Gå til innhold

Speile deler av et excel ark til et nytt ark.


Royal

Anbefalte innlegg

Hei

Har et relativt stort excel ark som jeg ønsker at mine kunder skal kunne se deler av. Planen er å legge ut dette via Web.

 

Men min første utfordring er å få kopiert et markerte kolonner og rader i ett helt nytt ark som hentes fra den originale fila.

 

Prøvde å kopere og lime inn men da tar den ikke med seg verdiene og tallene.

 

Tanken er at man gjør en forandring på original arket skal dette også oppdatere kunde arket.

 

Takknemlig for alle tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ekko: Det løser ikke trådstarters problem.

 

Men min første utfordring er å få kopiert et markerte kolonner og rader i ett helt nytt ark som hentes fra den originale fila.

 

Prøvde å kopere og lime inn men da tar den ikke med seg verdiene og tallen

 

Takknemlig for alle tips

 

 

Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Burde jeg latt være å svare?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du prøver å si. Burde jeg latt være å svare?

 

Trådstarter ønsket en kobling mellom de opprinnelige dataene og kopien slik at kopien alltid var oppdatert. Det får du ikke til med Lim inn -> Verdier.

 

Jeg leste spørsmålet hans og skjønte hva han ønsket. Jeg kunne bare hjelpe ham med første delen. Synes du jeg burde latt være?

Lenke til kommentar
Jeg leste spørsmålet hans og skjønte hva han ønsket. Jeg kunne bare hjelpe ham med første delen. Synes du jeg burde latt være?

Nei, la aldri sånt være, hjelp overalt du kan.

Men tål å ha noe, eller mye, eller alt, feil, og å få høre det.

Tål også å være den eneste som har rett uten at de du kommuniserer med noengang kommer til å skjønne at det er sånn det er.

Alt dette er skikkelig ubehagelig, skikkelig forvirrende, og skikkelig lærerikt.

 

Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Nei, la aldri sånt være, hjelp overalt du kan.

Men tål å ha noe, eller mye, eller alt, feil, og å få høre det.

Tål også å være den eneste som har rett uten at de du kommuniserer med noengang kommer til å skjønne at det er sånn det er.

 

Til vanlig reagerer jeg ikke på slike ting. Men den meste av aktiviteten min på dette forumet er for å hjelpe folk og da reagerer jeg på å bli "irettesatt" unødvendig av en liten kjekkas.

 

Jeg har bare begynt å bli faen så lei av folk som begynner innleggene sine på den måten kjeklulf her gjør. Han går utenom saken for å påpeke at "du har feil". Når jeg da på ingen måte føler jeg har skrevet/gjort feil blir jeg provosert.

 

Det hender jo at faktisk man tar feil, og da aksepterer jeg holdningen til mennesker som kjekluf, selv om jeg synes den er ufordragelig. Det går i de fleste tilfeller an å komme med korreksjoner uten å ha en "ovenifra og ned"-holdning. Jeg vil samtidig si til kjekluf at jeg som forumbruker setter pris på at han tar seg tid til å hjelpe folk.

 

Jeg beklager til trådstarter at jeg tok dette opp i tråden hans, men håper det går greit siden problemet hans er løst.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt. Her legger du inn masse tolkninger det overhodet ikke er noe grunnlag for. Det eneste jeg gjorde var å påpeke at din løsning ikke løste trådstarters problem. Hva er det som er "utenom" saken med det? Jeg vil tro det er nyttig informasjon for deg og andre som måtte lese tråden.

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt. Her legger du inn masse tolkninger det overhodet ikke er noe grunnlag for. Det eneste jeg gjorde var å påpeke at din løsning ikke løste trådstarters problem. Hva er det som er "utenom" saken med det? Jeg vil tro det er nyttig informasjon for deg og andre som måtte lese tråden.

 

Et av problemene med tekstlig kommunkasjon er nettopp det at man tolker det som blir skrevet. Jeg har her gjort èn tolkning, dersom den var feil eler ihvertfall ikke slik du mente det kan jeg se at mitt "utbrudd" over virker voldsomt.

 

For å forklare hvordan jeg tolket det nærmere:

De fleste som skriver oppfølgingsløsninger tar seg ikke bryet med å henvende seg direkte til en som tidligere har hjulpet og påpeke at løsningen den personen foreslo ikke er tilstrekkelig. Når du gjør dette tolker jeg det som "det innlegget kunne du spart deg, du hjalp jo ikke fyren".

Spesielt ettersom jeg løste det første problemet han skisserte synes jeg dette blir unødvendig. Du kunne helt greit ha fortsatt å hjelpe uten å kritisere tidligere innlegg.

 

Dette er noe som har bygget seg opp en stund, og jeg beklager om du føler det ble uretmessig delt ut på deg.

Lenke til kommentar

Vel, et greit utgangspunkt er at ting ikke er negativt ment. Svært ofte oppfatter mange at det meste er negativt ment om det ikke slenges på en drøss med smileys. Jeg er litt for gammel til det. ;)

 

Jeg påpeker det alltid om folk kommer med løsninger som er direkte gale eller ikke tilstrekkelige, til informasjon for lesere og for den som postet innlegget. Jeg mener det er mer opplysende enn å bare overse det. Jeg forventer selvsagt at andre gjør det samme om jeg serverer løsninger som er gale eller utilstrekkelige. Det skulle da bare mangle. Jeg oppfatter ikke det som negativ kritikk, kun nyttig informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...