Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Narkose hos tannlegen


MagnusW

Anbefalte innlegg

Jeg klarer rett og slett ikke å gå til tannlegen. Hater at folk skal ha hendene i munnen min. Har hørt at det er mulig å få narkose mens man er hos tannlegen, og lurer på om noen har erfaring med dette? Evt om jeg får det gratis siden jeg er under 19? Eller må jeg må til privat tannlegesenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som er så kjipt som når du kjenner vannet spruter rundt inni munnen, lyden av den der sugeren du har i kjeften, sammen med lyden av borret .

 

For ikke å snakke om regninga på 2500 kroner :!:

 

Men du er mann, du burde klare å gape i 1 time i året .

 

Jeg betalte 310 kroner for 3 bedøvelser sist jeg var hos tannlegen, fordi den ene ikke funka skikkelig

Lenke til kommentar
Ingenting som er så kjipt som når du kjenner vannet spruter rundt inni munnen, lyden av den der sugeren du har i kjeften, sammen med lyden av borret .

 

For ikke å snakke om regninga på 2500 kroner :!:

Men du er mann, du burde klare å gape i 1 time i året .

 

Jeg betalte 310 kroner for 3 bedøvelser sist jeg var hos tannlegen, fordi den ene ikke funka skikkelig

 

 

Jeg velger da heller å gå til en privat klinikk og betale 5k eller 10k eller hva det koster for narkose under tannlegetimen. Uaktuelt å gape for tannlegen uten mens han borrer f.eks.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar
Ingenting som er så kjipt som når du kjenner vannet spruter rundt inni munnen, lyden av den der sugeren du har i kjeften, sammen med lyden av borret .

 

For ikke å snakke om regninga på 2500 kroner :!:

Men du er mann, du burde klare å gape i 1 time i året .

 

Jeg betalte 310 kroner for 3 bedøvelser sist jeg var hos tannlegen, fordi den ene ikke funka skikkelig

 

 

Jeg velger da heller å gå til en privat klinikk og betale 5k eller 10k eller hva det koster for narkose under tannlegetimen. Uaktuelt å gape for tannlegen uten mens han borrer f.eks.

Mener du at du trenger NARKOSE hvis du bare skal borre vanlig om du har karies? Det kan da neppe være særlig sunt med narkose.. :ermm:

Lenke til kommentar

Vi snakker avansert opplegg, det må være tilstede en egen anestesisykepleier, og det er ikke bare å reise seg og gå etter å ha våknet. Narkose koster nok mer enn bare noen lapper hvis ikke staten punger ut. I noen tilfeller av tannkirurgi får man det, men da snakker vi lange, kompliserte og smertefulle operasjoner. Jeg sier det igjen, se om du finner noen som tilbyr lystgass. Det får deg ikke til å sovne, men du driter i hele tannlegen.

Lenke til kommentar

Når det er snakk om narkose snakker vi 20 000 kun for narkosen, så er det bare å begynne å regne.

Lar man være å gå til tannlegen noen år trenger man vel noen rotfyllinger og da legger man til en 10 lapper til per tann.

 

Billigere å finne en tannlege som faktisk tar hensyn til tannlegeskrekken, fungerte for meg. :)

Lenke til kommentar

Ta det som en mann og gjør noe med det. Det er ikke verdt å bruke mange tusen kroner på narkose/lystgass bare for å borre ei tann, det blir for dumt pluss at du vil få mye større bivirkninger lengre i ettertid. Det er ikke veldig vondt, be heller tannlegen å vise ekstra hensyn når hun arbeider i munnen din pga problemet ditt, og kanskje sette bedøvelsen ekstra forsiktig hvis du velger å bruke det (da kjenner du ingenting).

 

Hvis du derimot venter med hullene, så blir de større og du vil etterhvert trenge rotfylling/tannbytte, og da blir det dyrt (når du er over 20 år), pluss at det tar mye lengre tid og blir mye vondere.

 

Se heller på borringen som en straff for slurvete tannpuss og mye sukker og skjerp deg på det til neste gang ;). Det er vel ikke værre for deg å møte opp hos tannlegen enn det er for alle andre. :p

 

Hilsen en som trakk ei visdomstann i dag. Det syns jeg var veldig smertefullt og gruer meg litt til å trekke de tre andre.

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...