Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Det er ikke gøy å være meg


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest bekymra

Hørt om nær døden-opplevelser? Jeg har nær 30-opplevelser. Og de er like skumle.

 

Snart kommer rynkene, er sikker på at jeg fant en under det ene øyet for litt siden. Og det blir nok bare verre, blir nok sende ut som en innskrumpa rosin tilslutt.

 

Å finne ei når man begynner å "dra på åra" (vel, det føles sånn!) er heller ingen smal sak.. Og ikke har jeg hatt no særlig mye med jenter å gjøre heller. Uflaks kansje, eller ikke vet jeg... Jeg har jo lest the game + en del andre bøker bare så det er nevnt. Jeg har i tilegg diagnose 100% ufør.Ja, jeg kan forsetille meg hva dere jenter her inne tenker nå..

Dere ser vel for dere en fyr som sitter å sikler i en rullestol, og må ha tilsyn 24/7.. Nå kommer sjokket.. Selv om jeg har denne diagnosen, så greier jeg meg faktisk helt fint alene uten noe form for pleie og stell! Vis dere hadde sett meg på gata så hadde dere faen ikke trodd at jeg hadde hatt denne diagnosen.

 

 

Fylla og sånt spetakkel har jeg aldri hatt noe sans for.

 

Jeg får lett jentevenner på nett da, men ikke så lett irl.. :(

Jeg blir glemt jeg, eller så tør ikke/gidder ikke folk møte meg ovs..

Jeg biter da ikke.. Men jeg oppleves som kjedelig tror jeg da jeg ikke er no glad i å gå på byen, og fylla er ikke min stil... Og når man har problemer med store folke mengder, typisk sånn ute på byen i godt oppfyldte lokaler.. Og ikke trives i det hele tatt, det er ett problem som enkelte har.

Jeg skjønner ikke "det", tror at det er mangel på erfaring som slår meg ut.. Er en " ond sirkel" som jeg sitter fast i. Nei, er redd for at jeg kommer til å passere 30 som singel gitt.

 

 

Jeg blir 29 år i august, 29 år og unussa. Har ikke vært borti en pupp engang.. Hvor "attraktivt" er det da.. Tror søren meg det står stempla "ligg unna, en taper" eller noe sånt med bokstaver bare jenter kan lese i panna på meg jeg.. Kansje det er Derfor jeg ikke får til no ?? Jeg vil ikke ha noe ONS, har ikke no sans for bruk og kast opplegg.

 

 

Vær deg selv, sier de. Vel,det har jeg da alltid vært, men er fremdeles singel. Og jeg skjønner ikke dette spillet helt, jeg...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du har lest The Game og et par andre bøker.

 

Først og fremst så tror jeg det du skal fokusere på er deg selv. Ikke utseendemessig, men hvordan du føler deg, anser deg selv innvendig. Jeg har selv vært dypt nede i en depresjon, men kom meg ut av den.

 

Du kan jo sende meg en PM om du vil ha litt mer info. (sier ikke at jeg har løsningen din, men tenkte jeg skulle beskrive min løsning) :)

Lenke til kommentar
Gjest bekymra

Når man har sosialangst hjelper ikke noen av disse PUA tipsene. Jeg er slik, og har ikke nubbesjans å bli en alfahann eller noe sånt. Jeg har selvtillit og alt det..

Ble mobbet på skolen også.

 

Uansett hvor mye folk sier til meg at utseende er bra, utstråling er der osv, så er det uvirkelig for meg å tro at en jente liker meg annet enn som venn, for det er alt jeg har erfart. Og når du de få gangene har latt deg selv bli forelsket og bare fått tilbake at du passer best som venn, da skal det mye til å snu skuta.

 

Er evig single, så vant til det at tanken på at slik forblir det er der.

 

Ikke gi opp, du finner noen, sier mange til meg. Slik snakk gjør det bare værre, for ingen kan vite noe slikt. Bare trøsteord, og det forteller meg at vedkommede egentlig ikke tror på det selv.

 

Og siden det er en evig kamp hver gang, som tapper meg for energi, så begynner jeg å bli lei hele greia. synes snart ikke det er verdt strevet.

Lenke til kommentar

Mange flotte poenger i linken til isprins.. Du trenger ikke lese så mye mer enn førsteposten, for resten under er bare flaming og bs uansett. :)

 

Først og fremst. Bli fornøyd med den du er, og hvordan du ser ut. Rynker er slettes ikke det værste som kan skje her i verden, og som regel får det deg bare til å se erfaren og intelligent ut. Og ikke minst er du bare 28 år.. Du er ikke halvveis i livet en gang. 28 år kan føles gammelt, men hvis man ser på helheten, så er det absolutt ingen alder. Samme med at du er ufør.. Hva har det med saken å gjøre? Hva har det med hvilken person du er? Det at du er ufør har ikke mer å si enn det du gjør det til. Tror du at det gjør deg til en mindre sosial person, kommer det til å gjøre akkurat det. Tror du at det ikke har noen ting å si på hvem du er som person, så kommer det ikke til å ha noen innvirkning på deg som person. Selvoppfyllende profetier. Tror man nok på en ting, kommer underbevisstheten din til å ta avgjørelser som leder direkte frem til det punktet der det skjer.

 

Første du må gjøre for å bli fornøyd med deg selv, er å slutte å fokusere på det du tror er negativt (f.eks. rynkene) og heller fremheve det positive.Gå i butikken og fiks deg noen klær som får deg til å se bra ut. Men ha dette i bakhodet hele tiden: Du skal se bra ut for deg selv, ikke for alle andre! Det er du som skal se deg selv i speilet om morgenen og smile av hvor bra du ser ut, ikke alle andre. Det er kun DEG SELV som du må svare til når dagen er omme, ikke alle andre. Og jenter reagerer ikke så mye på utseende som mennesker tror, så se bra ut, men kun for deg selv.

 

Det andre du skal gjøre, (eller.. egentlig skal du gjøre dette fra NÅ av.. ja, akkurat NÅ!) er å endre på stemmen inne i hodet ditt. Din indre dialog. Absolutt alle mennesker snakker med seg selv hver eneste dag. Ikke mange er så veldig oppmerksomme på denne samtalen, men de fleste har en negativ ladning over denne samtalen. Det er denne samtalen som får deg til å føle angst når du snakker med nye mennesker, får deg til å føle deg utilpass i store forsamlinger, osv. De fleste negative sosialt relaterte følelser du føler kan linkes direkte til denne samtalen.

Bli bevisst på denne samtalen. Hør på deg selv, og endre alle negative ting til positive ting. F.eks. hvis du er i et selskap og har lyst til å snakke med ei jente du ser, og kjenner angsten komme, må du høre på deg selv. Mest sanssynlig sier du noe negativt til deg selv i retning av "Hun kommer ikke til å like meg.. Hun kommer til å avslå meg med en gang.. Jeg fortjener ikke ei jente som det der." Og det får deg til å ikke gjøre noe med det, og heller gå hjem på kvelden med en følelse av utilstrekkelighet.

Endre denne samtalen til noe ala "Hun har jeg lyst til å prate med, og jeg er sikker på at hun vil prate med meg også. Jeg må gå bort til henne med en gang, så hun ikke går glipp av en så rå fyr som meg!"

Det absolutt værste som kan skje, er at hun ikke er intressert og at samtalen dabber ut etter et par min. Og da kan du reise deg stolt og gå med "jeg turte"-følelsen. Og uansett om man får avslag er akkurat den følelsen MYE bedre enn følelsen man hadde dratt hjem med hvis man ikke hadde snakket med henne. MYE bedre å tørre og få avslag, enn å sitte med pingle-følelsen.

 

Jobb med deg selv, og skaff deg en selvtillit som det oser av. Dette er din egen realitet, og alle andre er kun på besøk. Det er kun deg som skal være rundt deg selv 24 timer i døgnet, så nøkkelen til suksess er å være fornøyd med seg selv.

 

Og at mennesker sier "vær deg selv, så ordner alt seg til slutt" er en sannhet med modifikasjoner. Det finnes mange versjoner av deg selv, så du skal ikke bare være deg selv, men du skal være DEN BESTE deg selv du kan være! Og ALDRI unskyld deg for den du er.

 

Ble langt dette her, men håper noe av det hjalp. Spør hvis noe kom uklart frem. Dette ble skrevet før morgenkaffen, så alt er ikke helt på plass enda :p

Lenke til kommentar

Leste denne tråden på Kvinneguiden nå og ser at mange kvinner der inne fnyser av trådstarter. Men han har en god del sterke poeng, nemlig det helt naturlige dyriske som ligger i oss alle. Alle kvinner har meninger om hvilke menn de liker, meninger som til dels er tillært gjennom oppvekst, miljø osv. Men det er uansett en stor del som ligger i instinktet. Dette er også ofte helt ubevisst. De kan gjerne fnyse av en mann som trådstarter, men man skal ikke se bort fra at disse kvinnene blir betatt av slike alfahanner uansett om de vil eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har selvtillit og alt det..

Sorry, men du slår meg på ingen måte som en med god selvtillit, heller det motsatte. Les igjennom postene dine som om det var fra en annen person. Ville du tenkt: "Dette var en selvsikker mann som er trygg på seg selv og sine evner"? Hvis ja, så deler ikke vi samme definisjon av selvsikkerhet.

 

Ikke gi opp, du finner noen, sier mange til meg. Slik snakk gjør det bare værre, for ingen kan vite noe slikt. Bare trøsteord, og det forteller meg at vedkommede egentlig ikke tror på det selv.

 

Og siden det er en evig kamp hver gang, som tapper meg for energi, så begynner jeg å bli lei hele greia. synes snart ikke det er verdt strevet.

Ikke gidd å bruk tiden din på ting som tapper deg for energi. Fokuser heller på ting som gir deg noe. Du sier du er 100% ufør. Selv om det ikke er ideelt for noen, så betyr at du har masser av tid til overs! Så bruk den til noe moro, noe du har lyst til. Lær deg å synge eller å spille piano! Lær deg å programmere! Opplev naturen, gå tur i fjellet eller start med terrengsykling! Start med en sport, eller begynn på treningssenter! Stikk på biblioteket, lån bøker om alle emner du interesserer deg i! Lær deg et nytt språk, eller skriv en bok!

Lenke til kommentar
Ufør betyr lite penger, lite penger betyr lite damer. Damer kan si hva pokker de vil, men damer er ekstremt overfladiske. Å satse på å bli elsket av et hunkjønn er bortkastet tid! Fokuser på nære venner hellre. Det er MYE mer varig og verdifullt.

 

Eller kanskje trådstarter finner ei dame som ikke bryr seg så mye om penger og matrialistiske goder..? Det finnes faktisk noen av dem vettu brutal_mann

Lenke til kommentar
Ufør betyr lite penger, lite penger betyr lite damer. Damer kan si hva pokker de vil, men damer er ekstremt overfladiske. Å satse på å bli elsket av et hunkjønn er bortkastet tid! Fokuser på nære venner hellre. Det er MYE mer varig og verdifullt.

 

Eller kanskje trådstarter finner ei dame som ikke bryr seg så mye om penger og matrialistiske goder..? Det finnes faktisk noen av dem vettu brutal_mann

Joda. leter du med lykt og lupe så finner du ei her og der. Men de er uhyre få. Så få at en ikke kan regne med dem i diskusjoner relatert til relasjoner mellom kviner og menn.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i begge ender av den penger og ting-skalaen.. Jeg har vært der hvor jeg så vidt hadde råd til mat, og jeg har vært/er der jeg har nok økonomisk frihet til å kjøpe meg det jeg vil ha, når jeg vil ha det (så lenge det ikke er en ny bil, osv :p )

Og jeg kan helt ærlig si at det har nada å si. Jeg har hverken fått flere eller færre damer etter som min økonomiske situasjon har endret seg.

 

Det jeg der i mot har merket er at det endret seg først da jeg endret meg selv. Fikk bedre selvtillit og selvfølelse, da endret mønsteret seg på damefronten.

 

Illusjonen om at jenter er ute etter penger og status, er kun skapt fordi penger og status skaper en kunstig selvtillit og selvfølelse, som er akkurat det jenter ser etter.

En person med mye penger, eget hus, egen bil, god jobb og mange ting, stråler ut flere jeg-er-kongen-vibber enn en person som bor hjemme hos mamma og tar bussen til helgejobben på Kiwi..

Selvtillit er nøkkelen, det er bare enklere å oppnå selvtilliten hvis man har mange ting, etter som man har følelsen av at man har oppnådd noe her i livet.

 

Hvis damer kun var overfladiske vesner som kun var ute etter penger og materielle ting, hvorfor er da skillsmisse-raten i Hollywood og andre rikmannsstrøk større enn gjennomsnittet?

Lenke til kommentar
Hvis damer kun var overfladiske vesner som kun var ute etter penger og materielle ting, hvorfor er da skillsmisse-raten i Hollywood og andre rikmannsstrøk større enn gjennomsnittet?

 

Fordi de tjener rått på å skille seg? :hmm:

derfor må mannen sørge for å ha mest mulig i særeie slik at det blir minimalt med verdier som må fordeles. men da er du kanske ikke like pennende lenger;P

Lenke til kommentar

Endel gode poeng her, men angående linken til KG: Det hørtes utrolig mye slit for å få oppmerksomheten til en såkalt "alfahann". Poenget med at _hun_ skal jobbe for å få ham opplegget får meg til å tenke; hva får man egentlig for slitet?

 

Jeg merker med én gang om en fyr prøver den slags på meg, at han prøver å få meg til å strekke meg etter ham. Men poenget er at jeg ser ingen gevinst i å jobbe så hardt for noen, fordi jeg har en sta personlighet selv så jeg føler heller irritert. Fordi hans agenda er "hun skal jobbe for å få meg", mens min agenda blir "faen ikke at jeg skal jobbe for en random blei som ham". Sta till the very end.

 

Fordi jeg vet sånne typer satser på å være alfahann, og dermed blir det som en slags Iphone. Noe "alle" vil ha (jeg takler ikke Iphone). Og det blir fort litt sånn "offentlig toalett" feel over slike mennesker.

 

Skal man være kul så er det fordi man ER kul, hvis man begynner å kjøre agenda som at "dama skal sikle og jobbe etter meg" så syns jeg den personen er så jævlig falsk at de utallige andre kvinnelige sauene ute i byen kan ha ham for seg selv. Men for all del, på den andre siden så har jeg full forståelse for hvorfor slike "alfahanner" gjør som de gjør. Det er rett og slett vanskeligere for en gutt å få ligg. Hvis det funker for dem, og hjelper på deres selvfølelse så ser jeg ingen problem ved det. Jeg bare forteller hva _jeg_ personlig føler hvis jeg kommer i møte med en slik fyr og han kjører de triksene på meg.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Skal man være kul så er det fordi man ER kul, hvis man begynner å kjøre agenda som at "dama skal sikle og jobbe etter meg" så syns jeg den personen er så jævlig falsk at de utallige andre kvinnelige sauene ute i byen kan ha ham for seg selv.

 

Så godt som alle kvinner har jo det som autopilot, men når en og annen mann har det er det plutselig helt feil?

 

Jaja.

 

Til trådstarter: Skroll nedover dette forumet, og du finner 1000 andre i samme situasjon som deg, der det står mer utdypende svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...