Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer vedrørende underholdnings bildag


Kripus

Anbefalte innlegg

Lurere på om det er noen som veit litt om dette eller evn sitter i en sitvasjon hvor det har vært en privat avtale med bidragsyter og bidragsmottaker som nå skal sendes over te trygdekontoret. Har en del spørsmål som de ikke vill/kan svare på hos NAV trygd. Så håper at det er noen her som kan hjelpe meg.

Endret av Kripus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant.

 

 

Det jeg reagere på og luere på er hva jeg kan si når vi har en avtale som plutselig skal sendes til NAV. Har jeg da ikke noe og si når en slik ting skal forandres? Og jeg bir satt neders jeg må bevise alt og har lixom ingenting av loven på min side. Er det slik det er? Eller er det noe jeg kan gjøre med dette her?

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har en privat avtale, og ex dama de vil gjøre forandringer, så har du to valg: Enten godta det nye forslaget, eller ikke godta forslaget. Da blir det som under:

 

Er det en privat avtale dere har, som hun vil gjøre om via NAV, må du bare godta at NAV bestemmer ting og tang. Og dere får da et gebyr hver er vel ca 700,- tror jeg.

 

Men jeg foreslår at du ringer NAV i Sandefjord, så får du svar på dine konkrete spørsmål.

Lenke til kommentar
Det jeg reagere på og luere på er hva jeg kan si når vi har en avtale som plutselig skal sendes til NAV. Har jeg da ikke noe og si når en slik ting skal forandres? Og jeg bir satt neders jeg må bevise alt og har lixom ingenting av loven på min side. Er det slik det er? Eller er det noe jeg kan gjøre med dette her?

Begge parter kan ensidig og når som helst forlange at betalingene skal skje via betalingssentralen. Det framgår av paragraf 5 i bidragsinnkrevingsloven. Den sier videre at betalingssentralen overtar ansvaret for forfalte (ubetalte) bidrag inntil et år tilbake i tid (eller lenger ved særlige forhold).

 

Du kan ikke protestere på dette. Derimot har du klagerett dersom du mener at kravet fra betalingssentralen er urettmessig, for eksempel fordi du mener at du alt har betalt ifølge avtale, eller fordi du mangler bidragsevne.

 

Med det vanlige forbehold. Jeg er ikke jurist.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...