Gå til innhold

[Løst]Erfaringer med MPX.no


Anbefalte innlegg

Dette er da en samletråd der alle kan si sitt om MPX.no, jeg for min del HATER dem! Har nå hatt en acer aspire 5920g i snart 1 år, av dette ene året har mpx selv hatt den i 9 mnd. pga reprasjon (noe de gjorde en DÅRLIG jobb på!) Fikk den tilbake for et par dager siden, og sitter nå som før med en pc som ikke virker! Jeg har sendt mail til dem og bedt om pengene mine tilbake, alt de gjør er å be meg sende den inn så vil de reparere den. Dette er noe, de i følge forbrukskjøsloven ikke har lov til å si, jeg har full rett på pengene tilbake etter 3. forsøk på reprasjon. Hvorfor HATER jeg mpx?

1. dårlig service! De er treig å svare og svarer ofte usaklig og irriterende dårlig

2. reprasjonene de gjør er forferdelig dårlig, på lappen jeg fikk med stod det masse fancy greier de hadde gjort, ingenting av dette hadde skjedd.

3. reprasjonene tar ofte flere månder selv om de sir det bare tar noen uker.

 

Dette er de tre hovedgrunnene til at jeg hater mpx så inderlig hardt, og håper alle lærer av meg og ALRDI handler der! Nå sitter jeg bare hjemme og gleder meg som et barn til jeg har vunnet denne kampen en gang for alle, og kan bygge min egen pc med deler fra komplett.no, som jeg personlig syns er konge!

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når produsenter både har kontorer og egne verksted i Norge lønner det seg stort sett å ta kontakt direkte med de...

 

Er sikker på at MPX har sendt maskinen til Acer sitt serviceveksted. Ingen andre får lov til å foreta garantiservice på Acer sine maskiner. Så er nok Acer som er treige i denne saken, men som vanlig så er det butikken som må ta smellen for dette.

Lenke til kommentar

sender selv relativt mye maskiner til de store "merkeverkstedene" som infocare,atea(tidligere ementor)og det skjer feil der som alle andre steder.

tipper et sted mellom 10 og 15% kommer tilbake med fakturert arbeid uten feil fikset, så om kontrolleringen av butikken før tilbake til kunden også svikter sitter kunden i salaten.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må butikken ta smellen. Det er de som har solgt varen, og er kundens kontaktpunkt. De må de stille krav videre til Acer. Oppfyller ikke Acer disse kravene burde de ikke selge deres produkter.

 

Personlig har jeg kjøpt Acer en gang fra MPX og fått oppleve både MPX sin "service" og Acer sin. Aldri mere MPX eller Acer. Makan til dritt skal man lete lenge etter. MPX nekter angrefrist på bærbare PCer hvor man har trykket på powerknappen og Acer sin supportdame påstod at skjermkortet som stod i den bærbare jeg fikk levert fra MPX måtte jeg ha satt i selv siden hun ikke kunne finne drivere til det... Det er mere, men dette er kortversjonen. Uduglige folk over hele linja.

 

Edit: Senere fant jeg ut at noen, med god tid, hadde gått til sak mot bedrifter som hadde nektet angrefrist på bærbare PCer eller krevd høye "tilbakestillingsgebyr" som hadde blitt startet opp. Der vant kunden frem i alle saker. Dog gidder jeg ikke å bruke så mye tid på dette siden PCen fungerer dog ikke optimalt.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Acer reparerer selv, men MPX har fortsatt forpliktelser ovenfor kundene. Vet om fler som har hatt problemer med laptoper, at de regnes som "tatt i bruk som egen" dersom man har skrudd dem på, men der tror jeg det bare er å stå på sitt. Man skal ha anledning til å prøve produktet, i tilfellet med PC'er innebærer det ofte å starte dem opp en gang.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at man må trøkke inn den kjipe koden ved første gangs oppstart, for å komme inn i Windows i det hele tatt. Med mindre man kan noen jungeltriks for å forsegle igjen og alt det der :)

 

Men jeg vet om mange som har "brent seg" på det og gått med på det nettbutikken sier. Men i realiteten stiller du ganske sterkt som kunde i slike saker. Men de fleste butikker av den typen prøver seg med et "nei" først og ser om det går.

Lenke til kommentar

Siden tråden heter "Erfaringer med MPX.no" må jeg bare si at de er en av nettbutikkene jeg har fått suverent best service på. Angrefrist, retur av defekte varer, reperasjon. Aldri hatt et eneste problem og aldri opplevd en krangel! Og jeg har hatt en god del med dem å gjøre.

 

MPX.no står til terningkast 6 for min del, så jeg synes det høres rart ut at noen opplever dem så vanskelige at de faktisk HATER dem.

Lenke til kommentar

Har du benyttet angrefrist på en bærbar PC som du har startet opp TXD1979? Hvis ikke; vi reagerer alle forskjellig på den behandlingen man får. Noen elsker sikkert å bli blankt avvist for noe man har rett på og storkoser seg med det, mens andre hater det.

 

At de er flinke på andre områder kan godt hende og det tviler jeg ikke på, men av prinsipp handler jeg ikke der etter den behandlingen jeg fikk. Som du sikkert ser av linkene er jeg ikke alene om å bli behandlet på denne måten av MPX i saker som omhandler dette.

 

"En god selger er en selger som ikke skal være fornøyd med seg selv før kunden kommer tilbake og handler hos han/hun igjen"

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Har du benyttet angrefrist på en bærbar PC som du har startet opp TXD1979? Hvis ikke; vi reagerer alle forskjellig på den behandlingen man får. Noen elsker sikkert å bli blankt avvist for noe man har rett på og storkoser seg med det, mens andre hater det.

 

At de er flinke på andre områder kan godt hende og det tviler jeg ikke på, men av prinsipp handler jeg ikke der etter den behandlingen jeg fikk. Som du sikkert ser av linkene er jeg ikke alene om å bli behandlet på denne måten av MPX i saker som omhandler dette.

 

"En god selger er en selger som ikke skal være fornøyd med seg selv før kunden kommer tilbake og handler hos han/hun igjen"

Ro deg ned Ninja ;) Jeg tar ikke mpx i forsvar. Jeg forteller om mine erfaringer med dem. Bærbar pc er vel det eneste jeg ikke har bestilt på mpx, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg synes bare det er rart at de gjør seg så vanskelige som dere sier på akkurat dette :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg bare begrunner hvorfor jeg hater dem siden du syntes det virket merkelig at de kan oppføre seg slik. Jeg synes også det er merkelig at de skal være så vanskelige, men etter at jeg har sett flere personer med samme problem og jeg har ringt de 2-3 ganger har jeg gitt opp. De gir seg ikke før du tar saken videre og bruker masse tid for å vinne frem. Derfor bruker jeg de ikke av prinsipp. Slike selgere liker jeg ikke. Dog er det fint å høre at du bare har positive erfaringer med de. Forumet er åpent for alle :)

Lenke til kommentar
Jeg bare begrunner hvorfor jeg hater dem siden du syntes det virket merkelig at de kan oppføre seg slik. Jeg synes også det er merkelig at de skal være så vanskelige, men etter at jeg har sett flere personer med samme problem og jeg har ringt de 2-3 ganger har jeg gitt opp. De gir seg ikke før du tar saken videre og bruker masse tid for å vinne frem. Derfor bruker jeg de ikke av prinsipp. Slike selgere liker jeg ikke. Dog er det fint å høre at du bare har positive erfaringer med de. Forumet er åpent for alle :)

Er tvilsomt at jeg frister skjebnen og handler bærbar pc hos dem etter å ha lest denne tråden :ermm: Skjønner frustrasjonen din!

Lenke til kommentar
Jeg bare begrunner hvorfor jeg hater dem siden du syntes det virket merkelig at de kan oppføre seg slik. Jeg synes også det er merkelig at de skal være så vanskelige, men etter at jeg har sett flere personer med samme problem og jeg har ringt de 2-3 ganger har jeg gitt opp. De gir seg ikke før du tar saken videre og bruker masse tid for å vinne frem. Derfor bruker jeg de ikke av prinsipp. Slike selgere liker jeg ikke. Dog er det fint å høre at du bare har positive erfaringer med de. Forumet er åpent for alle :)

Er tvilsomt at jeg frister skjebnen og handler bærbar pc hos dem etter å ha lest denne tråden :ermm: Skjønner frustrasjonen din!

 

Godt! Da har enda en sjel blitt reddet fra mpx.no sitt helvette når det gjelder retur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...