikk, låner ut til kunder,hvis det er tilgjengelig i butikk

* og jeg mente at det som oftest er bedre å være høflig og forståelsesfull, enn å være hissig og "umulig".

Vanlig kunnskap om kommunikasjon. Det er bedre for begge parter om det er en lettvint og rask løsning på problemet, enn å krangle det imellom først og at det drøyer.

 

Til slutt, de fleste vet at man tar ekstra godt vare på de gode,og som oftest hyggelige kundene.Du behandler selvfølgelig kundene så godt du kan, og da er det vel lurt at dere kanskje er på samme bølgelengde. Du får ikke akkurat veldig lyst å hjelpe en kunde som er forbanna og kritiserer deg foran alle andre kunder, selv om du faktisk gjør det for det.

Skjønner at du har opplevd noe negativt hos en elkjøp butikk nær deg, men å dra alle under samme kam er litt feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...