Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Hardware med gammel Windows instalasjon


Anbefalte innlegg

Hei eg har byttet all innmat(HK, PSU, CPU, GPU, RAM) i ein PC her og satt dei gamle hardiskene i, problemet er at den gamle windows installasjonen ikkje vil starte med det nye hardwaren. Er dette mulig og gjer noke med? Mye arbeid og sette opp alt på nytt ser du og eg finner heller ikkje XP CDen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok bli vanskelig og starte pc`n med den gamle installasjonen med ny hardware ja....Når du har byttet til nye komponenter som er ulikt det du hadde før så må du jo ta i betraktning at den nye hardwaren har andre drivere....Tipper at eneste mulighet for deg er en fomatering og en nyinstallasjon av operasjons systemet....

Lenke til kommentar
Hei eg har byttet all innmat(HK, PSU, CPU, GPU, RAM) i ein PC her og satt dei gamle hardiskene i, problemet er at den gamle windows installasjonen ikkje vil starte med det nye hardwaren. Er dette mulig og gjer noke med? Mye arbeid og sette opp alt på nytt ser du og eg finner heller ikkje XP CDen.

 

Tror nok du må regne med en ny innstallasjon av windows ja. I beste tilfelle kunne du tatt en repair kanskje hvis du hadde hatt orginal cden.

Lenke til kommentar
Hei eg har byttet all innmat(HK, PSU, CPU, GPU, RAM) i ein PC her og satt dei gamle hardiskene i, problemet er at den gamle windows installasjonen ikkje vil starte med det nye hardwaren. Er dette mulig og gjer noke med? Mye arbeid og sette opp alt på nytt ser du og eg finner heller ikkje XP CDen.

 

Tror nok du må regne med en ny innstallasjon av windows ja. I beste tilfelle kunne du tatt en repair kanskje hvis du hadde hatt orginal cden.

 

Ein kompis av meg sa at det sko ver fullt mulig men eg trenge XP cden så eg får ringe litt rundt, trur noken har lånt den.

Lenke til kommentar

Det er vel muligens mulig, men anbefaler reinstallasjon på det sterkeste uansett.

 

XP-cd kan du laste ned over alt, så lenge du har en gyldig lovlig serial. Bare pass på at du laster ned den versjonen du har serial for. OEM-serial funker ikke på retail-XP, og norsk serial funker ikke på engelsk XP (mine erfaringer i alle fall).

 

Der er det en fordel med Vista, har nettopp installert 3 maskiner med norsk oem-key, og brukte da engelsk retail-DVD :) Gikk som smør å aktivere.

Lenke til kommentar
Hei eg har byttet all innmat(HK, PSU, CPU, GPU, RAM) i ein PC her og satt dei gamle hardiskene i, problemet er at den gamle windows installasjonen ikkje vil starte med det nye hardwaren. Er dette mulig og gjer noke med? Mye arbeid og sette opp alt på nytt ser du og eg finner heller ikkje XP CDen.

 

 

Jeg ville kjøpt meg ny hd satt sammen den gamle pc, og så kopiert ut de filene du vil ta vare på. før du lager fresh install

 

mvh øyvind

Lenke til kommentar

Det funket :thumbup:

 

Men ikkje så bra, mange drivere er på trynet noken progammer går ikkje an å avinstallere, som Daemon Tools hjalp heller ikkje å prøve å instalere på nytt. Men siden eg fikk starte windows kan eg nå ta backup av dei viktigste oppsetene som hadde vert vanskeligere viss ikkje.

 

Har heldigvis ein tom ekstern 300 GB og som eg kan ta backup med.

Endret av SynT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...