Gå til innhold

BK: Studie i R.G.B.


k.n.b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

For meg ser det mer ut som om det er samme bildet, bare med forskjellige spaker i etterbehandling. Men i likhet med Carny, likte jeg også nr.1 best. Selv om det er minimalistisk og inneholder generelt få elementer, så fungerer det svært godt. Et skikkelig lækkert bilde synes jeg ;)

Lenke til kommentar
Slik jeg forstod det er det 3 versjoner av samme bilde, hvor hver av dem har forskjellige fargenyanser (Les: RGB).

2 og 3 ble litt for spesielle for min del.

 

Mulig at også 1. bilde er gjort en del med, men det er alikevel det som bevarer detaljene best. De andre ble ødelagte av alle fargene og det ble i det hele tatt vanskelig å se hva det er..

Lenke til kommentar

Det første bildet er etterbehandlet omtrent som alle andre bilder som velges ut for etterbehandling. Bildet rett fra kameraet var litt blekere og mer kontrastløst, det er stort sett forskjellen. De to andre er som dere har oppfattet kun en lek med farger med utgangspunkt i det samme bildet.

 

Skarphetsplanet er jo syltynt ved denne forstørrelsen, så det la jeg der det gjorde "minst skade" og lot det hele få et "drømmeaktig" uttrykk.

 

Det var kanskje ingen god idé å legge alle tre inn i samme tråd (som bl.a. Tom er inne på), siden originalen skiller seg vesentlig fra de mer fargeglade versjonene. Disse to oppsto egentlig ved en tilfeldighet ved en utilsiktet spastisk museoperasjon i Capture NX2, og plustelig falt jeg litt for det halvabstrakte grafiske uttrykket. Men det blir kanskje i meste laget for den gjengse betrakter, spesielt i kontrast mot det mer sobre utrykket i originalen.

 

I det minste fikk originalbildet bedre mottakelse enn forventet, og det var jo hyggelig. Mange takk for kritikk og tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...