Gå til innhold

Grådigheta har tatt overhånd


Anbefalte innlegg

registerer at komplett.no er eneste som har inne det nye kameraet Canon Powershot SX1 IS. Dette har de antagelig spekulert i og latt grådigheta ta overhånd. De skal jo ha en høvding mer enn andre butikker.

Modellen kommer ikke inn med det første, så det er klart at da må man melke mest mulig ut av det.

 

Blir så forbanna av sånt....(før du planlegger å poste en innlegg om det frie marked, kapitalisme etc... spar deg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg er en teit tråd!?

 

Det er en kjennsgjerning at uten fortjeneste er det lite lønnsomt å drive med salg. Det er også sånn at om du har et unikt produkt kan du ta bedre betalt og at om du vil ha nyeste spillmaskin/mobiltelefon el. kan du vente litt til prisen faller eller kjøpe dyrt hos de som først får den til lager.

 

Skulle kanskje norske forbrukere, i tillegg til å ha verdens beste forbrukerrettigheter, ha mulighet til å bestemme butikkenes avanse?

 

Noen som lurer på hvorfor det blir færre og færre nærbutikker? ;)

Lenke til kommentar
registerer at komplett.no er eneste som har inne det nye kameraet Canon Powershot SX1 IS. Dette har de antagelig spekulert i og latt grådigheta ta overhånd. De skal jo ha en høvding mer enn andre butikker.

Modellen kommer ikke inn med det første, så det er klart at da må man melke mest mulig ut av det.

 

Blir så forbanna av sånt....(før du planlegger å poste en innlegg om det frie marked, kapitalisme etc... spar deg:)

 

Du har inte tänkt på att det kan vara så att Komplett har den riktiga prisen och de andra satt ned prisen för att de inte har på lager. Lätt att vara billigast och ödelägga marknaden för andra när du inte har varan på lager och slipper sälja den till muligt tap.

Lenke til kommentar

Vil heller påstå at det er gjennomsnittskunden som har latt gjerrigheta ta overhånd. Folk har blitt vant til det ekstremt lave prisnivået på datautstyr i fjor og forventer at de skal kunne kjøpe tilsvarende eller bedre produkter nå til samme pris, med svak krone, sterk dollar og euro, høyere produksjonskostnader pga. den såkalte finanskrisen etc.

 

Jobber selv som selger i en databutikk hvor prisene nødvendigvis har steget en del de siste månedene, men er som regel billigere enn mange konkurrenter. Har aldri sett maken til så gjerrige folk som dukker opp nå om dagen. "Får jeg ikke rabatt!?" o.l. hører jeg fra omtrent annenhver kunde. "SÅ dyrt for ...? Jeg kjøpte jo denne for et halvår sida og da kostet den ...!" er en annen gjenganger. Faktum er at prisene faktisk ikke er høyere enn de MÅ være for at butikkene skal overleve i nedgangstider.

 

Du har for øvrig ingen grunn til å være forbanna. En butikk bestemmer selv hva en vare skal koste og, noe mange har problemer med å forstå, prisen kan ofte variere mye alt etter hvilken leverandør/importør butikkene bruker. Det er 100% opp til deg om du handler i en butikk eller ikke. Når det gjelder prisen på kameraet, så ser den for meg veldig fornuftig ut. Jeg tviler sterkt på at komplett går aktivt inn for å irritere akkurat deg med prisene sine.

Endret av spock84
Lenke til kommentar

Syte/klagetråd som bare er irriterende. Enig med mange av de forrige innleggene. Har selv drevet en nærbutikk for egen lomme og har nettopp lagt den ned fordi folk bruker tusenvis av kroner i bensin for å handle billig på lavprisbutikkene mange mil unna. At det spekuleres i priser av og til forekommer helt sikkert, men det hører nok til sjeldenhetene. Min butikk klarte ikke å tjene penger på 13 millioner i omsetning og det kommer av for lav avanse pga sterk konkurranse. Nei, det er ikke rart nærbutikkene forsvinner for folk blir bare mer og mer bortskjemte. Velkommen skal du være finanskrise!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...