Gå til innhold

Photo Gallery er genialt!


LarZen

Anbefalte innlegg

Leser rundt på diverse forum at folk er kjempe fornøyde med Sony sitt nye Photo Gallery og jeg må bare si meg enig. Har sittet å lekt med dette programmet i godt over 1 time mens jeg har sett på bilder og det er et kjempe fint program.

 

Jeg er ihvertfall glad for at slikt kommer og helt gratis er jo bare et kjempe stort pluss også!

 

Hva synes dere om det så langt?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følger med 2.60 - men må installeres.

 

I tillegg kunne jeg tenke meg å legge inn manuelle tags, samt at den burde gjenkjenne enkeltpersoner og ha støtte for geotagging slik som Apples iPhoto 09 - får håpe det kommer i en fremtidig versjon. Ellers veldig bra :-)

Lenke til kommentar
Men hvis du må kan browse bilder fra nettverksplassering, og i tillegg organisere det, så kan det jo hende at det blir mer nyttig?

 

Man kan absolutt browse bilder fra en mediaserver over lokalnett (bruker TVersity selv) - men man får ikke brukt det nye Photo Album programmet med bilder som er lagret over nettet enn så lenge. Selv har jeg dumpet alle bildene mine over på PS3 - greit å ha en backup. Fort gjort - er bare å trykke trekant -> kopi så får man full utnyttelse av Photo Album :-)

 

Hvordan installerer man det?

Trykk på ikonet og velg "installer" ;-)

Lenke til kommentar

Synes Sony gjør mye bra med PS3, dem vil virkelig inn i stua til alle og når det begynner å bli så bra som det gjør nå så tror jeg jaggu dem kan klare å få en sentral plass som mediasenter i mange hjem fremover.

 

Jeg kjøpte min PS3 primært for å spille, så ble det mer og mer brukt til Bluray, så ekstra harddisker med masse filmer/serier som brukes vær dag, musikk ligger på PS3 kun et taste trykk unna og nå er det faktisk moro å legge inn hundrevis av bilder for å se på dette på tv.

 

Sony er virkelig blitt stua mi sitt mediasenter og det er jeg nok ikke alene om rundt i verden..stå på Sony! :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Ah, da blir det ikke så interessant for meg likevel, når jeg skyter med 450D, og har ikke plass til alle bildene på PS3en :!:

Kan anbefale å bytte ut disken med en større. Veldig enkelt. Åpne et lokk og skru ut en skrue -> ferdig :-) Byttet selv til 250 GB så jeg har god plass. Har jo kommet 500 GB disker nå... :-)

Lenke til kommentar
Ah, da blir det ikke så interessant for meg likevel, når jeg skyter med 450D, og har ikke plass til alle bildene på PS3en :!:

Kan anbefale å bytte ut disken med en større. Veldig enkelt. Åpne et lokk og skru ut en skrue -> ferdig :-) Byttet selv til 250 GB så jeg har god plass. Har jo kommet 500 GB disker nå... :-)

joda, alt det der er jeg fullt klar over, men jeg har rett og slett ikke gidda å gjort det enda.

 

Og skifter jeg ut disken, så blir det kun for å legge inn bilder. Og jeg ser igrunn ikke noe behov for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Veldig bra applikasjon - men veldig tungvindt å legge bilder til i Album (spillelister) - burde være en mulighet for å merke flere bilder og gjøre dette mye mer effektivt...!

 

en kan jo merke alle bilder som ligger i en "dynge" på en gang..

og om man går inn i "dyngen" kan en merke feks bilde nr 1,3,6,7,10 og deretter sende dem til albumet.. ser ikke hvordan de skal klare å gjøre det mer effektivt egentlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...